Kelkan lisävalot

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä olsberg, 28/10/19.

1. Viikinki

Viikinki Kakskolmonen Äly-Rene!

Onko se siis tämä liitiin ... joka lienee vasemmalla katteen alla sarvien juuressa? o_O

( lainattu lisäpitkien asenusohjeesta )

PS. olisi kiva nähdä kuinka olet kytkennän tehnyt (jos ei liittimellä)?

2. Jeme

Jeme Summit expert 850 NA/Expedition Extreme 900T

Itse tein tämmöisen asennuksen. Eli lisävarustepistokkeesta virta. Tarvittaessa Brp haaroitin väliin jos hansikaslokerolle menee jo virta. IKH:lta tuo lisävalojen relejohtosarja. Siihen heräte rosvottu Wago-liittimellä alkuperäisen johtosarjan harmaa-valkoisesta johdosta.
    Lisävalon johto mittariston taakse tuolta umpion yläpuolelta, lasin asennuspohjamuovin alta.

Lisätyt liitteet:

3. dontsa21

dontsa21 Well-Known Member

Joo, tuo liitin.

Kelkkojen äänimerkkisarjassa tulee adapterijohtosarja äänimerkin virralle jossa noita kolmenapaisia liittimiä. Niitä jää radien ja g4 runkoisten varusteluissa yli niin olen niistä hyödyntänyt valojen johtosarjojen rakentelussa.

Alle 40w lisävalojen asennuksessa olen vaan suoraan ottanut virran tuosta kolmenapaiselta liittimeltä siitä valkoisesta piuhasta ja maan samoten siihen vetänyt.

Tehokkaammissa sitten olen relejohtosarjan tahnyt ja ottanut vaan herätteen siitä.

Lisävalon virran sitten olen akulta suoraan.
    Startillisia vehkeitä olleet niin olen startin solenoidille tulevalta virtajohdolta ottanut virran.

Ei ole kuvia tullut otettua asennuksista.

Reverend_ ja Viikinki tykkäävät tästä.
  4. Busse-

Busse- Expedition 900turbo ZR 120 Nordik 377R

Eli jos 40w tai tehokkaammat lisävalot, niin kannattee ottaa solenoidilta virta.Ettei kuormita tätä mittariston takaa löytyvää molex liitintä?

5. dontsa21

dontsa21 Well-Known Member

Kyllä.

Niin ohutta se johto mikä siihen liittimelle tulee.

Busse- tykkää tästä.
  6. Busse-

Busse- Expedition 900turbo ZR 120 Nordik 377R

Rälläkällä tuli putkipalkista veistettyä kohtuu jämäkät kiinnikkeet pureluxin lisävalolle

Lisätyt liitteet:

JiiKoo, Fudge, k0lli ja 2 muut tykkäävät tästä.
  7. JiiKoo

JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

Viimeksi muokattu: 4/11/25
  8. JiiKoo

JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

No meni testiin ym. lamppu, toisena on Purelux 250SM jännä nähä näkeekö nuilla ettei tarvi jännätä mihin ajaa:rolleyes:

Lisätyt liitteet:

Suosittele tätä sivua