Kytkimen kilkatus

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Moizio, 21/1/07.

  1. Moizio

    Moizio Lynx RE 800

    Mikähän on kun kytkin kilkattaa kytkentä kierroksien alapuolella? Teki samaa kun oli loppuun kuluneet painot, ja laitoin uudet eikä asian laita muuttunut miksikään. Kannattaako tuohon kilkatteluun kiinnittää sen kummempaa huomiota vai antaa vaan lämää? Jostain luin että olisi vähän niinku veressä näillä Z-sarjalaisilla tuo kilkattelu...? ???
     
  2. mavks

    mavks ski-doo mxz 440x

    Mulla kilkattelee kans toi kytkin aika pahasti.. Kannattaakohan tuohon kiinnittää enempää huomiota? Tosin rullat ei kyllä pääse mihinkään tukemaan tyhjäkäynnillä, tutkin ja totesin että kilkatus johtuu niistä? kestääköhän noi?
     
  3. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Onko se varmasti kykin mikä kilkattaa ja minkälaista ääntä se tarkalleen pitää?

    Ei nuo omat catit onb mitenkään erityisemmin kilkatelleet ikinä tai sitten siihen on jo niin tottunut että en osaa edes erottaa sitä. ;D
     
  4. frosty

    frosty Well-Known Member

    Kyllä ne kytkimen palikat saattaa joskus kilkatella. Jos kytkin pelaa niinkuin kuuluu ja varmuudella tietää että se ääni tosiaan tulee niistä kytkimen palikoista (painot/rullat), en vaivaisi päätä asialla sen enempää.
    Uusii sitten holkit kauden jälkeen tai kun kytkimen toiminta häiriintyy.
     
  5. Moizio

    Moizio Lynx RE 800

    Jöö.. Kyllä sen kytkimestä täytyy melkein kuulua. Aina kytkentä kierroksien ala puolella sen kuulee ja varsinkin tyhjäkäynnillä. Ja kyllä mä sitä kuulostellu olen ja kytkimestä sen paikantanu (95% varmuudella)... Kai ne painot siellä sit vähän pääsee kilkkaa. No juuri painot vaihdoin puslineen ja kytkin pelaa moitteettomasti. Notta ajan kilkattelua kuuntelematta ja hajoo sit jos hajoo, sitten korjataan...
     
  6. mavks

    mavks ski-doo mxz 440x

    itellä hävis kilkattelu... kävin ajamassa ja hampaat irvessä kuuntelin kilkatusta tyhjänkäynnillä. no ajelin jotain 10km ja pysähdyin kiristään kytkimen pulttia no ajelin taas jonku matkaa ja taas kiristin hampaat irves... no kuinka ollaakkaan kilkastus hävisi. olin tupakin verran että :eek:.

    Et kokeile tosiaanki kiristää vitusti ja laita kierrelukitetta samalla..
    Toivottavasti auttaa.
     
  7. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Pääseekö painot liikkumaan sivusuunnassa, eli pultin suunnassa. Mr.Paddingtonilla oli laitettu prikkoja painojen ja kytkimen rungon väliin.. Liekö juuri tuosta syystä..
     
  8. frosty

    frosty Well-Known Member

    Niitä ei todellakaan kannata hampaat irvessä kiristää. Siellä on melkoset lämmönvaihtelut niissä kytkimenkin osissa ja voimia jokasuuntaan. Alkaa helposti pultteja napsumaan. Eikä se paino/rullakaan ole kiva kun se täysiltä kierroksilta ampuu kohti kuskin jalkaa.

    Sinne on ihan omat momenttinsa niinkuin kaikkiin muihinkin pultteihin.
     
  9. Jope

    Jope arctic-cat zr500

    Tulee hieman offtopickia. Onkos tuo kytkyttimen pultti ihan normi kannalla? Vissiin vastakierteellä? Ainakin nopeella vilasulla näytästi hieman erikoiselle.. Lähteekö se tuosta kotikonstein ehjänä irti? On vissiin huollon tarpeessa kun pitää sellasta vaimeeta nakutusta. Kelkkahan on ZR -99.
     
  10. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Siihen ei ihan normihylsyt sovi. Itse tein 1/2 tuuman hylsystä, josta mirkelöin sen kauluksen pois, että sain mahtumaan sen hylsn sinne perille asti...
    ________ <---------- Tuo kaulus pienemmäksi
    l l_______ l
    l 1 l l
    l / l l
    l 2 _______l l
    l_______l <-----------l


    Komia piirros ;D
     
  11. Jope

    Jope arctic-cat zr500

    Komee on piirros joo  ;D Mitenkäs sen itse kytkimen irroituksen kans  ??? Ei millään raskis sitä ulosvetäjää ostaa   ::)
     
  12. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Tuolta vihjeitä

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=2489.0
     

Suosittele tätä sivua