kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. tuomas89

    tuomas89 Well-Known Member

    ihan on crowbarien oma fire linssi :) suosittelen tilaamaan ajokamatkin jenkeistä. selviää huomattavasti halvemmalla. itselle maksoi tuo kypärä+lasit n. 280e.
    samalla tilasin hmk ajokengät ja kaikki uudeet crossi kamat :)
     
  2. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    ARC Mattamusta hopea somisteilla! 8)
    [​IMG][/img]
    [​IMG][/img]
    HUOM.! Alkuperäis kuosissa..
    Ei mikään itse maalattu ja oli suht edullinen sekä istuvuus hyvä ja erittäin kevyt!
    Suosittelen! ;D
     
  3. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    tohon m2r paras lasi on progrip 3405 , lasit muokattu juuri tolle kypärälle (ahmassalon suunnittelema progipin maahantuojan kanssa yhteistyöllä)
    m2r löytyy kohtuu isojakin kokoa. Ainakin kaverille passasi m2r xl hyvin päähän ja monelta muulta merkiltä ei löytynyt sopivaa.
    Tietysti pään muoto ratkaisee myös paljon.
     
  4. M.H.

    M.H. 800 indyR

    Aijjaa. Näyttää vaan aivan eriltä ku Fire iridium normaalisti. ::) Aattelin, että Oakleyltä ois tullu joku uus linssi, mut ei näköjää. :p
    On toi kyllä tyylikäs setti.

    Ainiin, pääseekö viima puhaltamaa lasien yläreunasta otsaan?
     
  5. tuomas89

    tuomas89 Well-Known Member

    toi on joku fire+joku sökösökö,en muista enää : D

    eikä pääse tuuli puhaltamaan,kuin aivan pikkuruisen tuosta lasien alareunasta,mutta pienellä lasien siirrolla ja vääntelyllä sekin ongelma poistuu :)
     
  6. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Miltä firmalta tilasit jenkeistä tuon potan?
     
  7. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Tiiä sitten onko noissakin kehitys menny eteenpäin mutta ihan samannäköinen yhdistelmä tuli aikanaan (joskus -98/99) testattua, eli HJC CL-12 umpipotta ensin tuplavisiirillä ja sitten sähköllä.

    Rauhallisemmassa ajossa pelas kyllä ihan hienosti, mutta kun alettiin laskea vähän reippaammin ja kuski rupes hengästymään, niin johan alko huurtua ja kunnolla. Tämä siis pakkaskelillä, lauhemmalla ilmalla pelas ihan OK. Eikä ollu muuten yhtään kiva laskea sen jälkeen visiiri auki että näki mitään ja naama jäässä kun seuraavalle tauolle pääs sulattamaan kypärää. ;D

    Tuon jälkeen onkin ajeltu crossipotalla ilman ongelmia...
     
  8. harza

    harza Well-Known Member

    Viikonloppuna kävin ajamassa n60km, ja kokomatkan oli reitti sikapattia, että hengästyin ja hiki tuli. Kaverin perässä kun ajoin, niin ilman sähköä alkoi kerätä jäähilettä visiirille, mutta kun tökkäsin piuhan kiinni niin ei MITÄÄN ongelmia 8) Niin ja pakkasta oli aamulla pikkusen yli 10 ja iltapäivällä varmaan reilusti alle 10...
     
  9. tuomas89

    tuomas89 Well-Known Member

    kaverin kautta tilasin btosportsilta.(kaveri jenkeissä) paketin hintana oli 0e joten verottomana se tuli. ja niin paljo olen tuolta tilannu et hyvät alet sieltä aina irtoaa ja kaupanpääliset myös :p
     
  10. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Tämä yhdistelmä pelaa kans kerrassaan loistavasti: hjc ac-x2-potta ja ultimate sx-lasit :-*

    [​IMG]
     
  11. Kife

    Kife Polaris Pro XR 440 lc -03

    Täysin samaa mieltä!
     
  12. tuomas89

    tuomas89 Well-Known Member

    ehkä yksi syy siihen on ulkonäkö..
     
  13. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Umpipotassa on se huono puoli, että ne painaa liikaa. Nyt kun monen vuoden jälkee ajelee crossikypärällä, niin huomaa kuinka kevyt se on. Hyvillä laseilla crossikypärä vastaa umpipottaa täysin.

    Mulla umpipotta painaa 1850g ja crossipotta 1200g. Kyllä tuon eron ajaessa huomaa.

    Ei muuten -25 pakkasessa sähköviisiiri toimi, jäätää, on parempi ottaa pois päältä nuilla ilmoilla.
     
  14. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    Hyvin pelaa ainakin HJC:n sähkövisiiri -25 asteessa!  :D Ei edes kuonokoppaa tartte väliin laittaa. Itse ainakin olen tykästynyt modulaarikypärään ja sähkövisiiriin niin, että en vois kuvitellakkaan vaihtavani crossipottaan, laseihin, kuonokoppaan ja jeesusteippien kanssa kikkailuun. Makunsa kullakin...  ::)
     
  15. harza

    harza Well-Known Member


    No mä ostin nyt ton uuden kypärän, ja kun myyjä tökkäs sen mulle käteen niin ensimmäinen kommentti mikä mulla tuli ihan spontaanisti, "ompa kevyt!"
    Myyjä katto mua ku halapaa makkaraa, että "miten niin, mihin vertaat :eek: " Vertasin siis vanhaan umpikypärääni.
    Eli ei tuo paino mulle ainakaan koskaan ole mikään ongelma ollut, edes tolla vanhalla kypärällä, kisa käytössä ymmärrän tuon painon vaikutuksen koska ajo on todella rankkaa, niin kaikki turha paino on miinusta. Mutta normaali sunnuntai ajajalla en ymmärrä, se on miehessä vika jos ei jaksa kypärää kantaa... ;D

    Ja minä olen tuon omani testannut -30 pakkasissa ja pelas hienosti, tosin siinä kelissä en muutenkaan lähe mitään 100km lenkkiä heittämään, että se on mulle ihan se ja sama toimiiko kovilla pakkasilla.

    Ja jos hyvä crossipotta hyvillä laseilla vastaa umpikypärää, niin mitä semmonen setti maksaa? 500€ kypärä ja 200€ lasit? Vai mitä? Tuo mun kypärä 249e + nahkakauluri joka ei siis tule suun päälle n10€
     
  16. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    No esim. oma setti maksoi 260€, mutta jos ostat vaikka HJC:n CS-X2 kypärä noin 100€, kirkkaat,hyvät peruslasit 70€ ja samanlainen kauluri 10€... Ei ole pakko maksaa liikaa...
     
  17. harza

    harza Well-Known Member


    Mutta tässä on nyt sitten se ongelma että nenä ja suun ympärys jää kokonaan ilman suojaa, eli pakko vetää joku maskihässäkkä/ tms. naamalle? Ajon aikana se siis tottakait kastuu ja maggaran paiston jälkeen se on äärimmäisen ihana laittaa takaisin... :-\ Mielestäni tälläinen kasvomaski on kuitenkin crossikypärän kaverina välttämätön, ja sekin siis maksaa 20-50€... Vaikka valitsisi halvimmat romut, hinta on kuitenkin lähes 200-250€ ja käyttömukavuus on huonompi... Mutta kuten joku jo tuossa sanoi, makunsa kullakin.
    Kun vertaa tuohon minun kypärään, kypärä 250€ ja kauluri 10€ ja se on siinä, ja on todella mukava ja helppo käyttää, miinus tosin tulee siiä että joutuu sen sähköpiuhan kanssa pelaamaan....
    Tämä on se minun pointti miksi en käytä crossikypärää...

    Vielä semmonen, että ei se paino ole mikään peruste jos kerran pitää sitten valita se halvin crossikypärä, nimittäin tuo HJC:n CS-X2 + lasit+ maskit ja muut kamat on painavempi, koska pelkkä kypärä on jo samanpainoinen kuin tuo HJC:n cs12 umpikypärä... ;D :eek:
     
  18. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    itel HJC CL-X4E matta väreil ja sitte on laseina Scotin voltage snowcross ja Scott Safari bigit. Kummatki passaa tosi hyvin ton kypärän kans. Hjc:ssahan on vakiona tai siis tulee mukaan ku ostaa nii hyvä tuulisuoja kypärää et ei tuule nenän päähä yms.
     
  19. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Ei vaan tuon halvimmankin HJC:n mukana tulee sellainen kuonokoppa, joka ei tule naamaan kiinni. Itse pidän laseja kokoajan kypärässä, tuon kuonokopan päällä ja ei tarvi mitään irrotella kun kypärän laittaa päähän tai ottaa pois. (paitsi sen leukahihnan :)) Sitten MP-asun windstopper-kauluri leuanpäälle niin ei käy vinkka, ei tarvi hengitellä mihinkään kankaaseen ja en ole vielä tälle talvelle saanut laseja huuruun... Mutta makunsa kullakin, itse en viitsis olla johdolla kiinni kelkassa ;)
     
  20. jammu700

    jammu700 Well-Known Member

    itse juuri ostin setin:HJC:n CS-X2 + lasit+ maskit. vielä ei ole kunnolla ehtiny testata. mutta ainakin alku tuntuma on hyvä, ei ollenkaan huonot....... 8)
     

Suosittele tätä sivua