kampiakselin laakerointi?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä A3ttu, 10/5/12.

  1. karpaasi1979

    karpaasi1979 lynx 3900

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Ai sori! Ei sitä tällä sukunimellä jouva vanhoja sivuja katteleen...
    Mutta pitihän siinä jälki paikkansa... ;D
     
  2. Ouzei

    Ouzei Well-Known Member

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Kuullostaa erittäin tutulta! Ehdin 13km ajamaan ja tismalleen sama kohtalo. En suosittele kyseistä liikettä!
     
  3. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    No missä se sitten tehdään hyvin ja mahdollisimman edullisesti?
     
  4. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Eikä tartte edes olla kaikista halvin! Kuhan kerralla vaihtus kaikki ja tulis hyvää ja varmaa! Ja kampuran suoruus pitäs olla kanssa meleko kohallaan!!

    Mitähä jjj-service ottaa tuomosesta työstä?
     
  5. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Itse olen käyttäny joensuun moottorikoneistamon palveluja... Mittaavat kaiken minkä kasaavat paikalleen ja tiedottovat asiakkaalle päin jos joku rymppi jää liian väljäksi, omassa tapauksessa kyse oli 0,02mm suosittelivat hankkimaan uusia mittatarkempia osia :)... Ei voi olla mutua kuin tyytyväinen.

    Kaikkihan ei todellakaan mito mitä kasaavat.
     
  6. nipsi

    nipsi Ski-doo ss25, Elan 250, Safari 377, Lynx 535

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Aution autolla ylivieskassa tuli vuosi takaperin laitatettua laakerit ja toinen kiertokanki ja hyvinhän se on pelannu hintakin oli kohdallaan niin osien kun työnkin osalta. samalla kiertokangen vaihtohinnalla ottivat vanhat runkolaakerit irti ja vaihtovat uudet tilalle.
     
  7. Kiertokanki

    Kiertokanki Evo 500

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Autio ei ihan halvin paikka ole mutta tekevät ehdottomasti ykköslaatua vuosikymmenien kokemuksella.
     
  8. JalmariVari

    JalmariVari Well-Known Member

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    MC-Racing Vantaalla teki mun Rotaxiin suoran akselin, huomas että toinen kaula oli levinnyt 0.3mm ja korjas senkin. Nyt on ajettu pari tonnia ja pelaa, ei tärise eikä kytkin vipata koneen käydessä. En muista mitä makso, tais kuiteskin olla jotain vähänpäälle 150€. :D
     
  9. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Re: Vs: kampiakselin laakerointi?

    Täältä samaa käytetty. Hyvää työtä. Soittivat ja halus uuden pätkän kampuraa ja yhden osan korjasivat täyttämällä ja koneistamalla. Hyvä tuli ja siihen nähden halvalla.
     
  10. Hörhö

    Hörhö Well-Known Member

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Mistäs olette hommanneet laakereita ja stefoja Rotaxin kampuraan?(esim SDI)
    Äkkiseltään kattelin jenkkilän hintoja, niin kampuran laakerointi kankineen taitaa ylittää kelkan arvon :eek:

    Ttu näitä kakstahtisia :p
     
  11. TmMp

    TmMp Well-Known Member

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Kannattaa kysyä Okun huoltokellarista, Outokummusta
     
  12. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Pari kuukautta sitten maksoi 600 sdi myllyn kampuran päätylaakereitten vaihto 635€ Hintaan kuului laakerit, stefat, rasvat ja työt. Vein siis pajalle alakerran pakettina kun ei ollut ulosvetäjää magneetolle. Kaiken muun olin purkanut itse. Laakerit aluperäiset ja maksoivat kuulemma 80€ kappale (4kpl). Siihen lisäksi stefat ja rasvat noin 50E eli tuosta voi sit laskea paljonko jäi työlle eli noin 265€. Paikka Oulun moottorikoneistamo. Laite on kyllä hyvin pelannut ensimmäiset sadat kilometrit, eikä ohjaustanko pahemmin vatkaa männän tahtiin.
     
  13. Vs: kampiakselin laakerointi?

    :eek: :eek: :eek:

    Aika järkyttävä hinta pelkistä päätylakrujen vaihdosta.

    Tai sitte magneeton ulosvedolle ja lohkonhalkasulle on pantu kunnon hinta. ::)

    Itellä vaihettiin päätylaakerit ja rasvat alkuperäisosilla ja hintaa tuli jotain 200€n pintaan..
     
  14. matti

    matti XRS 600 -07

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Pelkät laakerit päätyihin, stefat, isoflex ja loctite lohkon väliin maksaa sen 200e, että järkyttävän pienellä katteella on tehty, vai itsekkö vaihdoit? ;)
     
  15. dieseltuning

    dieseltuning Guest

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    180euroa makso itellä kampiakselille pelkkien laakerien vaihto ja oikaisu Oulun moottorikoneistamolla
     
  16. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Kuuluko hintaan laakerit?
     
  17. Hörhö

    Hörhö Well-Known Member

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Alkaa heräämään epäilys, että näinköhän kukaan on täydellistä koneremonttia Rotaxiin tehnyt :p

    Vai vaihtaako kaikki aina ainoastaan uloimmat laakerit, mikä taas tuntuu oudolta kun voihan ne muutkin porsia, kuten itsellä
    kangen alapää...

    Tässä ameriikan hintoja esimerkiksi(600SDI), itse ainakin järkytyin...suomen hinnat tuskin oleellisesti halvempia?

    -PTO Kiertokanki+laakeri+tappi $435
    -MAG Kiertokanki+laakeri+tappi $413
    -4xstefa yht $98
    -2xlaakeri(sisimmäiset) yht $86
    -2x ulompi laaleri(MAG puoli) yht $128
    -2x ulompi laakeri(PTO) yht $156

    Pelkät osat siis yhteensä 1316 taalaa,WTF????????????
    Uusi kampura 1500 taalaa

    Olenko katsonut ihan väärästä paikasta hintoja, saako esim jostain -70% alennuksia tms...?
    Vai saako esim laakeriliikkeistä jotain näistä?
     
  18. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    Käsitääkseni keskellä olevat laakerit saa paremmin voitelua ja näin kestävät pitempään. Minulle ainakin sanottiin että kiertokangen laakeria ei saa ostettua pelkästään vaan tulee kanki mukana ja näin ollen on hirveissä hinnoissa ja ei kannata. Minä ainkin otan mieluummin riskin, että joku porsii ennen kuin alan tonnin laittaan varmuuden vuoksi remonttiin. En olis vaihtanut noita päätylaakereitakaan jos olisin tiennyt että se on yli kuuden sadan tikki. Kuitenkin käytettyjä alakertoja saa tonnilla.
     
  19. Ouzei

    Ouzei Well-Known Member

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    No ei ne ihan noin kalliita ole! ;D E-TEC:iin maksoi kampuran laakerit about 300€.
     
  20. dieseltuning

    dieseltuning Guest

    Vs: kampiakselin laakerointi?

    ei kuulunu muuta ku työ osuus vaan mulle vaihettiin keskimmäisetki :)
     

Suosittele tätä sivua