Liukurungon soikea reikä.

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Killeri, 18/11/17.

  1. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Miten olette näitä korjailleet? Takapukin vaihdan RS malliseen niin paljastui toiselta puolen soikeaksi mennyt reikä. Kelkka on -13 mallin RE
    IMG_20171118_113014.jpg
     
  2. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Tigillä täyteen ja uus reikä
     
  3. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Joo varmaan paras tapa korjata.
    Ihmettelin tuossa RS takalinkun läpi tulevaa pulttia joka oli vaan 8mm, onko RS linkut 8mm läpipultilla kiinni?
     
  4. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Vahvikelätkällä ja kemiallisella titaanilla täyttäen oon jotai vastaavia tapauksia korjannu
     
  5. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    En löytänyt kun kemiallista metallia, tätäkö olet käyttänyt?
    Mietityttää kestääkö noin kovassa rasituksessa, mutta voisi sitä kokeilla. Google haun perusteella näissäkin aineissa eroja, wurthin ainetta oli kehuttu.
     
  6. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Merkkiä en muista mut Lappeenrannan laakerikeskuksesta ostin joskus pakoputken kuluttaman pakoaukon täyttöön ja siinä ainakin toimi hyvin. Kai tuolla pultinreijän välissä toimii mikä vaan kunnollinen kemiski.
     
  7. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Jooo täytyy jotain koittaa :)
     
  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Yhden korjasin niin että porasin vähän isomman reiän ja laitoin siihen tiukan messinki holkin laakerilukitteella kiinni. Tais olla m10 reikä alkujaan ja holkin ulkohalkaisia oli 12mm. Ihan timmi tuli mutta en ole vielä testannu miten kestää.
     
  9. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Sama kävi mielessä, mutta reikä on alaspäin kulunut niin vaatisi ison reiän ja ison holkin että saisi alkuperäisen reiän kohdalle. Alkuperäinen reikä 10mm ja nyt pituus suunnassa 13mm.
     
  10. Bestservice

    Bestservice X-trim

    Helpoiten korjautuu kun marssii kauppaan joka edustaa ko merkin osia.Liukurunko senverta edullinen että mitään patenttia tuskin tointaa tehdä.
     
  11. rallikuski

    rallikuski Well-Known Member

    Ite holkitin parit reiät omista liukurungoista viime talvena kun ei ollut rahaa uhrata uusiin runkoihin. Tein reikäjigin jonka läpi porailin hitaasti uudet isommat reiät runkoihin ja niihin sitten sopivasta rautaputkesta holkit prässäämällä paikoilleen lukitteen kera. Ei ainakaan 300km matkalla oo menny miksikään...
     
  12. turboapc

    turboapc Well-Known Member

    olen myös korjannut poraamalla isommaksi ja holkittanut liiman kera , meni ainakin yhden kauden ilman muutoksia..
     
  13. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Oletteko ostaneet holkit valmiina vai tehneet itse?
     
  14. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Missäpäin asustelet? Joensuussa olen käyttänyt omani ja kavereiden liurungot hitsauksessa Peksillä: https://rewonmotors.fi/
    Hyvin on kestäneet, jälki priimaa ja hinnat vallan siedettävät!
     
  15. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Joensuuhun 90km kaavilla asun.
    Täytyy pitää mielessä, kiitos vinkistä.
     
  16. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Itse tehny.

    Oikeastaan en edes usko että tuon korjauksen kans tulee mitään ongelmia enkä jaksais tuollaisen takia lähettää liukurunkoja hitsaukseen ja maalaukseen. Enkä todellakaan ostais uutta kun tuon korjaa holkilla 10 minuutissa. Tietysti jos oikein pahasti venyny reikä niin pitäis miettiä jotain muuta.
     
  17. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    10mm reikä alas päin väljistynyt 13mm. Pitää nyt jotain kokeilla, mutta uutta en kehtaa tuon takia vaihtaa, jos ei muu onnistu niin hitsiä täyteen ja uus reikä.
     
  18. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Kait senkin holkilla sais kun löytää sopivan holkin. Ainahan se liukurunko ehkä vähän heikkenee kun siihen reikiä isontaa.
     

Suosittele tätä sivua