indyn kahvanlämppärit ei toimi

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä kärcherking, 12/2/07.

  1. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Asensin indyyn viikonloppuna lämmittimet mutta ne ei vaan jostain syystä lämpene. Virran otin valonvaihtajalle menevästä johtosarjasta ja maadotin saman johtosarjan maajohtoon. Katkaisijan ollessa HI-asennossa jarrua painaessa sammuu kaikki valot, joku paikka vissiin oikosessa??? Sulakkeen laitoin virtapiuhan väliin, se ei palanut. Mistähän vikaa rupeis etsimään??
     
  2. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Vaihdoin vielä maapiuhan paikan ketjukotelon päälle, valot rupes pelaamaan normaalisti ja kahvat lämpenee jonkun verran mutta ei riittävästi. Elementit on nyt ohjeen mukaan rinnan kytketty mutta miten muut ootte laittaneet, lämpeneekö paremmin jos kytketty sarjaan??? Lämmitinsarja on tilattu Allrightilta.

    EDIT: Modet voisi siirtää tän tonne korjaamon puolelle, kuuluu ehkä paremmin sinne.
     
  3. inoj

    inoj ei kelkkaa

    Rinnan lämpeää paremmin.Mittaa minkäverran tulee +johtoon jännitettä,pitäis tulla ainakin 12 V AC tai DC,sillä ei liene väliä.itse laitoin tuollaisen sarjan jossa on mukana se vastus joka on käytössä LO asennossa.Minulla lämpeää hyvin.onko oikein kytketty ??
     
  4. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Kävin kokeiliemassa ílman ajovalopolttimoa ja niin jopas rupes kahvat lämpeemään. Pitää vissiin ottaa virta muualta kuin ajovalolta, ilmeisesti 100/80 wattinen polttimo ottaa virtaa niin paljon että kahvat ei lämpene. Takavalolta tai mittaristolta luulis virtaa löytyvän.
     
  5. inoj

    inoj ei kelkkaa

    Eikö tuossa ole vakiona jo lämmittinet?? luulisi siellä liittimellä olevan jännitteellisiä pistokkeita vapaana
     
  6. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Ei ainakaan mulle tullessa ollu lämmittimiä. Missähän päin konehuonetta tämmöinen liitin mahtaa olla mistä jännitettä sais??
     
  7. tupla-x

    tupla-x Well-Known Member

    Jos vakiona on ollu lämmittimet niin pitäis tulla ylös tangolle johtonipun kans piuhat myös lämmittimille. Onko sitten ollu vakiona..luulis että on. Mutta kun et ole niintä löytänyt niin paha sanoa ???
     

Suosittele tätä sivua