500,650 91-92, Enduro 93, ZRT 800 95, GLS 3500 90, MachZ 94, XCR800 99

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 28/8/12.

  1. DSP

    DSP dragon

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Joo isäukon kelkka oli se huoltamon pitäjän peli. Sillä samalla kelkalla Tuiskun Esko tai Tuomo ajoi giantin. Silloin se tais leikata kiinnikkin ja muistaakseni vielä aivan hyviltä sijoilta. Öhlärit oli vissiin siinäki. Niin muuten sille yksilölle ei ainakaan ollu tehty mitään muita muutoksia ku laitettu ne öhlärit alle ja kuomu tais olla pinkin värinen. :)
     
  2. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    ASIAA!!!!!! :p

    Hyvä ettei löytyny tripleä, jää mulle yks enemmän ;D

    Asiaan. Mulla saattaa olla just tollaset 48,5g painot tallissa. Ne oli RXL:ssä aikaan kun sen ostin, ja ne oli muistaakseni vaan about 5g liika kevyet :D joten otin ne pois. Loppujen lopuksi siihen löyty melko tarkalti oikeen painoset mötikät. Kytkentä nous viiteen tonniin siis niillä about 53g painoilla ja 160-310 jousella. Vakio oli siinä kelkassa 120-300 ja sillä kytkentä oli 4000. Multa saattaa löytyä yks suora 36 helixi, sit löytyy punasta varin jousta, sinistä kytkimen jousta (RXL vakiot), tarkistan het huomenna jos joku muistuttaa. Löytyy ,yös 9-sisävetoset akselilla sekä 8-sisävetoset akselilla ja uudehkolla laakerilla.

    Niitä ysäri-kokoontumisajoja älä haaveile vielä, mun pitää hankkia itelle taas RXL ne voi järjestää sit vasta. Luojan kiitos on sen sinisen lyhkäsen RXL:n ostajan tiedot tallessa, jahka saa vaimolta piilotettua tarpeeksi rahaa niin otettava yhteyttä jos vaikka sais hakea takas kotia.

    Niin joo, jos kuomu on heikossa hapessa niin mulla on muotti ja yks kuitukuomuki joka vaatii viimeistelyn ja maalipinnan. On about 2/3 vakiokuomun painosta, ja lasikuitua eli ekan puureissun jälkeen sen pystyy paikkaamaanki.

    Jos jotaki nippeliä tarvit ni tee listaa, tutkin mitä on jääny.

    Parit fiilarit:


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. XLT_SPECIAL

    XLT_SPECIAL Polaris XLT SP 1996 & Ariens ARROW 295S

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    No jopas on Hemmo löytänyt hienokuntoisen Indyn! :D Ja komeahan se oli tuo ÄRRRÄn entinen pätkä Rolexikin.
     
  4. Muumi

    Muumi RE 600 -13, Racing 440 -04, Gls 3300”r” -89

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Hemmo, kun tätä sinun topikkia lainaillaan komeitten kiilojen esittelyyn niin pistä minun mieliksi se kuva meikästä elämä edessä ja sks:stä jos vielä löytyy, pliis? :-*

    Aika on siitäkin pelistä jo kullannu muistot...
     
  5. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Tuolla on nippu muistoja ;D


    http://halon.kuvat.fi/#/kuvat/taidekansio/old/



    Tosiaan näyttäs siltä että kytkin on uuemmilla rullilla. Käykö näihin kuitenki vanhan kytkimen painot? Jos ärrä sulla löytyy noi puntit ja ne ei oo kuopilla niin pistäppä yv:llä pyynti niistä :) Kiitoksia osallistuneille, mukava puuhastella ku viestiboksiin tulvii lahjoituksia ;D Ekassa viestissä ois muutamia kyssäreitä vielä auki, jos joku polaristieteen maisteri tahtoo avata sanallisen arkun ja kertoilla top secret vinkit!

    Eskon peli oli ihan vakion näkönen ja foxit keulalla, tosiaan keskeytykseen mahto päättyä se 92 giantti. Kyl mie en usko että ne ihan tasan vakioita pelejä oli, sen verta oli tarkat korvat ku isot setät jutteli mistä pitäs rälläkällä pyhkässä että sukset kääntyis enemmän ;D
     
  6. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Jaa ketjut ja rattaat..siellä ketjukopassa mahtaa olla 11- tai 13-lamellinen ketju, en tiiä selviääkö muuten ku tarkistamalla. Kiristäjät on kai joskus hajoillu, tarkista. RXL vakiovälitys muistaakseni 20-35 ja SKS 21-39, olisko tuo 488cc sitte hiukka tiuhempi? Uskosin että noista voit sotkea välityksiä aika hyvin keskenään, mulla on muutamat välitykset jos tarvii jotaki ihmetelää. Saattaa olla vaan niin ettei pysty paljoakaa noita kiilakopan osia myymään pois, niille tulee vielä tarvis. ;)

    Edit: tuossa alapuolella on linkki siihen topiikkiin ku sitä RXL:ää tuli ruuvattua. Sieltä saattaa löytyä jotaki nippelitietoa ja kuvia. Jarkar-sivulla on kans jotaki kuvia jos tarvii jotaki neuvoa jostain kohtaa. Kuvat osaa neuvoa paremmin ku minä. Lue varauksella tuota rxl:n rakennushommelia, oli eka kelkkarojekti ja siellä on varmaanki sellasta juttua ihmeteltynä joka on toisille itsestäänselvyys :D
     
  7. Hesio

    Hesio Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Sun tarttee Kimmo hommata vielä semmonen Polariksen nahkainen ajoasu. Olis leuhka ;)
     
  8. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Ite hakkiin vuoden uudemman ruiskuteknologialla olevan sporttiversion.. 8)

    [​IMG]


    Keke sanonu että ruiskut on varmoja pelejä nii ei ees tuleva talvi jännitä..

    Sporttimallin visoori mulle kans!
     
  9. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Tuollanen on hieno :p kiilakopassa ei oo montaa hienoo väriä ollu, tuo kuitenki on yks niistä hienoista, mulla on varmaan häiriintyny maku ;D
     
  10. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    ^ No ei nyt kovin häiriintyny..



    Aitan vintillä kolusin tänää..


    [​IMG]
     
  11. bebe

    bebe Lynx RE 600R 2019

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Ei vittu. äijjät alkanu porukalla restauroimaan. ;D ;D

    Muutama "vuosi" enään ni itelläki nykyinen kelkka passaa kokoontumis ajoihin ;D
     
  12. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Joo oli jaskalla kyllä makia EFI, mahtaa olla suunnannäyttäjä pintamon dragraceissa ens talavena! Ja muutenki safareilla kärkikalustoa, ei maha olla nuot pitemmät sks:t niin näppäriä taittumaan puiden ympäri!

    Mutta tosiaan osaa on taas haalattu nippu jemmaan, mutta se -91(tai vastaava old school) penkki on yhä hukassa :(
     
  13. lynssiG-T

    lynssiG-T Lyne, lynssi

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Muiteloin itekki kaiholla 500 efi indyä. Oli joskus 2006 sellanen yli 2 vuotta.
    Kytkin oli hajoamispisteessä, fujin sylinterit oli loppuun porattu ja ajettu, muun muassa männässä reikä, toisessa pistiäisen koloja.
    Silti siihen sai haukiputaalta siihen malliin osia että se ehjättiin, kytkin uusattiin ja uus sylinterin mollukkaki tuli.
    Vaa parasta oli se FOX ultimattinen kaasu alusta.
    EFI ruisku oli parasta koko vehkeessä, taitaa olla vieläkin jotain boxeja siihen. ja kamulla oli RXL 650 EFI!
    Huh huh niitä kamppeita ja aikoja!! :p
     
  14. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Vesiepeli tuli pukattua jänkään ootteleen ens kesää ja indyn vuoro saaha kirurkin puukosta. Motoria rupesin tosa ihmettelemään ja värkkäilemään pikkuhiljaa pintamo lake race 2013 championshippejä varten. No limits, kunhan on kiilakoppa.

    Kampurassa näky merkit, männät kondiksessa, sylinterit ehjät ja kannessa ei mitään jälkiä. Oli kyllä helepotus purkailla mosa, kun sisältä se näytti tuolta. Hieman tuo huoletti kun irrottelin pakarin ja sieltä putkesta valahti noin 6litraa ruskiaa sontaa konehuoneeseen ;D Mistä lie valunu, veikkaan kansipahavia ku männänpää oli toispuolelta noin huuhtoutunu.

    Toivottavasti tämä on jatkuvan 8000rpm keston tae ;D
    [​IMG]

    Toinen mäntälöinen tosiaan näytti tältä, mun mielestä tuo on jähyneste huuhtonu.
    [​IMG]

    Kannessa ei kovin kummosta jäläkiä näkyny
    [​IMG]

    Zylinderit pitäs alkaa tuuskailemaan entisajan ohjeiden mukaisesti.
    [​IMG]

    Joskohan näistä se 80 raivopää heposta saatas kartanolle ;D
    [​IMG]
     
  15. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Tulipa tehtyä tällekki saralle löytö kun tutki peliä tarkemmin tossa yks ilta, keulassa nimittäin olikin foxit - mustaksi maalattuna ;D
     
  16. Muumi

    Muumi RE 600 -13, Racing 440 -04, Gls 3300”r” -89

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Näyttikin se kyllä liian ryhdikkäältä mehukeppikeulaksi.

    Oli se aikanaan hyvä sijoitus laittaa kaikki kesätyörahat ja ostaa omaan vastaavaan kierros foxeja, muuttuipa kelkka aikas lailla! Hinta vain hirvitti, oishan sillä saanu paljon lämmintä pussikaljaa.. :p
     
  17. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    Joo jaskan EFIä tossa ku ihmettelin, niin siinä se keula oli kyllä huomattavasti enempi lintassa mitä mulla tossa. En tiä kyllä että mitkä jouset tossa mulla on, siniset kuitenki väriltään ;D


    no emmie ainakaan huomannu että sulla ois sen pussikaljan määrä vähentyny! ;D
     
  18. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys


    Lintassa!

    itellä oli pölkynpäällä se indy ja mulla liinoilla kärryssä!!!
     
  19. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    hähää! 8) 8)
    [​IMG]
     
  20. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polaris Indy 500 SKS 1991 restaurointiyritys

    no ei lintassa, ko semmosessa mutkat imevässä asennossa!!


    Sape perhana sai makiat öhlärit hommailtua, eppäilen että noita iskareita tullaan tervastulilla kuolaamaan! Itelle tuli tänään kasa romua, mm penkki löyty vihdoinkin joka tosin vaatii pikku entraamista Lapin Verhoiluliikkeessä. Mutta nyt on kuitenki racing jakkaraki että pysyy pätkäjätkien perässä taipaleella!

    [​IMG]

    Moottori sai myös pikku käpistelyä, kansi meni myös oikasuun. Saapa nähä montako vetoa pysyy kone läjässä ja kui paljon jää Jaskan EFIlle ;D

    [​IMG]

    Pikkuhiljaa alkaa palaset loksuun kohilleen. Kytkinromuaki alkaa olemaan jo sen verta että pitäs saaha ees suunnilleen vakiota vastaavaksi.






    JOS jollaki löytyy museopolleen sopiva 21 ylärissa niin otetaan vastaan!
     

Suosittele tätä sivua