Kelkkakärry ??

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä TOMBOLA, 28/2/08.

  1. Vs: Kelkkakärry ??

    Mitä teillä oli rintterissä tavaratilan mitta? Mahtuiko molemmat kelkat kyytiin suksineen?
     
  2. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Kelkkakärry ??

    Tulipa ostettua JJ-Trailer 4000XXL, jarrullisella telillä.
    Kokonaispaino on 1700kg ja omapaino 600kg, joten eiköhän tuolla jo jotenkin pärjäile painon puolesta kelkkahommissa.
    Ihan laadukkaanoloinen paketti, tosin empä ole ehtiny sitä muuten käyttää kun kotio tuoda.

    [​IMG]
     
  3. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Kelkkakärry ??

    Jos nyt olisisin ostamassa kärryä, niin ehdottomasti koppikärry ja sellanen, johon mahtuu kunnolla kelkit kyytiin eli 4-6,5m. Eikä tarviis miettiä miksi suolapaska tunkee joka pienestäkin kuomun raosta kärryyn sisälle.
     
  4. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Kelkkakärry ??

    Koppikärryä itekkin ensin mietin, mutta päädyin tuohon kuomulliseen kun se on paljon huolettomampi monessa suhteessa.
     
  5. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Kelkkakärry ??

    Ihan mielenkiinnosta, paljon oli JJ Trailerin toimitusaika ? Noihan nimittäin tekee myös koppikärryjä.
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Kelkkakärry ??

    Täällä lapissa ei suolata teitä ja pieni lumipöly kärryssä ei ainakaan minua haittaa. Toki tuollainen umpikoppi on parempi mutta avattava kuomu käytännöllisempi, IMHO.
     
  7. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Kelkkakärry ??

    3 viikkoa meni tuossa minun kärryssä aikaa tilauksesta.
     
  8. Broadspeed

    Broadspeed +10 kelekkiä

    Vs: Kelkkakärry ??

    Eikö noissa kuomuissa oo tiivisteitä?
     
  9. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Kelkkakärry ??

    On kuomussa tiivisteet, mutta sinne jää silti etureunaan ja eteen sivuille sormen mentävä rako. Itse ratkaisin niin, että ostin kesällä Etrasta suolan kestävää 1,5cm x 1cm tiivistettä ja liimasin sikalla kiinni, päivän valossa näki aika hyvin mistä aurinko paistoi sisään. Toki eri kärryissä voi kuomun sovitusten kanssa olla eroja, mutta näin ainakin Respossa.
     
  10. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: Kelkkakärry ??

    Kuomu on asennettu liian ylös jos jää paljon rakoa. Toki sen asentaminen( reikien poraaminen) just kohdalleen on melko haasteellista.
     
  11. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: Kelkkakärry ??

    Eipä muulissa ainakaan noin isoja rakoja ole. Hädin tuskin jotain pölyä saattaa etualanurkista tulla.
     
  12. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Kelkkakärry ??

    Mulla nyt kolmas kuomukärry menossa ja ei kyllä yhestäkään ole vuotanu tai pölissy mitään sisälle.
     
  13. penaaliana

    penaaliana Arctic Cat M 8000 Sno Pro 153"

    Vs: Kelkkakärry ??

    Itellä Majavan kuomukärry ja pituut nokareen vajaa 4m. Aivan hyvin on sillä menty eteenpäin ja välillä taaksekki eikä ole sorat ja lumet tullu mistään raosta sisälle. Olen jopa kuljettanu reppuja ja laukkuja siellä kyydissä eikä ole päässy kosteutta tai kökköä niihinkään.
     
  14. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Vs: Kelkkakärry ??

    Jos saranat asennettu hieman liian ylös, saattaa jäädä etureunaan vesisumun/lumipölyn mentävä rako. Helppo korjata kun "säätää" saranan kiinnityskohdan alemmas. Itse pukkasin pyöröviilalla asennusreikiä alaspäin, ja pysyy kamppeet puhtaana. :)
     
  15. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Kelkkakärry ??

    No ei kyllä pysy kuomukärryssä itellä mikään kuivana, kun ajosta ajaa kelkan kyytiin. Lunta,jäätä,sohjoa ja vettä ihan kiitettävästi kärryssä. Hyvät tiivisteet takaa, että myös pysyy kärryn sisällä ;D ;D
     
  16. keitsi

    keitsi 2015 BoonDocker DS 3900 800R E-TEC

    Vs: Kelkkakärry ??

    Mikä on minimikoko jotta menee 2 pitkää kelkkaa kärryyn askartelematta (ilman suksien irroittelua, jne)?
    Tällä hetkellä muuli 160 x 350 isolla jaxalin kuomulla, ja kaks pitkää kelkkaa aika projekti askarrella kärryyn.
    3900 boondocker + 146 summit kun oli kyydissä niin piti olla suksia irti ja tankoja löysätä, että kuomu mahtui kiinni.
    Lisäksi painoraja taitaa hieman ylittyä, mitään ruottin reissuja ei viitti kahta kelkkaa kiskoa ::)
    Ilman kuomuakin voi olla aika projekti yksin saada kelkat kyytiin.
    Koon puolesta muuten lähes ok, sais varmaan 10-20cm olla enemmän leveyttä, kun ottaa astinlaudoista yhteen.

    Kiinnostaisko ketään oikean 2 kelkan kärryn omistajaa downgradata tämmöseen (alvilliseen) vm 2012 muuliin?
     
  17. p00xpat

    p00xpat Tillun Lillun Pillu

    Vs: Kelkkakärry ??

    1,8m x 3,8m sisämitoiltaan on toi mun kärry ja siihen menee 146" friiraitti ja sc lynkki (3700) ihan kivasti. Kuomu saattaa vähän vastata ohjaustankoihin.
     
  18. keitsi

    keitsi 2015 BoonDocker DS 3900 800R E-TEC

    Vs: Kelkkakärry ??

    Kapeneeko kuomu sisälle päin paljon? Mikä kuomu?
     
  19. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Kelkkakärry ??

    Itse ratkaisin tuon lumi/vesi ongelman, pohjan ja takalaidan välissä pikku rako + pohjavanerissa ilma-aukot (kuten asuntovaunuissa ja katossa ilmanvaihto räppänä). Pakussa tehtaan jäljiltä laidan ja kuomun sauma kiinni joka puolelta..
     
  20. p00xpat

    p00xpat Tillun Lillun Pillu

    Vs: Kelkkakärry ??

    Kapeneehan se, liikaa.

    Mie en nyt muista merkkiä, ruottalainen se taisi olla. Saman näköinen se on ko tuolla edellisellä sivulla tuo Jankhan uuden JJ-Trailerin kuomu.

    Kärry on Torniossa Ka-Ma palvelun tekemä.

    kelkkakärry
     

Suosittele tätä sivua