Liukurungon soikea reikä

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Tptp, 15/11/18.

  1. Tptp

    Tptp Well-Known Member

    Millä pystyis korjaamaan? Porata reikä isommaksi ja sorvilla teräksestä holkki? Liimalla kiinni?
     

    Lisätyt liitteet:

  2. Barabbas

    Barabbas Member

    En parhaasta tiedä mutta omasta PPS alustaisesta korjasin etupukin alakiinnitykset poraamalla 14mm reiän liukurunkoihin, etupukkien holkkeihin ja vaihdoin isommat prikat. Hain kaupasta uudet pultit ja on sen jälkeen pelannut. Alkuperäinen reikä taitaa olla 10mm mutta mulla oli kulunut 13mm soikeaksi pahimmasta kohtaa. Siksi siis tuo 14mm.
     
  3. Jupe__

    Jupe__ Active Member

    Nii tai jos löytyy läheltä hitsari tai ite osaa ni hitsaa umpeen ja uus reikä.
     
    TeHo tykkää tästä.
  4. vikke74

    vikke74 POLARIS

    Hitsattu nuita soikiloita on ja kestää aikansa ..se holkkikin vois toimii jos jempti ettei pääse pyöriin.
     
  5. lapiska

    lapiska Vipermcx/indy xc/lyne 650/yamaha 200cc

    Holista viime talvena kokemusta. 750km ja ratkes lisää
     
  6. Tptp

    Tptp Well-Known Member

    Millä holkin vois liimata kiinni liukurunkoon? Eli holkki rautaa ja pitäisi aluun liimata☺.. laakeriliima kemiallinen metalli tms.? 8mm iskarin läpipultti niin aattelin 10mm ulkohalkasijan holkkia..
     
  7. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    2K epoksi, sininen araldit on luja. Ja jos ei riitä niin petausmassa, esim acraglas.
     
  8. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Voiskohan koriliima toimia?
     
  9. Junde

    Junde Well-Known Member

    Laakerilukitteella nua on pysyny.
     
  10. Tptp

    Tptp Well-Known Member

    Miten onnistuisi jos poraisi uudet reiät hiukan taemmas? Tai siirtäisi iskarin seuraaviin reikiin? Hitsivehkeitä kun ei käytösä ole.. :)
     

    Lisätyt liitteet:

  11. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Jooei. Ei tee hyvää geometrialle. Teet vaan sen holkin ja ajat onnesta soikeana. Nätti homma ja se kestää kyllä sen mitä tarvii. Sittenkö heitää kestämästä käytät jollaki, joka hitsailee täytettä tuoho.
     
  12. Tptp

    Tptp Well-Known Member

  13. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Varmasti pysyy tuolla tökötillä. Mutta tee se reikä mahdollsimman pieneksi. Eli just niin että holkki mahtuu. Sillon se pysyy parhaiten paikallaan.
     
  14. roxbury

    roxbury Well-Known Member

    Itse olen laittanut noihin 3mm alumiini levystä lattaa, se on toiminut hyvin jo vuosia. Tosin pultteja saattaa joutua pidentämään.
     
  15. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Eikö nuo pps liukkarit ole aika halpoja muutenkin ni mitä vittua niihin vippas konsteja laittelee.
     
  16. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Jos pikku patentti on lähes ilmainen ja helppo laittaa eikä liukurungossa muuta vikaa ole niin miksi ostaa uusi? Itse laitoin holkin ja hyvin pelannu.
     

Suosittele tätä sivua