Hiihtäminen

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä ProJumi, 23/2/09.

?

Pidätkö hiihtämisestä?

  1. Juu, erittäin paljon! Kivempaa kuin kelkkailu

    6.1%
  2. Kyllähän se on ihan kivaa

    28.4%
  3. Menettelee

    18.1%
  4. Tylsää! Kelkkailu on kivempaa!

    21.1%
  5. Hiihtäminen on aivan hanurista! Niillä suksilla mitään tee!

    26.2%
  1. ProJumi

    ProJumi 850 Rmk - 19

    Eli pidättekö hiihtämisestä? Itse käyn melkein päivittäin hiihtämässä sellaisen 2km lenkin jos ei ole muuta tekemistä.
    Mutta kyllähän se on joskus ihan kiva pakata eväät ja lähteä sysimetsään hiihtämään ja tulla parin tunnin päästä takaisin ::)
    Mutta pidättekö te hiihtämisestä???
     
  2. Makkola

    Makkola Well-Known Member

    En vapaa-aikana.
    Viimeksi viime talvena hiihin viimeksi :)
     
  3. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Kilpahiihtoa harrastanu aikalailla siitä asti ku muistaa. Saa nähä tuleeko sitte ikinä mitään, mutta ainakin kunto pysyy hyvänä ja harrastus se on tämäki! :D
     
  4. biscinen

    biscinen Guest

    Koulun pakkosuksiminen tappo innostuksen melkeimpä kokonaan, eikä armeijan  suhnasuomalaistaminen juurikaan into ja mielikuvaa ihanasta talviurheilulajista lisänny. Meni varmaan vuosia etten suksia jalkaani pannu, enempi näkemisetäkin näppylöitä sain. Mutta nykyään olen löytny hiihtämisestä uuden piirteen eli kevättalvella, kun on hankikelit, sellaset mitkä koiran kantaa, muttei välttämättä ihmistä. Pistän aurinkoisena sunnuntai aamuna pitkät murtomaa sivakat jalkaan ja lähen koirien kanssa pitkälle ja tulevan kevään odotuksen täyttämälle hanki lenkille peltoja pitkin ja metsiä samoillen. Sillon hiihtäminen on kivaa suorastaan nautinnollista, muta vain sen muutman kerren vuoteen ei sen enempää.....
     
  5. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    Hirvenhiihto(oikeilla mettäsuksilla eikä millään lipareilla ::)) menee sen mettästyksen takia alas mutta ilman syytä en kyllä suksia jalkaani laita vaikka koulussa vielä käskettäiski :-X Pitäs ostaa uuet sukset ja sauvat ja monot jonku kahen liikkatunnin takia :mad: eihän sekään maksa ku varmaan 300.. Kiitos ei..
     
  6. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Ööh kaks vuotta sitte viimeksi suksiin koskenu ja tuntuu että minä mittään ole menettäny siltikkään
     
  7. stm

    stm Well-Known Member

    Hyvä kuntoilumuotohan se olis, mutta ku ei oikein nappaa.
     
  8. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Armeijassa taisin viimeksi (hiihto) suksiin koskea. Ei oo mun laji
     
  9. TomB!

    TomB! Kamera & Rev440 räppikelekka

    Ennen kelkkaa hiihdin aina, sitte ku kelekka tuli nii siiheppä se jäi. 2vuotta sitte vissiin ees koskenu suksiin. Onhan se mukavaa. Kait se pitää ny hiihtää ku kelekka siinä kunnosa misä on ::)
     
  10. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Silloin tällöin tulee hiihettyä ihan vain yleisen huvin ja urheilun vuoksi. Emmie siitä suuremmin tykkää, mutta en nyt suoranaisesti vihaakkaan.

    Mietiskelin itseasiassa just, että jos tänään kävis sivakoimassa pienen verryttelylenkin, kaikki paikat helevatan jumissa ::)
     
  11. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    En ole 15 vuoteen hiihtänyt, mutta nyt kun tulee muutettua valaistun hiihtoladun viereen, niin kai sitä pitää taas alkaa sitäkin kokeilemaan. Pitää vain hommata hyvät luistelusipakat ja ei muuta kuin menoksi. Ihan pitää alkaa harrastamaan fyysisen kunnon kasvattamis mielessäkin. Nyt kun olen harrastanut säännöllisesti juoksemista/kuntosaliliikuntaa, niin reitti kelkkailukin tuntuu kevyeltä hommalta verrattuna aikaan kun olin rapakuntoinen ripuliranne ;D. Ei muuta kun kaikki harrastamaan hiihtoa ja kohottamaan kuntoa, niin ei tarvitse napista raskaista moottorikelkoista ;).
     
  12. A J

    A J Well-Known Member

    Ei tuu hiihdettyä muulloin kun koulussa. Ei oo mun laji...
     
  13. juse-

    juse- T3 154"

    Kyllähän sitä hiihdetään sillonku kerkiää ja jaksaa. Uudet vehkeetki (Fischer RCS) laitoin viime talveksi.
    Ero vanhoihin vehkeisiin aivan älytön ja nyt välillä jopa pystyy nauttimaan hiihtämisestä :D.
    Hiihtolenkin sopiva mitta on 6-10km. Pitempikin menee mutta ei joka kerta kyllä jaksa.
    Ja tyylinä tietenki mikä muukaan kuin luistelu!
     
  14. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Tänä talvena tullu hiihdeltyä, kun tuo kelkkailu ei taho oikee nostaa kuntoa. Tuli hommattua Salomon Elite skate luistelusukset ja hyvät monotki! joten kelpaa hiihdellä,. iso on ero halppis ja nuide kalliiden suksien välillä, hinnassaki! ;D Ja kakskasikymppisillä tulee joskus hiihdeltyä. Pitäs tänä iltana 10km lenkki heittää Salomoneilla. :)
     
  15. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Joskus on muka hippohiihoissa "kilpaa" hiihetty. Viimeviikonloppuna käväastiin metässä koiraa ulukoiluttamassa ja vähän makkaraa käristämässä, sai vähän ulkoiluttaa nuita norjan armeijan suksia. :)
    Nii ja intistäki jäi tosiaan tuommonen kultanen hiihtomerkki kätteen. ;)
     
  16. Stick

    Stick Guest

    Just käväsin vähän päälle 6kilometrin lenkin. Kyllähänse ihan kivvaa puuhaa on, jos on kunnon sukset. :)
     
  17. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Kyllähän se keväällä iha mukavaa on, vaikken enää suksia omista 8)
     
  18. BABLO

    BABLO Polaris RMK 850 Khaos 146 Slash -22

    Joskus poikasena olen hiihtäny kilpaa, ja nyt tänä talvena olen hiihelly abaut 30-40km/viikko ihan kuntoilu/painonpudottamismielessä. :)
     
  19. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Eilen viimeksi hiihtelin, ja nimenomaan mehtäsuksilla, tosin nuo 230cm pitkät järviset on tuossa uppukelissä auttamattoman lyhyet. Näillä hengettömillä(latusuksila) en ole oikein koskaan oppinut hiihtämään, muutenkin tulee kulettua mielummin omia latuja ;) Mikä onkaan parempaa, kun hiihtää tykyn valtaamassa, hiljaisessa kairassa, tai keväällä kun hanget kantaa, kilometrit taittuu ja teeret soi :) No ehkä se kelkkailu joskus, jossain mielentilassa antaa samaa mielihyvää, tai ei samaa mutta vastaavaa ;)
     
  20. Tuovila

    Tuovila Well-Known Member

    Tälle talvelle eijjoo tullu oikeastaan koskettuakaan suksiin, mutta perjantai aamuna alkas hiihtovaellusreissu juumaan ::)
    Saa nyt nähä seleviääkö siellä hengissä, joku ehkä parikytä kilsaa pitäs sivakoida siellä
     

Suosittele tätä sivua