Kännykästä täysverinen GPS

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä €ncore, 13/4/06.

  1. keilukka

    keilukka Polle talli

    Ongelmana seuraavanlaista,
    fetch_map scriptistä:
    Kansiossa ovat seuraavat tiedostot:
    -P511.png, kuvatiedosto. HAKI TIEDOT
    -P511.map, OziExplorerin kalibrointitiedosto. EI LÖYDY
    -P511.pgw, Esri World. ??????
    -P511.tab, MapInfo kalibrointitiedosto. EI LÖYDY
    -P511.txt, Kartan hakuun käytetyt tiedot (tämä tulee map_cache kansioon). EI LÖYDY

    Kuinka on helpointa yhdistää nuo tarkasti leikatut .png-filet yhdeksi kuvaksi?
     
  2. H-pux

    H-pux SBA 650

    kirjoittelen kännykällä, joten lyhyesti...
    .png faileja ei voi itse yhdistää, skripti tekee sen itse. Se faili sitten käännetään ogf2 konvertterilla, iso kuva ja .map faili pitäisi löytyä samasta hakemistosta kuin binäärikin.
     
  3. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Puhelin N95 ja sisänen kepsi jos kokeilis tässä joku päivä tai onhan se jo kokeiltu ;D ;D
     
  4. Psolaris

    Psolaris 2x Ski-Doo Renegade

    samat ominaisuudet on omassa.
     
  5. keilukka

    keilukka Polle talli

    Scripti toimii... Hyviä taustakuvia.

    Mutta löytyykös tippejä/linkkejä vektoripohjaisiin karttoihin ???
     
  6. H-pux

    H-pux SBA 650

    niinkuin garminin/erätukun kartoista scgps:n ?
    Onnistuu kyllä, mutta miksi kun on saatavilla hyvät kartat karttapaikasta ?
     
  7. keilukka

    keilukka Polle talli

    3D näkymät softissa, navigaatiosovellukset ???
     
  8. H-pux

    H-pux SBA 650

    periaatteessa kaikki bittikarttakuvat jotka on jossain mittakaavassa voi tuoda scgps:n. Mulla pitäis olla jossain softa jolla olen tuonut erätukun vektorikarttoja scgps:n, muistaakseni vielä valmiiksi kalibroituna . Jahka pääsen reissusta kotiin ja tietokoneen ääreen, niin voin katsella vieläkö se on jossain netin uumenissa saatavilla. Tämän kännykän nettiselaimen kanssa meinaa mennä hermo.
     
  9. keilukka

    keilukka Polle talli

    Virtaa näyttää sussa ainakin olevan... itse en edes vaivautuisi kännyllä kirjoittaa (no E65 ei sisällä isompaa näppistä).

    Muuten, onkos kännyihin saatavan numeronäppäimistöä ulkoisena liitäntänä?
    Noi SCGPS pikakomennot ois hyvä olla paineltavissa hanskat kädessä. E: Numeronäppäimissä on noi pikakomennot!

    Laitan ensitalveksi kotelon ja siihen läpinäkyvän kannen. Sisään sitten GPS-moduuli ja känny. Virrat kelkan järjestelmästä.
    Ulkoinen näppis vain tarttis näytön katselutilojen vaihtoa varten tarvittaessa.
     
  10. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    saahan kännykkään vaikka koko näppäimistön bluetoothilla ;D
     
  11. H-pux

    H-pux SBA 650

    No niin, nyt ollaan työmaalla ja joutaa surffata.... :)

    Se softa oli gpsmapedit
    En ole käyttänyt n. vuoteen mutta toimi ilman rekisteröintiä ja tällä sai ainakin erätukun garminille myymät vektorikartat exportattua bittikarttakuviksi, jotka sitten ogf2toolilla käännettiin SCGPS:e.
    Muistaakseni softa teki myös kalibrointitiedostonkin valmiiksi.
     
  12. keilukka

    keilukka Polle talli

    Ei aina vastaa täysiveristä retkeilyyn tarkoitettua GPS:ää, mutta pärjään loistavasti omilla päiväretkillä tarpeen tullen.
    Marjassa ollut hyvä vehje, löytää hillan myöhemminkin.

    Autoillessa sovellus (SmartCom GPS) ollut kanss kiva mutta esim pääkaupunkiseudulla käytän google mapsia tai nokiaa.

    Navigaattoriominaisuuksia en ole testannut mutta kait nekin ois hyvä osata.

    Sitten nuo suorituskyvyn mittaukset on kokeiltu muttei tutkittu tarkemmin.

    Kelkkailuun aatellut rakentaa kotelon jossa kannen alla laturit, gps ja känny. Tällöin näyttö vois olla aina päällä.
    Saakos noihin kännyköihin pelkästään numeronäppäimistöä ulkoisena vesitiiviinä?
     
  13. janppa

    janppa Guest

    Lähemmäs viisi vuotta vanha Samsung päästi tänään laturissa ollessaan savut, joten nyt olisi (viimein) uuden puhelimen aika.

    Mitä nyt tullut päivitettyä omaa puhelintietämystä tähän päivään, niin luurin pitää olla S60-pohjainen ja mieluusti sisäisellä GPS-vastaanottimella. Taidanpa siirtyä Nokiaan takaisin, eli sopiviksi vaihtoehdoiksi näyttää karsiutuvan 6110 Navigator ja 6210 Navigator.

    Mitä nyt jostain topicista lueskelin, niin GPS ei tunnu antavan järin täsmällistä tietoa suorituskykymittauksissa. Mutta siitäkin huolimatta puhelinta tulisi varmaan käytettyä ko. tarkoituksessa.

    Eli kysymys kuuluu, onko noissa irrallisissa Bluetooth GPS-rasioissa paremmat/nopeammat piirit, kuin noissa puhelimissa joissa ominaisuus on sisäänrakennettu? Vai onko yhdentekevää tarkkuuden kannalta?
     
  14. kirurgi

    kirurgi Ski-Doo Mxz 600 sdi

    Mulla on nokialainen N95 ja siihen ostin semmoisen kun easy go ohjelman ja oon kyllä ollu tyytyväinen tuohon.Kartta on tosi tarkka ei pääse eksymään.Sitten mulla on myös lämpökotelo niin ei mene näyttö kohmeeseen,ei oo kokemusta toimiiko pakkasessa ilman sitä.
     
  15. Jaska

    Jaska Ski-Doo MXZ 600 X SDI -04

    Minkälainen lämpökotelo sulla on / mistä hankittu?
     
  16. simppa80

    simppa80 Lynx GLX 5900 LTS. Ex. 600 SDI Rev -04 X (MYYTY)

    Aiemmin käytin autossa kännykän Tomtom:ia mutta kun siihen ei saa maastokarttoja. Lisäksi olen testannut SmartCom gps karttapaikan kartalla ja on kyllä ihan hyvä maastoon. Sillä vaan ei voi navigoida sitten autoa ajaessa..

    Tällä hetkellä kännyssä garmin xt, siinä Suomen liikennekartasto 2009 jota käytän joskus autossa ja sitten lisänä siihen ladattu asuinalueeni Garmin topo kartta jos maastossa liikkuu.

    Tuossa topo kartassa vaan kun ei näy kelkka uria. Mistä löytyisi kelkkaura karttoja? ???
     
  17. keilukka

    keilukka Polle talli

    SmartComGPS:llä känni toimii GPS:nä...

    Tietysti kännykkään saa muita ohjelmia jotka sitten toimii navigaattorina.

    Harvoin navigaattorikäytössä tarkkaa karttaa tarvii.
     
  18. AC440

    AC440 Livesports.fi

    Hyvä vaihtoehto tuohon joukkoon myös 6220classic, tietty sit E66 ja E71 on vähän tyyriimmässä hintaluokassa myös huippupelejä (akun kestoltaan ainakin). Paremmat ne piirit ymmärtääkseni kännyköissä kyllä on ja varsinkin nykyään A-gps:n avulla singnaalit löytyy tosi näppärästi.
     
  19. H-pux

    H-pux SBA 650

    Kannattaa huomata että SmarComGPS ei toimi sisäisen GPS:n kanssa. Erillisen mokkulan hyviä puolia on myös toiminta-aika vs. känny sisäisellä mokkulalla.
    SCGPS ei myöskään välttämättä toimi kaikkien uusimpien kännyjen kanssa, venäjän pojilla on ollut tuotekehitysrintamalla aika hiljaista viimeaikoina.

    Itse käytän maastohommissa N95 + LD-1W + SCGPS karttapaikan kartoilla ja navigaattorisoftana wayfinder pre-loaded (ex. navicore).
     
  20. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Hyvin toimii smartcomi sisäisellä GPS:llä, karttapaikan kartoilla. Versio 1.55 ja puhelin 6110.

    Luultavasti venäjänpoika on palkattu johonki isompaan yhtiöön töihin ja smartcomi jääny unholaan...
     

Suosittele tätä sivua