HJC yleismallin hengitysilmanohjain

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä Mr. El Maco, 10/1/07.

  1. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    En löytänyt minäkää Suomesta, mut mitäpä ei nykysin Ebaystä löytys... :)
     
  2. epalepa

    epalepa viime vuosituhannen äksä kooda

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Tuota CS-MX mallia on kyllä ainakin AJ-Biken liikkeessä myynnissä. Ei kylläkään näy tuolla verkkokaupassa. :-\
     
  3. RotaX550

    RotaX550 Well-Known Member

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Tommonen HJC:n yleismallin ohjain tuli itellekkin hommattua, ku tuolla kypärä topicissa vihjasivat. Nyt yks reissu takana n.20 asteen pakkasessa ja hyvin tarkenee. On tosiaan minunkin mielestä huomattavasti kätevämpi, ku nuo neopreenisuojat. Nii ja ei kannata mistään jenkeistä lähtee tilaamaan... Ite ostin Kuopiosta Yamaha Centteristä ja makso 10€.
     
  4. mahonen

    mahonen Well-Known Member

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    pitääpä itekki käydä yamaha centteriltä ostaa kuopiosta huomenna
     
  5. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Itsellä on Airoh aviator kypärä ja hjc:n allaoleva maski. Tuo käy kun nenä päähän neppareitten alle... Hinta oli alle 20 e
    http://www.ajbike.fi/product_info.php?cPath=919_977_1016&products_id=11558

    Tämä taas ei ollut hyvä ollenkaan.
    http://www.hjc-helmets.com/product/SUL180000.html
     
  6. Karrppa

    Karrppa ockelbo 300

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Onko kellään tietoa onko kuusamossa kellään hjc:n myyntiä josta vois noita ohjaimia kysellä?
     
  7. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Auto- ja konekorjaamo S Pätsi. Tuolla on lista All Right jälleenmyyjistä. All-Right tuo HJC:maahan

    http://www.allright.fi/documents/SNOW09-jalleenmyyjat.pdf
     
  8. mahonen

    mahonen Well-Known Member

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    tänään kävin hakee tuon hjc yleismallin yamaha centteritlä. Hyvin toimii lazer crossbones mx6 kypärällä ja scott recoil laseilla.
     
  9. Karrppa

    Karrppa ockelbo 300

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Pätsiltähän se ilmanohjain löyty ja THH:n kypärään istu täydellisesti.. Testaamaan en ole vielä kerennyt vaan jospa ne lasit pysyis huurteettomina ja naamakin säästyis viimalta..
     
  10. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Tänään oli joutava aikaa käydä Jokikoneessa ja löytyihän sieltä HJC yleismallin hengitysilmanohjain, vaikkeivat kuulemma enää Allrightin jälleenmyyjiä olekkaan. 10 € oli hintaa ja toimivalta ratkaisulta vaikutti.
     
  11. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Niin näitä nyt tuntuu olevan paria eri mallia? hinta joko 10e tai 25-30e, vai onko mua taas kusetettu...? ;D

    No, ostin tuommosen KALLIIN, mutta eka reissun jälkeen on ainaki fiilikset ok.

    Tää minkä ostin on semmonen aika iso (taas kuva kertois enemmän ku tuhat sanaa....), ja passas ne reiät mun m2r kypärän poskipalojen alla olevien näppäreiden kans justiinsa.

    Mulla oli joskus aikasemmin semmonen pienempi kuonokoppa (ei hjc) ja se ei kyllä passannu mitenkään, jesari meni rulla ja silti ei istunu...
    (näitä 10e hjc kuonokoppia en ainakaan heti oulun alueen liikkeistä löytäny, tommonen kalliimpi löyty hirvoselta, motormanissa oli tilauskamaa.)
     
  12. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Halvemmassa mallissa ei ole mitään reikiä vaan pelkkä koppa ja kopan reunaläpissä velcro -tarrat.

    Näkyvyys on rällätessä a ja o ja vaikka olis minkälainen kelkka niin ilman kirkasta näkymää homma kusee ja vauhti hyytyy ja ajo vituttaa.

    10-30 euroa sinne tai tänne, jos näkökenttä kirkastuu, niin investointi kannattaa!!!!
     
  13. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    ^samaa mieltä, jos tuulilasi on huurussa niin ei voi vetää 110-lasissa... ;D (tietty suljetulla alueella)
    nyt oon tuota omaa viritystä kokeillu -12 ja jos se toimii vielä > -20 niin sitten on hyvä homma!
    (mutta nyt jo parani huomattavasti, pystyy jo jopa hetken oleen lasit päässä parkissakin ilman että on näkökenttä huurussa...)
     
  14. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Se n.30€ maski menee pikkusen koloja leikkamalla myös Arain poskipalojen kiinnityksiin.
    On pirun hyvä keksintö.
     
  15. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Joo mun lyhyen kelkkakokemuksen perusteella suorituskyvyn kelkkailussa määrää seuraavat asiat ja seuraavassa järjestyksessä:

    1. Virheetön näkökenttä
    2. Ohjaus
    3. Jousitus
    4. Paino
    5. Teho

    Ja näkyvyyden etupuolelle vois vielä laittaa sen, että onko polttoainetta tankissa vai ei ;D
     
  16. Karrppa

    Karrppa ockelbo 300

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Nyt on tullu testailtua tuota HJC:n koppaa ja ei toimi ollenkaa niinku pitäs. Lasit huurtuu enemmän mitä ennen ilman ohjainta. Ei oo tietoa miks huurtuu mut jotenki painaa kait laseja kypärän yläreunaan... Eli taitaa olla jonkin sortin istuvuus ongelma. Kypärähän on siis THH halppis malli ja lasit pro-gripit.
     
  17. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Minkälaista huppua käytät? Jääkö sulla kuonokopan ja poskien väliin rako? Kopan pitäisi istua tiiviisti naamalla. Jos kopan ja naaman välissä on rako ja lasit jäävät kopan päälle alalaidasta, nousee höyryt lasiin.

    Mulla huurtumattomuuden edellytys on että koppa istuu hyvin naamaa vasten. Tätä varten mun piti siirtää kopan kiinnitys kypärän poskipehmukkeiden päälle.
     
  18. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    HJC:n 10€:n koppa nyt testattu. Toimii hyvin. Kun laittaa kypärän+ silmälasit+ ajolasit jo lämpimässä päähän niin pystyy kylmässäkin pitkän tovin palloilemaan, eikä huurru lasit. Aiemmin oli suunnattomia vaikeuksia saada silmälasit ajolasien alla pysymään huurteettomina.

    Ainoa huono puoli ehkä se, että kypärän päähän laitto on paljon entistä vaikeampaa, kun pitää käsillä pitää tuon suojaimen reunapaloja paikoillaan, jotka omassa kypärässä tulee väkisinkin poskipalojen päälle. Muuten ohjain istuu melko hyvin tuossa NZI:n smx kypärässä. Kaksipuoleisella teipillä kun liimaili tarroille vastakappaleet niin alkoi pysymään kunnolla kiinni tuo ohjuri.
     
  19. Karrppa

    Karrppa ockelbo 300

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Ihan tavallinen puuvilla huppu. Rakohan sinne jäi. Pikkusen muokkailin noita neppareiden alle tulevia kohtia ja sai koppaa lähemmäs naamaa. Tuon modin jälkeen ei enää huurtanu laseja niin nopeaa kuin ennen, mutta hieman ne vieläkin huurtuu ylälaidoista. Paljon parempi kuitenki mitä ilman koppaa.
     
  20. Qasimodo

    Qasimodo Ski-Doo MXZ 600 X-RS 2011

    Vs: HJC yleismallin hengitysilmanohjain

    Lasin ylälaidan huurtuminen on asia, jolle minäkään en ole mitään mahtanut. Jos en hikoile niin ei huurru mutta kunnon hiki + kova pakkanen = lasien ylälaita jäätyy. Johonkin se silmänympäryksen hiki haihtuu ja kun ei muualle pääse niin lasiin jäätyy. Mun lasit on Scott Endurot, joissa on tuplalinssi ja ylälaidassa reijät linsseissä (superloonia välissä). Olen miettiny, että poraan pieniä läpireikiä lasien ylälaitaan ja toivon että sitten pääsee otsan hikihöyryt taivaalle.

    Mulla on varalasit aina repussa, varmuuden vuoksi.
     

Suosittele tätä sivua