Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä jussir, 29/4/07.

  1. Erkko96

    Erkko96 Well-Known Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Mulla on feltin 29 tuumanen jäykkäperänen maasturi ja tyytyväinen olen ollu vaikkaki tuo ei oo ollu vielä ku pari viikkoa :D 29 tuumanen oli ehoton valinta ku oon yli 190 pitkä. Tuntuu nyt tuo vanha Merida pieneltä lelulta tän uuden jälkeen.

    Toinen kätevä seikka tuossa 29ssä on se että siihen voi ostaa jokku kapeammat ja rullaavat katurenkaat pidempiä maantielenkkejä varten. Nyt olisikin tarkoitus lähteä pyöräilymällä Rovaniemeltä luostolle ja seuraavana tai sitä seuraavana päivänä takaisin. Riippuen minkälaiset säät sattuu kohdalle.

    Pääosin ajo tapahtuu kuitenkin maastossa ja tarkoitus olisikin osallistua 13.7 seinäjoella pidettävän Joupiska XCM tapahtuman 60 kilometrin matkalle. Ja jossain välissä käyn taas Levillä laskemassa vähän alamäkeä.

    Tämä oli nyt minun osalta aloitus viesti jotta tulee uusista viesteistä ilmoitukset tuonne uudet viestit kohtaan.
     
  2. JaSaar

    JaSaar kelkaton

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Ite kävin levillä laskee mäkeä viime perjantaina ja mäet oli nyt parhaassa iskussa ku ei ollu kukaa vielä laskenu. Viikko sitte oli vasta viiminen reitti saatu auki. Olihan se lystiä ;D
     
  3. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Miten taittu?

    Puistokemistit kävi tempasee kans kolmikymppisen... Kärjen kyyti on kylmää, mutta joukon puolivälissä nytkyteltii reitti läpi ja tunturin päälle... :) :)
     
  4. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Heikosti kävi, meikä "pääsi" vaimon kanssa kahdestaan pyöräilemään pyhälle kun lapset olivat mummolassa hoidossa..
    Pyhän päälle kun päästiin niin oli hyvä tuumata ettei mihinkään kisaan onneksi lähtenyt ;-(
     
  5. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut


    Itte heräsin kans tähän pyöräilyhommeliin keväällä 2012 kun auto levisi kesken matkan ja täytyi riisua hattu koneesta pois. Silloin ajoin pari kuukautta rippilahjaksi saadulla nopsalla mutta rupes tulemaan niin paljon vikaa että ostin käytettynä tuollaisen keulajousitetun scotin. Scotti palveli hyvin loppukesän ja syksyn,silloin ajelin ennen talven tuloa n.1500km.

    Nyt kesällä aattelin päivittää sykkelin ja pitkän pähkäilyn jälkeen ostin uutena 29er Cube LTD pro:n. Hintoja vertailin Suomen ja Saksan välillä,hinta ero oli n.200 euroa. Fun corner.de:stä löytyi sitten tuota Cubea himpun käytettynä 879e eli joku firma oli ostanut köntän pyöriä jotka oli tarkoitettu työntekijöiden virkistyspäiväksi. Ostin sitten tuollaisen pyörän mutta paketissa tulikin ihan bränikkä pyörä. Hinta Suomessa oli 1299e,nyt niitä saa täältä Suomen maalta jo ihmismäisempään hintaan. Rahti Saksasta oli 29 euroa ja tasan viikko meni että sai sen.

    On kyllä mieluinen pyörä ajella :)

    Ai niin, on muuten mainio keksintö tuo kaukokäyttöinen keulan lukitus. Vipua painamalla keula lukkoon ja napista joustot taas käyttöön. :D
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Tälle kesälle maastossa noin 1200km takana viime syksynä ostetulla Focus fatboyllä, 29er huumaa yrittänyt saada päälle mutta kavereiden pyöriä testanneena ei ole ollut minun juttu, single trackilla juurakossa ja kivikossa hieman kömpelö, ilmeisesti runkokoko pitäisi olla nykyisen m tilalta s tai xs että ketteryyttä löytyisi tarpeeksi kaksysistä... Focukseenkin tullut hieman päivitystä, stemmi 30mm lyhyempi, gripit nousutumpeilla, flattipolkimet, keula Rokkarin SID Team (on kevyt), nyt tulossa Saksasta uus satula kokeeksi, uutta rengastusta syksyn liukkaille....
     
  7. 325

    325 Lynx- sano lapinmies ja pyörty

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Aivan mukavaa hommaa tämä fillarihommeli.

    Tahtoo vaan nuita immermanneja tulla usiammin ku kelekkahommissa...
    [​IMG]

    Niin pyöränä Radon ZR Race 6.0 29 er ja akka kärtyää perässä 5.0:lla.
     
  8. SHT

    SHT AC ZR 600R SX -15

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Pyöräily on kyllä mukavaa hommaa ;D Itellä on pyöriä vähän joka tarkotukseen...Cannondalen maantiepyörä, Redline jäykkäperänen maastopyörä ja fixi kaupunkipyöränä. Onhan tuota tullu kilpaaki ajettua, mutta viimevuosina ollu vaan harrasteajoa. Fixi hommaan hurahin vasta alkukesästä...Täälä Lapissa niitä ei taida kovin montaa olla..?

    Ja sitten kiinostais DH:n ajaminen... ::) Onko joku käyny Ounasvaaralla ajamassa, että minkälainen rata sielä on?
     
  9. Erkko96

    Erkko96 Well-Known Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Aloitanpa tuosta oukun dh radasta. Hyvässä kunnossa pitävät mutta mulle liian matala ku olen tottunu Leviin ja Ylläkseen. Ja ei mun mielestä hauskin rata koska aika vähän hyppyä (johtuu siitä että radat ei ole kovin pitkiä). Sinisellä radalla olen reenannut jäykkäperäsellä maasturilla alamäkeä xc-kisoja varten. Siihen se sininen on täydellinen ;)

    [​IMG]

    Saa nähä sainko näkymään flickerin kautta tuota mun reenikuvaa. Tuossa vielä linkki erikseen http://www.flickr.com/photos/94343946@N04/9502936000/
     
  10. JaSaar

    JaSaar kelkaton

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Itekki käyny levillä ja olihan se lystiä! Sinistä ja punasta rataa tuli ajettua kovastikki. Parasta noin aloittelijana on kyllä nuo hypyt joita ei lyhyemmissä ja pienemmissä mäissä ole juuriki verrattuna levii yms. Käyny nyt pieniä mäkiä laskee nii innostus loppu jo ennenkö ehti alkamaan ja leville täältä oulusta olis kova polte lähteä ajamaa kuhan vaa ehtii. ;D
     
  11. Erkko96

    Erkko96 Well-Known Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Mullaki polttelis lähteä Leville vielä nyt syksyllä ku jäi kesällä käymättä pienen käsivamman takia... Onneks tuo parkki näyttäis nettisivujen mukaan olevan auki syyskuun loppuun asti :)
     
  12. Tepa62

    Tepa62 Active Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Joo elikkä ostin tossa keväällä tommosen Merida Matts 60 maastopyörän kun meni edellinen Tunturi palasiks ja olen nyt huomannut että kampikeskiön laakeripesä pitää hirveää rapinaa. Ei ollut vanhassa pyörässä moista ongelmaa :) tässä vaan mietin että onko nyt jo menny keskiönlaakerit? Pyörällä ajettu noin 1500 km
     
  13. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Kokeile vaihtaa polkimet jos on muovikeskiöllä olevat, luultavasti laakerit menneet niistä, ittellä meni polkimet 800km jälkeen.
     
  14. Tepa62

    Tepa62 Active Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Polkimet on rautakeskiöllä, mutta voisihan ne kokeilla vaihtaa kun ovat vakio polkimet eivätkä ole muutenkaan kovin häävit :)
     
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Jos se ääni on tedella terävä muttei rahiseva niin keskiöstä tulee, polkimista tuleva ääni myös tuntuu polkimissa pieninä pykälinä kun hitaasti pyörität poljinta.
     
  16. Erkko96

    Erkko96 Well-Known Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Vihdoinki saatiin muutamien forcemajöörien jälkeen tää valmiiks. Ens kesälle on jo suunnitelmat ja lähdetään tuplamiehityksellä ja yli tupla kamerakalustolla kuvaamaan. Eli jos tykkäätte nii seurailkaa ja tykätkää. Nyt talvella tehään myös kelkkapätkää :)

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PZ9YLlAyxcw[/youtube]
     
  17. Ha$$an

    Ha$$an Well-Known Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Siistiä meininkiä ja kerranki oikiaa mussiikkia :) , ei ihan jäykkäperäsellä viitti tuota rattaa laskia. Mutta onko levillä jäykälle mitään polkuja tai ratoja mitä tämmöne noviisi uskaltais ajella? Tai sitte jottai muuta keskusta voi suositella.
     
  18. Ha$$an

    Ha$$an Well-Known Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut


    Onko foorumilaisia lähössä syötteen mtb kisaan elokuussa? Tai onko ketään jokka ois käyny jo kyseisessä tapahtumassa? Millaset reitit ja maastot on?? Kannattaako glosseilla ajaa kyseisiä reittejä? ITellä on tuo 60 km tarkotus ajaa ja hitusen hirvittää jo tuleva :)
    Muokkaa viestiä
     
  19. Peksi

    Peksi Active Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Ei kait sitä ilman lukkoja etes jaksais polkea :) viime vuonna 60km ja sama olis tarkoitus tänäki vuonna.
     
  20. Erkko96

    Erkko96 Well-Known Member

    Vs: Kelkkailijoiden Fillarijutustelut

    Kiitoksia! Tulee pikku viiveellä mut eipä tää tieto vanhene. Mie olen ite jäykkäperäsellä ruska-aikaan tehny semmosta lenkkiä et polkenu ylös ja laskenu sinistä reittiä alas. sitä pystyy vetään ihan huoletta jäykkäperäselläki. Vain pari pientä hyppyä ja sit kallistettuja mutkia. Suosittelen kyllä joskus vuokraamaan tuommoset alamäkikamat ja kokeileen! On nimittäin hauskaa puuhaa eikä nuokaan metrin dropit tunnu missään. Mieki innostuin niin että melkein jo oman pyörän ostin. ;D Sit levillä on tullu ajeltua polkujaki ilman päämäärää ja kätkätunturissa on monentasosta hyvää polkua.

    Sit ku toisia keskuksia saa suositella nii pakko kehassa tuota omaa takapihan reenimestaa, ounasvaaraa. Sielläki sininen rata ajettavissa jäykkäperäsellä. Oon reenannu siinä alamäkiajo XCO kisoja varten ja siinäki on tehty lenkkiä ajamalla laskettelurinnettä ylös ja reittiä alas. Oukulla on kans ihan mukavasti muitaki polkuja ja sittenkun kaikki ne on käyty läpi, voi mennä santavaaraan tai pikku-olkkavaaraan ja taas on kymmeniä kilometrejä polkuja tutkittavana.
     

Suosittele tätä sivua