Kelekkalehen painonvartijat

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Jakelfin, 20/2/09.

?

Olekko laihuttamassa vai pitäskö ehtiä ruokapöytään?

  1. Ylivoimaa ja saa ollakki!

    8.8%
  2. Vähän on kertyny ja PITÄS laihuttaa

    35.6%
  3. On massaa mutta onpa tuota tiputettu ja alaspäin menee.

    11.9%
  4. Normipaino, ei mittään.

    24.5%
  5. Laihan puolelle menee mutta lisätään pikkuhiljaa.

    8.3%
  6. Aliravittuuuuu eikä haittaa, mahtuu pienemmästä raosta.

    2.7%
  7. Kanada

    8.2%
  1. pärinä

    pärinä Well-Known Member

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    186cm, 108kg, 31v eka sydänkohtaus, nyt odotellaan angiografiaan pääsyä, konitohtorit meinas että
    olis hyväksi saaha painoa pois?
    kaikki kuntoilu missä ei pala 2t niin ei kyllä vois vähempää kiinnostaa, notta ostinpa rossipyörän,
    nyt palaa pensa ja ihra.
     
  2. Jörejussi

    Jörejussi Well-Known Member

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    185cm 94kg
    tavote on piettää alle 100kg
    ylä-asteella painoin 103kg parhaimmillaan
    liikuntaa en harrasta paitsi metästän ja maatilan töissä tulee mukavasti kuntoa.
     
  3. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Hööhööö, 190/70, ja saa syyä vaikka mitä eikä lihoa silti, vissiin jotenki niin nopia ruuansulatus. Punttisalilla käydes ei oo paljon tapana kuntopyörää polkea, ettei vaan lähe paino laskuun. :D
     
  4. Zakki

    Zakki Well-Known Member

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Painot palasi kesän aikana. On jo onneksi menossa alaspäin ensimmäiset 5 kg pudonnut ja toiset tavoitteena. Itse olen laiska laskemaan kaloreija tai muita arvoja. Tapa joka sopii mulle on lautasmalli. Eli puolet lautasesta täytetään salaatilla ja loppu lautanen jaetaan kahtia. Toiselle puolelle vaikka riisi ja toiseen kana. Lasi juomaa ja yksi leipä palanen. Päivän eväät: Aamulla lautasellinen puuroa. Töissä kahvit ja kökö. Päivällinen lautasmallin mukaan (ihan sama mitä ruokaa). Päivä kahvit ja kökö(mikä sattuu olemaan), illallinen lautasmallilla, iltapala napostelu omenia, marjoja, hedelmiä. Syömisen himoon aina välipalaksi näin syksyllä oman puun omenia vaikka jokaisessa välissä. Itse olen siitä onnellisessa asemassa että töissä saan liikunta-annoksen niin ei tarvitse sitten illalla juosta.
     
  5. Hankiaisen

    Hankiaisen Active Member

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    172/52,ilmaskos se 59 tuntuukin joskus vähän kankealta.
     
  6. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Kesän ahkerat rillailut ei sentäs ihan överiksi menny.. ;D Viime kevään 78 lukemista kävi loppukesästä siinä 86 kieppeillä, mutta taas ku ajatellu vähän mitä syö niin puonnu 83 kieppeille. Että jos sitä talvella ois vähän paremmassa hapessa. Tuo tallikuntoilu ei kuitenkaan ihan parasta kalorihumppaa ole niin jos tässä koittais vähän liikuskella ko nuo polvekki tuntuu antavan myöten. Ainaki tuota ruokapolitiikkaa vois ihan oikeasti alakaa katteleen tarkemmin, se ku vaikuttaa ainaki mulla herkästi tuohon painoon.
     
  7. Grazy

    Grazy Guest

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Jaa, son sulla sama onkelma ko mullaki! Tälle syksylle on paino tipahtanu n.10kg ruokavalion muutoksella ja lenkkeilyllä, jos vielä sais tiputettua toisen mokoman :-\
     
  8. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Kaimasta sen kyllä näkikin, että paino on pudonnut.

    Olen aiemminkin sanonut, mutta sanotaan nytkin. Ruokavalion seuraamiseen on www.kalorilaskuri.fi aivan ykkönen! Kertoo tosi paljon asioita, joita ei tule muuten huomattua. Käykääpä kokeilemassa!!
     
  9. Jake_MX-Z

    Jake_MX-Z Well-Known Member

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    3kiloa lähteny hirvenpyynnin ohella.
     
  10. aavvee

    aavvee Lynx Gl3900 Syncro -89

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Se tuo Vectoriki saapi palijon paremmin pitua ku tämmönen yli 100 kilonen istahtaa kyytile... ;D
     
  11. joutzi

    joutzi Well-Known Member

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Tästä se lähtee oma projekti. 100 paukkuu tällä hetkel ja 15 kiloa pitäis saaha pois, tänää vika herkkupäivä ja sitte homma tosissaa käyntii. Pitäis ruveta lenkkeilee ja syömää vähä terveellisemmi ja jättää semmoset napostelut poies.

    Laitetaas taas uuteen nousuu. Ukosta se on kohtuu helppo lähtee puottaa painoa. Oha se makia ku jos kelkasta ja ukosta saa puotettua painoa nii kulkee eri tavalla hommat sitte uralla :p
     
  12. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Onko ajatuksia miten tuon ruokavalion muutoksen meinaat toteuttaa? Millä aikavälillä on tuo 15kg ajatus tiputtaa?
     
  13. joutzi

    joutzi Well-Known Member

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Tarkotus ois viimestään seuraavaan kauteen tiputtaa tuo. Monen olen kuullu kehuvan vähähiilihydraattista ruokavaliota mut jotenki oon vähän skeptinen homman suhteen. Ei se kait olis ku kokeilla, jos se kerta on monella toiminu.
     
  14. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    ei siinä tartte mitään kikkailuja. Aamusta tempaset puuron, 11 maissa veät normi ruuan ja vähennät perunaa/riisiä/makarooneja ja veät lihaa niien sijasta + salaattia vitusti, iltapäivästä klo 13-14 maissa ruisleipä kinkkusiivujen kera naamariin ja vihiriää mukkaan, 17 maissa kestää vetää pieni lautanen lämmintä ruokaa ja vihireitä ruokia, iltapalaksi rahkakippo ja mehukeitto. Tota ku jaksaa jatkaa, eikä hairahdu kertaakaan lähtee noin kilo viikossa, ainaki itellä lähti. Liikunta vakiona, toki mitä enenmpi, sitä parempi. Huom, näläkä pitää olla kokoajan niin homma toimii.

    t: läski ;D
     
    mjk_ tykkää tästä.
  15. Tumba

    Tumba Well-Known Member

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Kyllähän tuota näkys ihannepainoon olevan matkaa nätit ~30 lisäkiloa, mikä tuntuu olevan vakiopaino.
    siitä se vähenee aina välillä mutta ruoka ja juoma tuntuu olevan liian hyvää ;D ja liian paljo.
    Kesällä kyllä paras kuntoilumuoto on luikkareilla sauvoa semmosen 20 kilsaa, ainakun muistas lähteä niin ainakin hien suap pintaan.
     
  16. THA

    THA AC M8

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Itse tiputin reilun kympin vajaassa neljässä kuukaudessa, seuraavanlaisella ruokavaliolla:

    Aamupala: Pari paistettua kanamunaa ja tolkun iso motti kahavia kylkeen.
    Välipala yheksän aikaan: Tonnikala- / raejuustopurkki
    Lounas klo 11-12: Salaattia mahottomasti ja kylkeen kanaa / lihaa / kalaa semmoinen 200-250g
    välipala klo 14-15 aikaan: jotain roheiinipitoista (jos illalla meinas kävästä lenkillä tahi harrastamassa jotain pitkäkestoista liikuntaa niin sitten kunnon ruisleipä lisukkeineen)
    Päivällinen klo 17-18: Salaattia mahottomasti ja kylkeen kanaa / lihaa / kalaa 200-250g
    Iltapalaksi: rahkaa, tonnikalaa raejuustoa.
    Sitten vettä kannattaa juoda semmoinen 3 litraa päivässä ruokailujen lisäksi!

    Tätä noudatettiin pääsääntöisesti 6 päivää viikossa ja viikonloppuna ainakin toisena päivän syötiin sitten ihan mitä huvittaa (pizzaa/kebabbia/hampurilaisia jne...) ja niin paljon ku jaksaa, saattoi siinä mennä jokunen olutkin ohessa.

    Liikuntaa harrastin siten, että aamulla herätys ja 30 min kevyt juoksu tai kuntopyöräily 4-5 päivänä viikossa, sitten illasta joku pitempi suoritus juoksu/kävely/kuntopyöräily 60-90min. Jos ei tehenyt aeroobista liikuntaa niin sitten punttireeni. Punttireenin päälle joku palautusjuoma naamariin. Yksi välipäivä viikkoon, no yleensä sen tuolla kaljan juonnilla sai järkättyä aika hyvin viikonlopulle.
     
  17. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Niin,

    Jos haluaa sellaista kestävää kehitystä, on maksimi pudotus viikossa noin 0,5-0,8 kg. Alussa katoaa helposti kilo tai pariki viikossa kun nesteet poistuu, mutta pidemmän päälle homma alkaa hidastua. Näissä hommissa tärkeintä on pitkäjänteisyys ja kyky olla sortumatta "ihmedietteihin". Eli kannattaa miettiä painonpudotusta kokonaisvaltaisena elämäntapamuutoksena.

    Itellä seuraavat asiat on ollu listalla:

    - Viina, kalja, sidukka, lonkku yms jäi pois kokonaan.
    - Leipä pois listalta kokonaan. (tähä on syynä pitkä lista asioita, mutta yhtenä suuri hiilareitten määrä)
    - Ruokavalio proteiinipitoisemmaksi. Tämä oikeasti toimii ja auttaa voimaan muutenkin hyvin.
    - Riittävästi rasvoja. Oliviiöljyä ruokiin ja salatteihin jne
    - Säännöllinen ruokailu
    - Liikunnan lisääminen
    - Valmisruuat pois
    - Roskaruoka pois
    - Pulla / karrkki pois
    - Peruna pois ruokalistalta, samoin riisi. Tilalle pastaa, mutta sitäkin harkiten.

    Itellä oli kohtalaisen ressaava viime kesä / syksy, joten se näky myös puntarissa aika komiasti. Tammikuun alussa napotti mitarissa 87. Nyt lukema oli aamusella 82,8!
    Olen mainostanut tätä sivustoa monesti aiemminki ja mainostan nytkin. www.kalorilaskuri.fi Tuota sivustoa kannattaa oikeasti katella. Todella kätevä tapa seurata omia syömisiä ja ennenkaikkea ravintoympyrää. Itellä tuosta kalorilaskurista on tullu hyvä harrastus, eikä ilman sitä olis painonpudotus lähellekkään niin nopeaa. Onpa huomannu että esim umpispäivä kelkkaillessa viepäsee kevyet 2000 kaloria, joten illalla voi mättää rauhassa vaikka sen hampparin...
     
  18. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Tuo proteiini helepottaa nuita lihassärkyjä ja muutenki kovan liikkumisen ja kevyemmänki liikunnan jälkeisiä kipuja ja palautumista. Ei tartte kehosta repiä rakennusaineita ko syö tarpeeksi, rasva ei silti viihy kehossa ko liikkuu ja syö järkevästi. Itte en nyt uskalla juuri puntarilla käyä, heti ko vähän repsahtaa niin puntari muistuttaa.. Tämä johtuu yksinomaan vähäsestä liikkumisesta.
     
  19. THA

    THA AC M8

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Joo tossa mennä viikolla ku käytiin umpisen rosseja ajamassa niin kulutkset pyöri siellä 4000-6000 kalorin välillä ja ajoaika vaihteli 5-7 tuntiin. Saapi syyä melko lailla, että pääsis plussan puolelle! Tuommoisen päivän jälkeen kulutus jatkuu vielä melko kauan kun elimistö tekee kovasti töitä palautumiseen.
     
  20. Jupy

    Jupy Well-Known Member

    Vs: Kelekkalehen painonvartijat

    Itse myös tiputtanut painoa syyskuun puolivälistä n. 15kg aikalailla samoilla linjoilla. Viinaksia oon "maistellut" joka toinen viikonloppu ja vain yhtenä iltana ja mieluummin vähähiilarista sidua tai tiukkaa.

    Tosta yllä olevasta ihmettelen, miksi pastaa perunan ja riisin tilalle?
    Hiilareiden puolesta peruna vähiten paha ja riisi ja pasta painii samassa sarjassa.

    Itse olen pitänyt yleensä lauantain tai sunnuntain päivänä jolloin voi vähän lipsua.
    Nälässä ei tartte olla ja juustoja, makkaraa, pekonia voi huoleta syödä. Kolesteroli arvot on muuten pysynyt samana!

    www.karppaus.info
     

Suosittele tätä sivua