Kiinan sorvit

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä ÄRRRÄ, 15/9/14.

  1. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Täällä on varmaan harrastajilla kiina sorveja, millasia käyttökokemuksia on? Ite haaveillu ~40cm kärkivälillä olevaa. Eri toteutuksia näyttäs olevan mutta onko lie laatueroja?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. kelkkailija96

    kelkkailija96 Member

    Itseltä löytyy optimum d180×300. Sorvissa kylläkin lukee että on saksassa tehty, mutta ajattelin tähän kumminki kirjottaa kun se kokoluokkaan sopii:)
    Itse olen koneeseen tyytyväinen ollut ainoa ongelma oli moottorin sulaminen, mutta takuuasiat tuntuu työkalutukulla toimivan paremmin kuin hyvin:))
    Itse kone on todella tukevan oloinen kun sen hyvin kiinnittää ja muutenkin on laadukkaaman oloinen kuin joku kiinalainen sorvi mikä koululla oli. (En tosin sen merkkiä enää muista;D)
    En osaa oikein kertoa mitään, mutta kysy ihmeessä lisää jos kiinnostaa niin yritän kertoa

    Sent from my HW-T18 using Tapatalk 2
     
  3. Maza

    Maza Well-Known Member

    Vs: Kiinan sorvit

    Eikö ole sama ostaa käytettynä oikea sorvi eikä mitään leluja? Ja voin sanoa että tuo 400mm kärkiväli käy äkkiä lyhyeksi jos vähääkään on tarkotus harrastaa. ;D Vaikka kyllähän sitä toki jotain puslia yms sorvailee pienemmälläki sorvilla.
     
  4. JOKO

    JOKO Well-Known Member

    Vs: Kiinan sorvit

    Meillä ~ metrin kärkivälillä oleva kiinalainen sorvi. Ollut käytössä nyt jo n. 5 vuotta eikä moittimista. On tukeva ja ajaa asiansa siinä mihin se on suunniteltukin. Kätevä tekaista kelkan alustaan uusia puslia yms. pientä. Jättäisin kyllä nuo pöytämallit väliin, melko lelun oloisia kyllä.
     
  5. Kreivi

    Kreivi LainaLynx

    Vs: Kiinan sorvit

    Yhdestä vähän isommasta käyttökokemuksia jonkun verran. Pääsääntöisesti nuo kiinansorvit on ihan toimivia ja tarkkoja vehkeitä. Mutta se yleinen laatuvaikutelma on kyllä sitten aika hirveä. Kaikkia se ei haittaa, mutta itse päädyin siitä syystä käytettyyn Harrisoniin, joka maksoi vähän enemmänkin mitä vastaavankokoinen kinkki olisi uutena maksanut. Enkä ole katunut. Silloin kun olin sorvia hankkimassa kävin katsomassa noita koneita.com:in sorveja ja silloin tein päätöksen, että kiinalaista en osta. Kannattaisi ehdottomasti käydä itse käpälöimässä juuri sellaista konetta jota on ostamssa, ettei tule pettymystä.

    Optimumit tulevat kiinasta, mutta taitavat saksalaiset jotain tuunausta niille tehdä. Ovat kuitenkin kiinalaisista niitä paremman pään vehkeitä.

    Tuon kokoluokan sorvi mitä olet ostamassa on kyllä aika rimpula, mutta kyllähän silläkin jotain pikku kikkareita sorvailee, ja onhan se tyhjää parempi. Voihan sitä ostaa sitten isomman kun tulee tarve ;).
     
  6. znood

    znood Guest

    Vs: Kiinan sorvit

    Mä ostin semmosen ikh:n 800€mikrosorvin jonka saa pöydälle. Sillä sorvaa pehmeästä aineesta olevat puslat kyllä ok, mutta mikä tahansa kovempi materiaali niin ei onnistu muutakun pienimuotoinen muokkaus.

    Muovi, pronssi jne menee oikein mukavasti.
     
  7. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Vs: Re: Kiinan sorvit

    Itellä on sama laitos huoneen nurkassa. En tiedä onko tuo kasattu saksassa vai oikeasti tehtykkin siellä, niin tai näin on laatuvaikutelma kiinan vehkeisiin verrattuna pari pykälää parempi. Aluksi oli väliaikaisesti pelkästään irtonaisena pöydällä, mutta heti kun muovia kovempaa ainetta alkoi työstämään, alkoi koko vehje värisemään. Sittemmin rakensin "rungon" RHS-putkesta johon pulttasin koneen kiinni. Loppui värinät ja muutenkin tukevoitui koko laitos, selvähän se kun U-runko muuttuu O-malliseksi. Omassa käytössä pääasiassa muovia ja alumiinia työstän, mutta pieniä hienosäätöjä pystyy tekemään kyllä kovempiinkin aineisiin kuhan kärsivällisyyttä riittää.
     
  8. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Kiinan sorvit

    Lähes kaikki ne tehdään kiinassa ja saksassa laitetaan oma kilpi. Paulimot.de tuolta tilasin oman 3800 mallisen. Ihan hyvä vehje ollut.
     
  9. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Vs: Kiinan sorvit

    Paljonko tuli rahteja?
     
  10. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Kiinan sorvit

    185€
     

Suosittele tätä sivua