Lasit

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä vipetsu, 26/2/12.

  1. vipetsu

    vipetsu PHAZER

    Kertoisitteko minkälaisia laseja käytätte kun on silmälasit ja miten ne saisi pidettyä niin ettei huurru? Onko olemassa jotain hurteen esto ainetta?
     
  2. Dest

    Dest Switchback Assault 800 -14

    Vs: Lasit

    Täältä topikista löytyy juttua tuostakin aiheesta. http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=2551.1170 Topiicin yläkulman hakuun kun kirjoittaa vaikka "silmälasit". Alkaa löytymään.
    Itse käytin silmälasien kanssa joitan tuplalinssi laskettelulaseja jotka oli suunniteltu silmälasien käyttäjille. Ei toiminu, hitaassa ajossa huurtu. Sama homma Scotin No Sweat Xi lasien kanssa. Hommasin piilarit ja ei kaduta, eikä juuri enään huurrukkaan.
     
  3. aune_

    aune_ Assaultti

  4. henekkaa

    henekkaa Member

    Vs: Lasit

    Itsellä silmälasien kanssa Scott OTG sx lasit. Rillit mahtuu mukavasti alle, mutta tuo huurtuminen on asia erikseen. Ajolasit pysyy kirkkaana, mutta silmälasit sitten on senkin edestä huurussa.
     
  5. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: Lasit

    Silmälaseihin saa nykyään huurtumattomia linssejä ja ajolaseihin saa adapterin, johon voidaan laittaa omilla voimakkuuksilla olevat linssit.
     
  6. aune_

    aune_ Assaultti

    Vs: Lasit


    tuota täytyy kysyä optikolta, koska toimiessaan olis kyl vuosituhannen keksintö.
     
  7. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: Lasit

    Kyllä se toimii oikeasti :) www.optifog.fi. Oikein kovilla pakkasilla (yli -30) tahtoi tulla huurua, mutta muuten pelaa oikein hyvin, kun kerran viikossa pyyhkäisee aktivaattoriaineella joka toimii samalla oikein hyvänä puhdistusaineena.
     
  8. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: Lasit

    Onko nuita normi ajolaseja voimakkuuksilla? Ei tarttis piilareita yms ruveta sörkkii..
     
  9. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Vs: Lasit

    On, ja vuosien kokemuksella ainakin minulla toimii :)
    http://www.lasiturheiluun.fi/cat/product_catalog.php?c=2
     
  10. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: Lasit

    Juu. Nuo sivut sattuki eteen päevällä.
    OAKLEY O-Frame valkoinen/ oranssi tuplalinssi
    nuita kattelin päevällä ku ovat oranssit ja soveltus minun ajoihin mutta enää en muista mitä ominaisuuksie oranssi tekee verrattuna muihi väreihin ;D
    Mite nuissa on se rakenne.. Omat linssit jossaki välissä vai? Kuvia?
     
  11. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: Lasit

    Yleensä on sellanen adapteri, johon laitetaan linssit voimakkuuksilla kiinni,jotkut sanoo sitä perhosmalliksi, mutta hämppy vois olla likempänä :). Pro-Vuella on hieman jämäkämpi malli, joka tulee kiinteästi kiinni, esim. Smithin Option OTG Turboon,jossa fööni pitää huurteenkin poissa. Pro-Vueta ei voi oikeastaan käyttää muiden kuin parin Smithin kehyksen kanssa.

    Adapteri:
    [​IMG]

    Pro-Vue:
    [​IMG]

    Oranssi parantaa kontrastia blokkaamalla sinistä väriä. Oranssia ja pinkkiä käytän itse paljon (ajolasien linsseissä). Jossain oliko viime vuoden lehdessähän oli hyvä juttu noista väreitä.
     
  12. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: Lasit

    Juu. Pitäsköhä käyvä paikallisista puljuista kysyy onko ne ees kuulu tuommosista.. ;D
     
  13. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: Lasit

    Käyhän kysymässä ja jos ei löydy, niin laita yv:tä.
     
  14. Kortelaine

    Kortelaine Lynx BD 3700 Shorty -22

    Vs: Lasit

    Itse käytän juurikin tuota adapteria! Helpottaa ajamista huomattavasti kun lasit ei kyllä sopivan kypärän alle mahdu tekemälläkään.. :D
     

Suosittele tätä sivua