Kypärähuppu ?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä uijui, 27/12/05.

  1. ProJumi

    ProJumi 850 Rmk - 19

    Vs: Kypärähuppu ?

    Ite käytän noin 2cm paksua sinistä.... merkistä ei tietoa ;D
    kypärälakkia. Viimiset 3v oon sitä käyttäny, ja hyvin on paleltumat estäny ;)
     
  2. Jukzz

    Jukzz XP

    Vs: Kypärähuppu ?

    Ookko ny iha tosissas paksuuden kanssa ;D Oot kietonu kaks villapaitaa turbaaniks kypärän alle?
     
  3. ProJumi

    ProJumi 850 Rmk - 19

    Vs: Kypärähuppu ?

    En. Se on joku ton paksunen. Sitä ne kaikki aina ihimettelee...

    Edit.
    Eiku on se ehkä joku 0.5-1cm... ;D
     
  4. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Kypärähuppu ?

    Jaa ei vissiin oo nuo mitat ihan hallussa................
    Se nyt on aivan sama mikä siellä kypärän alla, ku ei mulla palele muutenkaan päätä ;D
     
  5. arctic cat

    arctic cat rave

    Vs: Kypärähuppu ?

    Ei paljon päätä palele ;D
     
  6. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Kypärähuppu ?

    Eijoo... ;D Semmonen panssarivaunun keula pitäs vaan saaha kypärän eteen ettei lumisae piiskaa naamaa ;D
     
  7. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    Vs: Kypärähuppu ?

    http://www.mototrade.fi/klim-covert-balaclava-p-7772.html
    tuollainen tuli tilattua,sen verran sunnuntaina jäällä nipisteli.
     
  8. jesi

    jesi Dinli DL- 904, -10 (450cc TL-mönkkäri)

    Vs: Kypärähuppu ?

    Ei paha, ei paha.

    Huutele kun kokemuksia!
     
  9. -Eemeli-

    -Eemeli- RE 600 E-tec

    Vs: Kypärähuppu ?

    Tuli ostettua tuomonen Finnsvala Tundra kun on paljon kehuttu täälä.
    Tyytyväinen olen ollu ostokseen ja hyvin on suojanu paleltumilta. suosittelen ;)
     
  10. puuntökkäri

    puuntökkäri Well-Known Member

    Vs: Kypärähuppu ?

    Bikers, Gore Wind Stopper huppu löytyy modattuna. Suun ja nenän kohtaan leikattu pienet ilma-aukot ja ne ommeltu niin ettei pääse purkautumaan. Hyvin toimii ja suojaa viimalta.
     
  11. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Vs: Kypärähuppu ?

    Nuissa Finnsvalan hupuissa on mielestäni tuo kaulusosa liian pieni, tosi tarkka asetella ettei tuule kaulaan/niskaan.
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Kypärähuppu ?

    Itsellä on finnsvalan power joka oli hiukan liian iso ja ostin muka samanlaisen pienemmän mutta se olikin racing malli. Noissa malleissa erona on powerissa sen stopperin alla fleece ja racingissä ei, lopputuloksena tuota racingiä voi pitää korkeintaan -5 - -10 asti mutta power menee tuon hengitysilmanohjaimen kanssa vielä tuolla -25 pakkasilla.
     
  13. jam0

    jam0 Well-Known Member

    Vs: Kypärähuppu ?

    Elekää ainakaan ostako M-racing kypärähuppua!

    Ei passaa ainakaan meikäläisen lärviin huonostikkaan. Leuka on turvoksissa paleltumista eilisen verkkoreissun jäliltä tälläkin hetkellä! Stopperi kangas loppuu hölmösti jo ennen kaulaa ja ei suojaa leukaa/poskia ollenkaan. Silimäaukko on niin iso, että ajolasien foami ei peitä sitä hunostikkaan...
     
  14. -JM-

    -JM- Well-Known Member

    Vs: Kypärähuppu ?

    X2! ;)
    Ainoa mikä nyt itellä ollu, niin se nenä suojus ei taho pysyä oikeessa kohtaa, sillon ku laittaa kypärän päähän lasien kanssa. Mutta senki saa korjattua silleen että ottaa kypärästä aina lasit pois ennenkö laittaa päähän ja lasit vasta sen jälkeen. Tosin suurin osa varmasti tekeekin näin, vaikkei mitään ongelmaa hupun kanssa olisikaan...
    Tosin tuotakaan ongelmaa ei varmasti ole jos omistaa ison nokan... ;D
     
  15. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Kypärähuppu ?

    Joo itekki kokeilin sitä ja niin on liian iso mulle myös tuo silmäosa ja muutenki sellanen lerppu..

    Otin toisen scottin ko on siitä hyviä kokemuksia plus vielä lisäksi 3kpl tuubihuiveja niin suojaa varmasti kaulan <- Eli 2kpl huiveja varalle enne ko joku väläyttää jotain muuta ;D
     
  16. Skippa

    Skippa Lynx rave re 850 -20

    Vs: Kypärähuppu ?

    Ohuita perus kypärähuppuja käytän ja sen kaveriksi buffi huivi.
     
  17. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Vs: Kypärähuppu ?

    on kyllä tosi hyvä tuo finnsvala tundra, suosittelen! peittää kasvot ja nenän hyvin ja paremmin tuo kauluskin pysyy mulla takin sisässä kuin entisessä. välillä sitä tosin joutuu sinne survoo jos hirveästi päätä pyörittelee, mutta ei hyvin usein.
    kannattava ostos näille pakkaskeleille! :)
     
  18. Sopuli

    Sopuli Polaris xc sp 600

    Vs: Kypärähuppu ?

    Itse on tullut käytettyä kelin mukaan: Neopreeninen kasvomaski, buffi ja hjc:n kypärään tuleva suojus. Hyvin toimii.
     
  19. JalmariVari

    JalmariVari Well-Known Member

    Vs: Kypärähuppu ?

    Mites toi Tundra ohjaa hengitysilman pois laseilta, kun siinä on tollanen nenä "läppä"? Mulla kun on silmälasit ajolasien alla ja se huurtuminen on ainainen ongelma varsinkin kovemmilla pakkasilla.
     
  20. XLT_SPECIAL

    XLT_SPECIAL Polaris XLT SP 1996 & Ariens ARROW 295S

    Vs: Kypärähuppu ?

    Jo kevariajoista asti on ollu käytössä FinnSvalan Racing huppu ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Suojaa hyvin viimalta pakkasellakin, vaikka onkin huomamattoman ohut kypärän alla. Nyt se alkaa kuitenkin olla jo vähän kulunut niin varmaan pitäis ostaa uusi. Oliskohan tuo FinnSvalan Power hyvä? Varmaan suojaa vielä paremmin kylmältä.
    Varahuppuina on ollut mopoajoilta peräisin oleva joku vitosen maksanut puuvillahuppu, joka ei suojaa kyllä tippaakaan viimalta. Sitten on myös semmonen halpa paksua ja kovaa kangasta oleva "pahvihuppu", mikä on melko lämmin mutta aivan hirveä pitää kypärän alla.
     

Suosittele tätä sivua