Kokemuksia fööneistä

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä kärcherking, 6/11/06.

  1. xc700

    xc700 600rr

    Mitä lähemmäksi nolla keliä mennään sen vaikeampi on tuo kone saada käymään puhtaasti. Kaveri piirissä on ollut xcf 440 -00, prox fan 440 -02 ja prox fan 440 -03. Kaikki moottorit ovat vaatineet suuttimen vaihtoa antaakseen täyden tehon. Tuommoinenhan on olemassaankin melko laiska ja jos siitä vielä puuttuu huipputehoa väärien suuttimien takia niin eihän sillä pääse mihinkään ;D.
     
  2. xerox_

    xerox_ elan 377h.o

    Selevä homma....
     
  3. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Sen verta kokemuksia on fööneistä että 340 edge touringilla(04) ajoin noin 3000km ilman mitään ongelmaa, kulutusta en tarkemmin laskenut mutta 15-(reilu)20 taisi mennä. Nyt on tuo RMK ja siinä on noin 1800km mittarissa, kulutus asettunut 20 hujakoille, mitään ongelmia ei ole koneen puolesta ollut. RMK:hon tulee nyt uusi iskari etupukkiin, (ryde) alkuperäinen iskari tuntuu vähän lepsulta eikä siinä ole minkäänlaista säätöäkään. Koskaan en ole suuttimia vaihtanut enkä neuloja rukannut, kumpaankaan kelkkaan.
     
  4. Keke-83

    Keke-83 600 Touring 50th Anniversary

    Muutama viikko sitten kävi mulle samoin ton föönin kans selvittiin ongelmasta 240€:llä (tarvikemäntä 90€, poraus 30€, tiivisteet 120€) mutta aika paska maku jäi tuon mallin koneesta. Selvisi vielä myöhemmin Brandtilta että tuohon yksilöön oli uusittu jo toinen sylinteri ja mäntä takuuseen aiemmin ;D ehdin kelkalla ajaa noin 800km

    [​IMG]
     
  5. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Taitaa olla aika yksilökohtaisia nuo mäntärikot 550 kuutioisessa. Enemmän tourinkipuolelta oon kuullu tuota ongelmaa, vaihtaako sitte pätkän omistajat hilppeet jo hyvissä ajoin. Mut pari viikon loppua tuli kokeilumielessä ajettua föönillä ja ei pahaa sanottavaa, sopis mulle, mukavan kevyt vietävä. Ens talveks vois laittaa jos raskis indystä luopua (ml. 14 tkm. ei konetta aukaistu.)
     
  6. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Osissa 550:ssä jo uutena ollu pytyt soikeana, siitä johtuu osa moottorivaurioista, näin tietääkseni 04/05 malleissa, uudemmista en ole kuullut että olis koneita kilahtanut.
     
  7. TeroK

    TeroK Snouros

    06 vuoden 550:set on porattu isommiksi jotta konerikot vähenisivät.

    Omat kokemukset 550 touringista vm -06. Se naapurienki bensat. Umpisessa ajellessa sain sen viemään yli 40litraa,
    seka ajossa se vei 32litraa ja reitti ajossa sen 25litraa.

    Suuttimet on vakiona melko isot. Niitä kannattaa pienennellä. Laskee bensan kulutus ja ei röpötä...

    (omia kokemuksia)
     
  8. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    tuossa 04 550 proxin mäntä
    [​IMG]
    uusien pyttyjen jälkeen kone on pelannut kuin veitsiläinen kello jopa 8500ml saakka kop kop
     
  9. Hespe

    Hespe #103

    Tuossa oli puhetta tehoista ja siitä että ei anna liian paksuilla suuttimilla täysiä tehoja: Eli yleisesti, 2-t ei anna parasta tehoaan liian pienilläkkään suuttimilla (Ei myöskään liian suurilla, luonnolisestikkaan ). Sillä että konetta vedetään "laihalle" parannetaan kaasuun vastaamista. Tuo on vähän nuoralla taiteilua, etenkin korkeammin viritettyjen puhaltimien kanssa johtuen suurimmaksi osaksi siitä että jäähdytys perustuu osaltaan polttoaineella jäähdyttämiseen. Eli samma på finska: Liian laihalla -> Moottoririkko/Liian paksulla -> No ei oiken pelaa kuten olisi odotettavaa. Faktahan on, että silloin kun kone naukuu makeimmin ollaan jo liian laihalla.
     
  10. Trey

    Trey Active Member

    Ruvettiin purkamaan tuossa kaverin 550 pro-x, mutta ei saatu edes sitä muovia siitä sylinterin kannen päältä pois kun homma jo tyssäs. Miten ne kaksi ruuvia jotka ovat kaasareita vastapäivään oikein irtoavat kun kokeiltiin pyöritellä joka ilmansuuntaan, mutta pyörivät vaan tyhjää? Onko niissä joku jippo vai onko kierteet vaan mennyt?
     
  11. SuperProX

    SuperProX Polaris SuperProX2

    Muovin sisällä oleva mutteri pyörii pultin mukana. Purista pihdeillä siitä pultin alla olevasta ulokkeesta jonka sisällä mutteri on niin pitäis aueta.
     
  12. muumi prox

    muumi prox 600 rs

    mulla ollu tuo 550 kaks talvee ja muuta vikaa ei oo ollu kun että perää kun nostaa niin jää 10cm tyhjää ylös päin mutta välillä (kesken ajon) kun kokeilee niin normaali välillä taas tyhjää ??? vastottain käytin iskari huollossa mutta ei auttana. oisko se wp:n vaihon paikka?? ;D
     
  13. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    se necatiivinen jousto vara kuuluu asiaan eli se on ominaisuus ei vika
     
  14. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Mulla on tuo 550 rmk -05, joka kuulemma lon helppo leikaamaan kiinni. No nyt on 2200 mailia mittarissa eikä ole koneen kanssa ongelmia ollut. Olen kyllä ajellut todella vaihtelevalla kaasulla, sillä täällä patikossa ja puunkierrossa ei paljoa tasakaasulla ajella ;) :D
     
  15. muumi prox

    muumi prox 600 rs

    onkos kellään kokemuksia tuon pro x 550 bensan syönnistä ??? mulla viimeki reissulla 100km vei 35litraa :eek: :eek:
     
  16. EduX

    EduX 146" 9R

    Mulla oli rmk 550 -06 ja kulutukset pyöri 30 litrassa ja päällekki ku kunnolla ajettiin :p
    PS: meni pikkuveljelle perintönä, ajettu lähelle 3000 mailia eikä vielä ole onkkelmia ollut *kopkop*
     
  17. muuanii

    muuanii Well-Known Member

    Kovin on syöppö laite .Ei oikein päässy alle 30 l satasta mutta monesti yli 4o litraa. ;D Ja syö ne rotaxin 550 reippaasti ei pelkästään polle.
     
  18. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Mulla kans menny 550 rmk:ssa 30 - 45 litraan sataselle bensaa, että eihän se mikään maailman pihein vehje tuo 550 puhkukone ole :)
     
  19. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Joo n.25 litraa/ 100km vie tuo minun rmk reitillä. :D
     
  20. muumi prox

    muumi prox 600 rs

    onko kellään kokemuksia käykö pro x 600 tai pro x2 lyhyt penkki 550 pro x:ään suoraan?? (550 penkki on pitkä ja matala vakiona)
     

Suosittele tätä sivua