Kypärähuppu ?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä uijui, 27/12/05.

  1. uijui

    uijui Räksä

    Noniin naama alkaa jäätyä taas,
    Hyvä huppu? Scotissa näkyy olevan nenänpää auki, Bikersissa ei ole hengitysaukkoja? Scott neopreeniä, Bikers windstopperia...
    Kertokaa kokemuksia....
     
  2. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Moi
    Mulla on prätkä käyttöön tarkoitettu kypärähuppu, jossa on leuasta alaspäin windstopper kangas, ei läpäise tuulta.
    Sit kovilla pakkasilla käytän viel naaman suojana nahkaista kasvosuojaa. Siinä on silmänreiät ja nenä tulee semmoseen "tunneliin" joka päätyy leuan tasolle, eli kaikki hengitysilma ohjautuu alaspäin. Naamaa vasten on pehmeä kangas. Päähän se tulee takana olevilla leveillä kuminauhoilla. On ollut TOSI hyvä.
    Se on ilmeisesti tarkoitettu jonnekkin arktisiin olosuhteisiin retkiä tekeville, mut toimii tääl vähä etelämmässäkin 8)
    Ja on muute huomiota herättävän näköinen pakkopipo..  ;D
    [​IMG]
     
  3. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Mistä Hansanen oot tommosen löytäny? Raju! :eek:
     
  4. uijui

    uijui Räksä

    Oisin kyllä kuvitellut että käytät kortsua kuvan perusteella ;D Toi sun naamari taitaa olla sama kun Lecterillä vai? No leikki leikkinä.
    Ei varmaan naama jäädy tuon kanssa.

    Lähinnä kiinnostas neopreeni vs windstopper
     
  5. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

     
  6. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member


    Markkinoilta löyty joitai vuosia sitte, samassa kojussa möivät nahkarukkasia etc. Maksoi muistaakseni 30 markkaa.
     
  7. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Itellä on scotin windwarrior ja hyvin ajaa asiansa. Ei varmasti tuule kaulaan jos laittaa kauluksen vaikkapa poolon kauluksen sisälle. Märkänä löystyy jonku verran ja nokka osa tuppaa valahtaan nokan eteen... epämukava ajella kun ei pysty hengittään ;D mut hyvä huppu on suosittelen
     
  8. Vilho

    Vilho freeride

    Itselläni on made in finland "Tundra" päänsuojana. Siinä on suulle suun kokoreikä jos sattuu olemaa tupakkameihiä. Hyvä oli, mutta se on miinus että on suuaukko niin huulet meinaa paleltua.
     
  9. Maike

    Maike Well-Known Member

    Bikersin Windstopperia olen tänä talvena käyttänyt ja hyväksi olen kokenut. Kyllä sen läpi voi hengittää ja silti pitää tuulen hienosti.
     
  10. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Mulla on käytössä MP-Asun maski ja päälle vielä saman valmistajan kaulansuojus.
    Vaikka merkki on mp-asu ja suomi ainakin maski on tehty kiinassa mutta siitä huolimatta
    ihan hyviä molemmat.

    http://www.mp-asu.com/gfx/Windbreaker_maski.jpg
    http://www.mp-asu.com/images/MP-Asu_Kaulasuoja.gif

    En ole sitten itse noissa kuvissa mannekiinina. ;)
     
  11. Redown

    Redown Ski-doo Renegade 600SDI -05

    Mulla on ollut windstopper viimiset 5vuotta ja hyvin on pelannu. Lisäksi naamasuojana on hjc:n crossi kypärien mukana toimitettava nekku suojus.
     
  12. ilecat

    ilecat cf 8 r 2010/09

    finn svalan kypärähuppu ja neopreeni maski maskiin piti tehä lisä ilmareikiä että ilma kulkee.
     
  13. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Finnsvala Racing löytyy ja on mielestäni todella hyvä. Pitää tuulen hyvin ja on sopivan tiukka eli istuu hyvin ainakin minun kuulaan.
     
  14. Mika Lokka

    Mika Lokka Well-Known Member

    Täysin samaa mieltä! Itellä bikers windstopperi-huppu ja oakleyssä kiinni pikkumaski,jonka sisäpuolelle liimattu home made liimaneopreenisuoja=ei palellu naama.
    Hupun ohuen osan läpi voi hengittää...
     
  15. Xxx^

    Xxx^ Member

    Toi Mp-asun huppu on ihan jees mutta jos on tiukka kyppä niin noi saumat painaa todella veemäisesti.
    Ostin bikerssin hupun ja toimii ja ei paina kasvoja "uralle" :D
     
  16. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Mulla on Rukan windstopper ja sen päälle sit sellainen talvimallin buff. suojaa hyvin kaulan kun tuo MP-asun puku jättää sen muuten aika avonaiseksi.
     
  17. kangara

    kangara Ski Doo XP

    Tuo maski kun on päässä, niin ei taida pikkupojat tulla kyselemään huoltoasemalla että "kuinka lujaa kelkka kulkee" tai että "paljoks tossa on heppoja" ;D

    Voin vain kuvitella, että kun kypärän ottaa pois, niin kuuluu vain kohahdus ja piha tyhjenee ja tuntuu kun olis aavekaupungissa... ;)

    Sorry tää offtopic...
     
  18. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Näinhän se menee ;)
     
  19. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Tekeekö tolla finnsvalan tundra hupulla mitään?tarkeneeko todella kylmällä kelillä?
     
  20. MrBig

    MrBig Polaris Pro RMK 163" ja Indy xcr 440

    Tarkenee! Minusta ehottomasti paras huppu kylymiin olosuhteisiin.... :)
     

Suosittele tätä sivua