Keskustelua mönkijöistä

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä peccis, 28/3/07.

  1. pooli

    pooli Lynx BD 850

    Re: Monellako Mönkijä?

    Ollut Honda TRX 350 neliveto, pirun kestävä ei ole tarvinnut tehdä mitään muutakuin normaalit huollot alkaa olla toistakymmentä vuotta ikää pelillä. "Työkäytössä" kotioloissa, monipuolinen kampe. En antais pois....
     
  2. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Re: Monellako Mönkijä?

    Jep, se on yks kestävimpiä ja paraskulkusempia mönkijöitä olemassaan. Leveillä renkailla se menee jängässä niin ihme paikoista...... :p
    Ei pysy 660 grizzlyllä (+28" mud lite nakit) läheskään perässä rimmikossa.
     
  3. vetopyörä92

    vetopyörä92 trailer & shit rmk

    Re: Monellako Mönkijä?

    Entäs sitten big red 300 ja polaris trail boss 350 ???
     
  4. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Re: Monellako Mönkijä?

    Big red on kans peto jängällä, sen verran oon ajanu. Hondat on kevyitä-> pääsee hyvin pehmiällä. Sama pätee kelkkoihin ja mettäkoneisiin ymym..

    Polariksissa on sitä painoa astetta enemmän. :-\
     
  5. vetopyörä92

    vetopyörä92 trailer & shit rmk

    Re: Monellako Mönkijä?

    Big reddi oma suosikki. ei tuo trail bossi niin raskas ole ainakkan semmonen vanha, enolla oli varmaan 15vuotta mutta vaihto sen rinconiin.
    trail bosseista kuulema katkeillu ennen runkoja rankemmassa rynkytyksessä.
     
  6. forestapox

    forestapox A-C MC ES

    Re: Monellako Mönkijä?

    isännällä aikoinaan ollu vm 91 honda big red.
    -raju rauta
    -pehmiällä hyvä
    -jumalaton ääni verrattuna kulkuihin.
    -ihan paska ajaa kovemmalla vauhilla
    sitte oli 350cc hondurassi
    -älyttömästi tenkua verrattuna 300hondaan :p
    -vähän parempi ajaa kovaa
    -letossa hyvä (mätikössä ihan kauhia)
    -kovempi jousitus vrt 300

    itelläni toistaseksi vielä oleva fourtrax 400 at.
    -hydromaaginen veto ihan perseestä
    -ei jaksa vetää mitään.
    -jumalattoman kova kousitus.
    -viime reissulla vaihelaatikko meni sekasin. helevetskin kiva ajaa mettästä 50km pois ku pelkkä kakkonen toimii. jänkässä työnsin sitä ja tunturissa rajotinta vasten otti 32kmh...
    -ihan paska vehe
     
  7. ljungbymaskin

    ljungbymaskin skidoo

    Re: Monellako Mönkijä?

    oli tänään vähän päänvaivaa kun kävin katsoon mönkkäriä niin lämmön merkkivalo paloi ja puhallin pyöri vaikka mönkkäri ei ollut edes käynnissä ja ajettu oli edellisenä päivänä.
     
  8. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

  9. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    Re: Monellako Mönkijä?

    Toi on mönkimist parhaast pästä ;D ;D
     
  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Re: Monellako Mönkijä?

    No joo,

    Sanonpa minäkin jotain. Mulla on jonkuverran kokemusta noista mönkkäreistä ja minä pistän hieman ehdolle tuon pikkuhondan ylivertaisuutta. Kesällä olimma reissulla jossa mukana oli vakio Suikka 450 sekä vakio Honda 420 sekä Honda 350 joka oli mallia "poromies". Eipä toi Honda mitenkään erityisen hyvin edennyt, edes suolla! Joissain tapauksissa toi laitettu honda oli helpompi irrottaa rimmistä, johtuen pohjapanssarista ja karkeista renkaista. Mutta hieman karkeammalla rengastuksella olis noi vakiovehkeet pessy ton pikkuhondan aika helposti.
    Hondien tekniikka on yleensä erittäin luotettavaa, mutta keveydestä johtuen runko on yleensä kovilla ja kaikki hondat joita mun tutuilla on ollu, ovat ennemmin tai myöhemmin käyneet runkoremontissa.
    Jos puhutaan että polariksessa on painoa, SO NOT sanon minä. Eipä tuo ainakaan minua ole haitannut. Polaris on yleensäottaen aika hyvä etenijä, meidän (4x4-lehti) testissä keväällä polaris oli aika ylivoimainen ja yksi kriteereistä oli hyvä etenemiskyky. Okei myönnetään, painavampaa mönkkäriä on raskas nostaa suosta, mutta sitä varten on vinssit. Toi etenemiskyky on mun silmissä vain yksi ominaisuus muiden joukossa. Polaris ja Can-Am ovat ihan omalla tasolla jos puhutaan ajettavuudesta ja lähinnä ajomukavuudesta.

    No se siitä, pitääpä lähtiä pistään mönkkäri lavalle ja suunnata maastoon...
     
  11. kelkkahemmo

    kelkkahemmo Well-Known Member

    Re: Monellako Mönkijä?

    Löytyy pihasta 450 -07 sportsman ja tietenki POLARIS :p
     
  12. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06

    Re: Monellako Mönkijä?

    Tollanen 700 -06 Polle tuli Hondan tilalle. Ja heti joutu hinaus puuhiin... Kaverin Yammu taustalla.


    [​IMG]
     
  13. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    Re: Monellako Mönkijä?

    Miten sä oot ton tolleen saanu ku toi on tosi helppo paika ajaaa ::) ::)
    (ei herneitä nenään)
     
  14. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Re: Monellako Mönkijä?

    Se on rasepekka vääntäny tankoa väärään suuntaa ;D
     
  15. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06

    Re: Monellako Mönkijä?



    Ei kantanu toi suo oja ku tohon asti, ois pitäny ottaa kuva siinä vaiheessa kun oli kaikki kolme kömpijään tossa metrin välein jumissa. ;D Ei näistä herneitä. ;)
     
  16. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06

    Re: Monellako Mönkijä?



    Juurikin näin taisi käydä 8)
     
  17. forestapox

    forestapox A-C MC ES

    Re: Monellako Mönkijä?

    PUNAANE, LIKAANE, ja ÄKÄÄNE. Yamaha Grizzly 700 FI E.P.S. onkos kukaan laittanu moiseen vehkeeseen kelkasta kaasuiskareita? eilen hinasin ykstoosta piikkisen hirven, hyvin se tuntu liikahtavan vaik ritsillä istu yks ukko ja toinen hirven kans kärryssä...
     
  18. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Re: Monellako Mönkijä?

    [​IMG]

    Siinä on meidän "mönkijä", Ford 5600 Dual Power vm.-76. Käytiin lauantaina hakemassa. Viime kesänä ollu kopit ja kaikki irti että on saatu kunnostettua ja maalattua. Ajettu ainoastaan 2145 tuntia. Kiva kone.
     
  19. yammupoika

    yammupoika Guest

    Re: Monellako Mönkijä?

    [​IMG]
    minun ja isän mönkijät: yamaha kodiak 450 ja bombardier outlander 330
     
  20. yammupoika

    yammupoika Guest

    Re: Monellako Mönkijä?

    [​IMG]
    ja kaverin legendaarinen fourtrax
     

Suosittele tätä sivua