Kelkkamyyjien laiskuu??

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Catiska, 18/7/16.

  1. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kesähän vielä on mutta kelkkakuume alkaa jo taas nousta. Ja kauppakin käy, myin Pålleni viikossa pois. Kelkkaa olen siis nettimoton kautta katsellut ja tarjouksiakin kysynyt. Ihmetyttää vain kauppiaiden laiskuus. 13 kelkkaa on suosikit listallani ja niistä laitoin tarjouspyynnön. Viisi myyjää on vastannut viikon sisällä, loput ei lienee vastaakaan...

    Varmaan netin kautta tulee paljon kyselyitä mutta miksi sitten ilmoittaa kelkkaansa myyntiin netissä jos haluaa myydä vain myymälässä asioiville ja paikallisille jotka voi kysellä hintoja ruokakaupan kassajonossa.
     
  2. pulukkailia

    pulukkailia 18 superjaggi & 700 vaterdoo

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Oiskohan tämmönen ettei tule käytyä katsomassa itse nettimotossa ja sähköpostiin kun tulee ilmoitus niin meneekin suoraan roskien sekaan...
    Minun mielestä soittaminen on paras yhteydenotto
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Soittamalla minun on huono lähettää kuvia omasta kelkasta. Kirjallisesta jää molemmille muistiin mitä on lupailtu. Ja miksi tarjota sähköinen yhteydenotto jos niihin ei halua vastata? Ei minulla ole aikaa jonotella kymmenen myyjän puhelimin. Teen kauppaa kun ehdin ja tarjoan saman myyjälle.
     
  4. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Catiskan kanssa ihan samaa mieltä. Miksi antaa asiakkaalle mahdollisuus sähköposti tarjouspyyntöön, jos niihin ei vastata. Olen monta kelkaa, autoa, mopoa ostanut juurikin s-postilla tarjouksia kyselleenä ostanut, ja aika nopsaan saa käsityksen siitä kuka kauppaa haluaa tehdä ja kuka ei. Sellaiset kauppiaat kannattaa unohtaa aika nopeasti, jotka eivät viitsi vaivautua..
    Itsekkin joudun töissä ihan vastaaviin tarjouskyselyihin vastailemaan, ja minun mielestäni se on hyvä tapa tehdä kauppaa. Saa kauppiaskin jonkinlaisen "rauhan" miettiä tarjoustaan, ja vastata itselle sopivalla hetkellä. Ja vaikka välillä turhauttaakin niihin vastailla koska n.70% niistä ei johda mihinkään, niin tulee sieltä kyllä tosi paljon kauppaakin. Kyllä niihin kauppiaan kannattaa vastailla jos haluaa kauppaa tehdä. Aina ei tartte olla se halvinkaan, jos vaan on aktiivinen ja halukas kauppaa vääntämään. Se on vaan tätä päivää, että kauppaa tehdään tietokoneen eikä aina välttämättä puhelimen välityksellä.
     
  5. Mikki80

    Mikki80 Well-Known Member

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Tuo riippuu kyllä älyttömän paljon firman koosta ja myyjän työnkuvasta. Jos olet "pelkkä" myyjä pitää ja täytyy vastata kaikkiin posteihin mutta on paljon pieniä ( ja miksei isompiakin ) yrityksiä missä myyjä tekee ihan helvetisti muitakin hommia, silloin valitettavasti se sähköposti ei välttämättä ole asia mihin ensimmäisenä keskittyy. Lisäksi jokainen tietää paljonko sähköpostilla tulee ihan höpöhöpö juttuja, se on vaan niin helppoa pikku pöhnässä klo 1.47 aamulla kysellä ihan turhanpäiväisiä. Näitä höpöjä kun aamulla blokkaa pois ekan tunnin sieltä valitettavasti voi mennä myös joku ihan asiallinen posti roskiin. En siis myy kelkkoja mutta myyntihommissa kuitenkin, tällä hetkellä 4 vuotta vanhalla koneella 41198 saapunutta sähköpostia, postia tulee siis aivan älytön määrä tänäpäivänä.
     
  6. Vilho

    Vilho freeride

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Kyllä miekin tarjoon myyjille ensin sähköpostia, jos on se mahdollisuus, koska myyjät saavat siinä rauhassa miettiä tarjousta.
    Monet kerrat käyny niin, että saanut päivän yrittää soittaa että vastaisivat tai sitten vastaavat ja sanovat "mietin päläpäläpälä ja soitan kohta" ja ikinä kuulu mitään.

    Nykysen kelkan oston hoidin ojanraudasta spostilla ja onnistui pirun hyvin.
     
  7. jykke75

    jykke75 Member

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Eipä tunnu kaupanteko aina kiinnostavan paikan päälläkään. Kysyin paikalliselta kauppiaalta kolmeen kertaan ennakkokaupan tarjousta Lynx Commander Grand Tourer 1200 mallista. Vaihdossa olisi mennyt samasta liikkeestä ostettu viime vuotinen Adventure 900. En saanut tarjousta, niin ajellaan sitten nykyisellä ja seuraavan kerran teen kaupat muualla. Olen kyseisestä liikkeestä kuitenkin ostanut jo aika monta laitetta eli tietävät etten ihan turhaan kysele.
     
  8. Mikki80

    Mikki80 Well-Known Member

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Joskus miettinyt paljonko Suomessa menee kauppaa ohi nuijien myyjien takia. Tuota käy jatkuvasti että tarjouskyselyihin ei vastata, tulee ne kyselyt sitten mitä kanavaa pitkin tahansa. Luulisi että kelkkakauppa on ( tai siis jälkimarkkinointi ) sen verran hyvällä katteella mutta pienellä voluumillla tapahtuvaa touhua että joka kauppa kuuluisi ottaa kotiin.
     
  9. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Antakaahan pikkaisen armoa kauppiaille. Suurin osa kivijalkakauppojen myynnistä tulenee edelleen tiskillä tapahtuvasta myynnistä, yhtään vähättelemättä kelkkailijoiden lähettämiä sähköpostikyselyjä. Se on kuitenkin tosi asia, että kun tänä päivänä tuo tarjouksen pyytäminen on sen verran helppoa, että niitä jokainen meistä laittaa varmaan useampaankin paikkaan?

    Jos vaikka ajatellaan, että laitan tarjouspyynnön viidelle myyjälle. Käytän tähän sähköpostin piilokopio toimintoa tai sitten nettisivun yhteydenottolomakkeita. Aikaa minulta menee n. 15 minuttia, joka on siis minun vapaa-aikaa, koska en tee tätä työkseni. Joku vaihtokauppatavaraa tekevä voi kertoa tarkemmin, miten hinnoitteluprosessi menee, mutta uskoisin myyjältä vaadittavan tarjouksen tekemiseen vähintään tutustuminen vaihdokin hintatasoon, arvioida myyntiaikaa, selvitellä uuden katteet, toimitusajat jne. Helposti menee tunti per tarjous. Kun tämä menee kaikilta viideltä myyjältä, niin sen minun tarjouspyynnön vuoksi myyjät tekee yhteensä 5 tuntia työtä, josta ainakin 80 % on, ei turhaa työtä, mutta sellaista mikä ei konkretisoidu myynniksi.

    Samalla pitäisi palvella myös ne moottorisahan, perämoottorin, veneen ja varaosien ostajat ja noutajat tiskillä. Ai niin, unohtamatta sitä, että yrittäjää lukuunottamatta 40 % henkilöstöstä on näin heinäkuussa kesälomalla. Joten nauttikaa tekin lomasta ja muistuttakaa myyjiä tarjouspyynnöistänne vaikkapa lokakuussa. Uskon, että kun henkilöstö on paikalla ja kesälelujen sesonki on ohi, niin kyllä myyjätkin aktivoituvat.

    Anteeksi, jos pahoitin jonkun mielen, mutta toin esille vain oman näkökantani. Ja en siis tee myyntityötä ammatikseni, joten ajatukseni voi olla ihan puutaheinääkin. ;D
     
  10. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Joo kyllähän se niin on että näissä pienemmissä liikkeissä kesäaikaan saattaapi yrittäjä, myyjä ja asentaja olla yksi ja sama henkilö. Illalla kun aurinko laskee ja saadaan kädet pestyä, niin sit ruvetaan vastaileen tarjouspyyntöihin. Se on sitä yrittämistä suomessa.. ;D
     
  11. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    No miksi sitten edes myy kelkkojaan kesällä jos ei ole aikaa? Esim Urheilu-Koskimies Lappeenrannassa ei pidä nyt kelkkojaan netissä myynnissä, liekkö syynä se ettei nyt ehdi tehdä niistä kauppaa?

    Ymmärrän jos ei ehdi mutta miksi kiusata asiakkaita laittamalla ne nettiin tarjolle jos ei ole niitä aikaa/halua kesällä myydä?

    Jos minulla on nyt ostohousut jalassa, en ala odottelemaan muutaman kuukauden päähän vaan olen nyt tekemässä kauppaa.
     
  12. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Niin ja talvella eivät millään ehdi kun on niin kauhea ruuhka koska sesonki ja talvilomat ristissä ja ja jne.. Viime talvena huutelin pitkän osalistan kanssa eri liikkeisiin, ei oota ja ootappa niin katotaannia myytiin. Yks vastasi kuukautta myöhemmin ja seki tuntu olevan minun vika kun mainittin että hiukan on myöhässä vastailetta.. No lopulta kelit meni ja asiakkaalta kiire, kävi ohimennen ruotsista osat hakemassa n.20% halvemmalla.
     
  13. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Kesälomat....Tiedän tälläkin hetkellä pari liikettä jossa osaavat myydä ainoastaan suoraan tuotetta ja vaihdokista varman päälle ja tämä on sitten kuultu suoraan tiskin takaa tänään Savonmuan lomareissulta!
     
  14. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Ihan samaan törmäsin kun ostin lynssin uutena pari vuotta sitten. Nyt kyselin uutta enskapyörää sekä suoralla että vaihdokin kanssa, oli siis mahikset ostaa suoraan tai työntää entinen vaihdossa. Otin nettimätän auki ja rupesin soittelee ihan puhelimella tälläkertaa. Eräs oululainen liike myy netissä mopojaan, ilmoituksessa tuotteen suositushinta ja myös teksti että kysy päivän tiukka käteistarjous. No mähän otin ja kysyin, päivän hurja tarjous oli eurolleen sama kun mainittu listahinta :D Kysyin vielä että miksi käsketään kysyä jos käteishinta on sama kun listahinta, vastauksena mutinaa... Eräs eteläsuomalainen liike sanoi kun esitin asiani että soittaa aivan kohta, reilun kuukauden oon tässä ootellu :D Lopulta järkevä tarjous tuli ilman mutinaa etelästä, 630km suuntaansa tulee matkaa. Ja mielestäni olin helppo asiakas, tiesin tarkalleen mitä haluan. Myyjän ei tarvinnut kaupata tuotettaan eikä mitään 2 tahti vai neli tahti ja minkä kokonen ja millä varusteilla ähkintää. Halusin tietää vain kaksi eri hintaa, siinä kaikki.
     
  15. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Kuinka läheltä olisi lähin löytynyt? Ja minkä verran pitää olla hintaeroa että tuon matkan kannattaa/viitsii ajaa? Toki ymmärrän jos lähempää ei hintaa saannut..

    Itseä huvittaa kun ihmiset lähtee puoleen Suomeen hakemaan parhaimmillaan parin sadan euron hintaeron vuoksi.. Tämä ei kohdistu suoraan sinuun vaan yleisesti..



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  16. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Minulle riittää euro/km. Tosin parhaimmillaan olen saanut uutta autoa ostaessani 29Eur/km. Ajomatkaa ei vallitettavasti ollut kuin 240km...
     
  17. julli

    julli rmk

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Nykyselle kelkkavaihdolle (2kpl axys-> 2kpl axys) tulee autokilometrejä 2200km enemmän ko toiseksiparhaaseen tarjoukseen, silti noin 2e/km. Paikallinen ei saanu tarjousta tehtyä...
     
  18. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    OT: Perusmalli ja sixi ;D

    Niin tosiaan tuohon kaupantekoon. Liian hidasta kaupantekoa jos pelkän spostin varassa chattailee. Minun mielestä. Soittamalla pääsee vähän kärryille että minkälainen kauppias on kyseessä ja samaten kauppias saa asiakkaasta käsityksen. Tuostahan voi jatkaa sitten esim spostilla laittaa vaihdokista kuvia yms. Aluksi luuri käteen ja kuullostelemaan.
     
  19. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Vs: Kelkkamyyjien laiskuu??

    Hyvin nuo vaihtu ennen sähköpostejakin.mies miestä vastaan väittely välirahasta toimii aina naamatusten parhaiten.
     
  20. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Siihen aikaa myytiin ja ostettiin vain omalta kylältä. Ajat on muuttuneet...
     

Suosittele tätä sivua