kengät kelkka ja crossi käyttöön??

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Henri, 14/8/06.

  1. Henri

    Henri Well-Known Member

    joo elikkä pitäs ostaa jotkut kelkka kengät ja myös on kateltu crossi mopetia nii mitkät ois hyvät kengät millä voisi kumpaakin harrastaa?? onko porukalla kokemusta kummassakin käytössä samat kengät??
     
  2. Pemppa

    Pemppa Lynx RS #103

    Oxtar TCX irrotettavalla sisäkengällä oleva saapas...hyvä saapas kesät talvet :)
     
  3. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Alpinestarsin vectorit on parhaat kelkkakäyttöön ja menee hyvin mopollakin!

    Ps. multa löytyisi 2 pari vectoreita kysy privalla jos kiinnostaa.  ;D
     
  4. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Totta. Kokemusta ei ole kuin talvi käytöstä ja tuossa siitä vähän... Tosin nuo kilometrilukemat menee jo pitkälle toisella tuhannella.

    Ja ne jotka on nuita kesällä käyttänyt ni voi täydentää kokemuksia siltä saralta.

    Ja tuossa vielä lisätietoa muista kengistä: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=1755.0
     
  5. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Diadora stone 2.
     
  6. Pollari

    Pollari Guest

    Näillä näkymin Keskiviikkona tulee omat Vectorit, kuulemani mukaan kyseiset popot ovat kesäisin turhan kuumat mopokäyttöön ???
    Jospa sitä ajelis sitten sitä toistakin (tulevaa; kunhan ostan isomman pyörän alle) rakasta harrastusta talvikelillä tai jotain.. :)
    Ei oo oikein intoa ostaa monta kappaleita näitä 'halpoja' buutseja.
     
  7. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Kengät menee toden.näk uusiksi ens talvena ku alkaa noista nokialaisista kyljet kuluun puhki. Ei ihan crossipopot mutta oliko monella käytössä viime talvena scottin/reiman quad:it? http://www.scottusa.com/product.php?UID=8456 Jos ja kun oli minkälaisilta tuntuvat?, pysykö sose ja kylymä kengän ulkopuolellla?
     
  8. Timppa

    Timppa RMK 600 144"

    Kaverilla oli noi Reiman kengät, mutta kovemmilla pakkasilla valitteli, että on kylmät. Niitä sai useammastakin paikasta melko edullisesti Reiman logoilla varustettuina.
     
  9. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Alppinestar 8 olleet 3 talvea ja 3 kesää käytössä ja vieläkin todella hyvät, ainoa että nyt haisee vähän hiki jo ;-)
    Talvella rautakärjet olleet irti ettei kolhi kelkkaa.
    Vesi menee läpi, no itse ajan myös sateella märässäkin

    Minusta todella hyvät kengät, voi suositella niitä.
     
  10. BABLO

    BABLO Polaris RMK 850 Khaos 146 Slash -22

    Minä ostin tollaset viime talvena, eikä niitä ainaskaan kylmiksi voi sanoa. Ja kyllä kintut pysyi suht kuivana...joskus hiukkasen hikos tietysti.
     
  11. sabbe

    sabbe Guest

    Mulla on itellä alpinesstarin tech 8 sisäkengillä on mun mielestä hyvät kelkkailuun ja crossailuun:Dmutta pakkasella ei kovin ihana oo ajella ilman villasukkaa ;D
     
  12. Soppamies

    Soppamies Xterrain 900 Turbo -20, Lynx RS 600 -18

    Ihan Salomonin lumilautakenkä. Parempaa kenkää saa kelkkahommiin hakea; tukeva, lämmin mukava jalassa... ainoa huonopuoli on, että tuota vartta sais olla 5cm enemmän.
     
  13. tt84

    tt84 Well-Known Member

    Nii se munki setä sano...
     
  14. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    Itellä on nyt ollu tollaset käytössä. Kivat jalassa ja tosi lämpimät.  :D Pelkillä urheilusukilla on tarennu hyvin vielä about -25 pakkasessakin. Vedenpitävyyttä en ole päässyt kokeileen.
     
  15. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Juu, mulla kans samanlaiset Scotit. Ei ole vielä alle kahenkympin pakkasissa toista sukkaa tarvinut. Eikä muutenkaan ole valittamista. Tietenkin nauhakengät on tukevammat, mut nuo saapasmallit huomattavasti nopeammat.
     
  16. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Scotin buutsit löytyy. Toimii ! On tukevat ja mukava myös vähä hölökätäkki jos siltä tuntuu. Hyvä laittaa toine sukka jos pitempää reissua mutta nämä huoltoasema rallit menee iha yhelä sukala per jalaka.
     
  17. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Mulla on Diadoran stone 2.

    Ei oo kyllä sellasta keliä näkynyt että kylmä olis tullu.
    Crossiin en osaa sanoa kun ei oo tullu kokeiltua.
    Villasukat kuuluu vakiokalustoon... ;D

    Plussaa irrotettavasta sisäkengästä.
     
  18. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Nuilla scottin (tai no reiman) kengillä on tullut jonkun verran ajeltua, ihan hyvät popot. Lämpimät ainakin. Nyt ajelen alpinestarsin vectoreilla, muuta valittamista ei ole kun, että pikkusen tihmii vettä sisälle jostain välistä. Ei nyt ihan märkänä ole sukat, mutta vähän kostuuvat. On tarennut hyvin nuillakin. Kesällä toimiivat varmaan ihan hyvin kanssa, nuissahan ei kyllä ole sitä rautakärkeä, että saattaavat kulua vähäsen.

    Onko muuten olemassa semmosia kalvosukkia tai jotain, että ei pääsis tuo vesi jalkaa vasten? Jotain neopreenikötöstyksiä on olemassa, mutta kai ne jotain goretex-hässäköitä on sukkiinkin keksineet. Talvella olisi juoksulenkilläkin ihan hyvät jotkut semmoiset, mun meinaa tuuleksia varpaille vähän turhan hyvin. Sama toimisi keväällä suunnistushommissa, vähäsen meinaa olla ne suot kylymiä toukokuussa.. :)
     

Suosittele tätä sivua