kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. harza

    harza Well-Known Member

    No jos noin on, niin sitten se varmasti on hyvä. Mitä minä olen noita crossikypärän käyttäjiä nähnyt niin aina on ollut kuskilla jonkun sortin rätti siinä suun/nenän edessä...
    Mutta taidat kuitenkin olla jo narulla kiinni siinä kelkassa, tappokytkytin...? ;D
    Mut kypärissä varmaan molempi parempi.
     
  2. Killer

    Killer Puuttuu tällä hetkellä :(

    Mulla oli käytössä ennen umpikypärä avautuvalla leukaosalla jossa on hengitysilmanohjain. Ei mennyt visiiri huuruun vaikka oli kova pakkanen!! Eikä alle tarvinnu kuin ohut kypärälakki.
    Pari huonoa puolta siinä on. Ei pysty käyttää aurinkolaseja jos meinaa ajaa reilummin ku menee huuruun ja hengitysohjain ohjaa ilman alas niin rintamus näyttää niinku ajaja kuolais koko ajan.
    Nyt ostin crossikypärän (MDS RC4 + Scott Safari Big lasit + nenäsuoja) varusteilla sekä MP asun windbreaker kypärähupun niin on yhtä lämmin ajaa, ei haittaa auringonpaistekkaan enää. Eikä rintamus ole enää jäässä. Kypärä ja lasit istuu todella hyvin yhteen, ei jää ilmarakoja. Kypärä laseineen ja nenäsuojineen 139€ ja MP asun huppu 33€. Ei ole kovin kallis paketti ja hyvin tyytyväinen olen. En usko että vaihdan takaisin umpikypärään jos ei oo pakko ajaa yli -30 asteen pakkasilla.
     
  3. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Eipä ole tuossa katissa tapponarua vakiona vaikka hyödyllinen kampe varmaan olisikin... ;)
     
  4. harza

    harza Well-Known Member


    Joo ei sitä oo mulla yamahassakaan 8)
    Mulla oli tuossa kelkassa vielä viimereissulla penkin ja tankin välissä semmonen n1cm rako, ja se kypärän sähköjohto jäi aina välistä sinne kiinni ja irtosi liittimestä = ärsyttävää. No onneksi nyt on vaiva korjattu, eli sitä rakoa ei ole... :)

    Tuossa mun kypärässä ei ole tuota takin huurtumis vaivaa, koska se ohjaa hengitysilman kypärän sivuille.
     
  5. mihali

    mihali Well-Known Member

    Mulla halpa ja hyvä HJC:n potta. Tuohon viel Scottin lasit. Ja on hyvä!!! :p
    [​IMG]
     
  6. Akem

    Akem Arctic-cat M8000 LTD -16

    Paljon maksoi tämä?
     
  7. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Toi kypärä on noin satkun pintaan, Riippuu kauppiaasta...
     
  8. mihali

    mihali Well-Known Member

    T.Hirvoselta Oulusta ostin ja oisko ollu sen 100-120e. Punasena ja sinisenä löytyy tuota kypärää sielt
     
  9. Jackpot

    Jackpot Lynx, xterrain 850 -23,Skidoo Elan -83

    Onko kellään kokemuksia Peltorin avo kypärästä (malli g7rc) ? Siinä olis kuulosuojaimet samassa paketissa,mutta tuntuu olevan maahantuojalla tiukassa kyseinen malli ollut tilauksessa jo kohta 2kk.
     
  10. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Tämmönen tuli tänään.. Vanha ja hyvin palvellut M2R sai siirtyä eläkkeelle. Oli se jo jonkinverran iskuja ottanutkin vastaan.

    [​IMG]
     
  11. M.H.

    M.H. 800 indyR

    HÖHÖ!! ;D Mansikkakoponen ja Mustikkahelttunen.

    [​IMG]
     
  12. tt84

    tt84 Well-Known Member

    HÖHÖ!! Mansikkakoponen ja Mustikkahelttunen.

    ai kun suloista :-*
     
  13. DRAGON X

    DRAGON X Polaris IQ 700 DRAGON -07

    Tuommonen pollen matta (Momentum SE) puna/musta kypärä tuli laitettua kun kelkkiäkin vaihoin.
    [​IMG]
    Aikaisempi HJC CL-X4 oli kyllä huomattavasti suojaavampi.
    Eka reissulla (-20) tuolla pollen kypärällä tuli paleltumia  :-[ -> piti käydä ostelemassa lisäsuojausta  :mad:
     
  14. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    Mistä tilasit tuon kypärän?
     
  15. Mutkantti

    Mutkantti Well-Known Member

    vasiten kooklettelin.

    http://www.eurobiker.fi tuolta ja
    http://www.hi5bikes.fi tuolta saa ainaki tld härpäkkeitä.
     
  16. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Hi5 Bikesilta tilasin.

    Suosittelen! Halvat hinnat ja nopee toimitus. :)
     
  17. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Valikoimat on vaan melkoosen vähissä...
     
  18. M.H.

    M.H. 800 indyR

    eikhän tonne ala kohta tippuun niitä uusia SE2:sia ;)
     
  19. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Onkos täällä porukka tilaillut kypäriään esim. saksasta? Sieltä kattelin tuota Hjc ac-x2e chrome shifteriä, mutta ei vissiin tule tuota kasvosuojaa mukana :S että oisko teillä ehottaa jotain luotettavia ja halpoja paikkoja mistä saisi tuota kypärää?
     
  20. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Tuollasen tilasin tuolta:
    http://shop.strato.de/epages/10207048.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/34311-3062878/SubProducts/34311-3062878-1

    Näkyy olevan tuota hjc:takin samasas paikassa. http://shop.strato.de/epages/10207048.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/%22HJC%20AC-X2E%20Chrome%20Shifter%22/SubProducts/34311-3114125-1

    Plussaa hinta, mutta keväällä oiskin saanut ja samaa kypärää Suometakin vitosen kalliimmaalla, joten ei mitään huippusäästöä tullut. ;D

    Miinus puolelle menee pirun pitkä toimitus aika, n.1kk tai meniköhän vähän ylikin. Pikkanen s.posti v.ttuilu auttoi kun ei meinannut alkaa kuulua mitään. Ja piti maksaa UPS:n tilille ennenkuin tavaran sai, koska ainoa valittava toimitusvaihtoehto Suomeen on UPS: Cash on Delivery ja omalla paikkakunnalla ei upsilla konttoria ole joten tavara lähti Helsingistä tänne vasta kun sen etukäteen maksoi jne... Eli pikkasen kikkailua muuten OK.
     

Suosittele tätä sivua