Lukkogripit

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä stm, 28/9/09.

  1. stm

    stm Well-Known Member

    Tuli tuossa äkkiseltään mieleen että toimiskohan nuot polkumankeleissa käytettävät lukkogripit kelkkakäytössä?

    Haulla en löytäny mitään äkkiseltään?
     
  2. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Ei niitä ainakaan lämpimiksi lämppäreillä saa. Muuten kai ne pelittää niinku muutki tupit
     
  3. Grazy

    Grazy Guest

    Mulla on nyt tuossa omassa paikoillaan semmoset, pito ainaki on hyvä, mutta saa nähä minkälaiset on talvikeleissä ja
    saako niitä lämpimiksi kuten Jannne mainitsiki :-\
     
  4. stm

    stm Well-Known Member

    Niin justiinsa. Ei mulle nuot lämppärit ole ongelma ku en ole käyttäny niitä muutenkaan vuosikausiin. Mietin vain sitä, että miten ne pysyy kiinni siinä tangossa ettei tule Ohooops tilanteita ;D Paksuus saa olla varmaan mahd. ohut?
     
  5. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Fillarihommissa noita kyllä jengi käyttää, mut yks kaiffari vaihto takas rossimallin normituppeihin kun vetas kunnon turvat tommosten odien pyörähtäessä käen alla ympäri. Ite oon ajellu aina dh:ta lukkotupeilla, oon vaan yleensä suhassu vähän lakkaa tupen ja tangon väliin kitkaa lisäämään ja toisaalta oma ajo nyt on aina ollu semmosta turraamista. Kelkan kans kyllä luotan yhä noihin normituppeihin. Kerrohan crazy kokemuksia kun pääset suhaamaan.
     
  6. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Anteeksi maalaisuuteni, mutta minkälaiset nuo lukkogripit sitte on? ??? Googletin tossa pikaisesti, jossa löyty kuvia sun muuta keskustelua, mutta mikä noissa on etuna/ideana sitten?
     
  7. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    niitä ei tartte joka kerta paineilman kans irrotella, riittää ku aukoo "pannoista" kripit irti.

    Odi Lock On vois toimia googlessa.
     
  8. Grazy

    Grazy Guest

    Pitääpä laitella infoa tulemaan ko pääsee tositoimiin.
    Yllättävän lujaan ne kyllä tuli, kokkeilin pyörittää ja repiä niitä, niin eivät liikkuneet mihinkään

    tässä on kuvakin mitkä itelle laitoin ja hintaakin oli hurjat 9€
    [​IMG]
     
  9. Joo eipä itselläkään ole noista kokemusta muutakun dirtti hommista. Mutta siinä toimivat hyvin. Tuli vaan mieleen juttu kun joskus jossain lehessä oli deehoo kuskista jolla joskus "kermaperse" hyppyrissä pyörähti ja tulos oli todella vakava...
     
  10. rmm

    rmm IQRsdi ja IQRR

    Vs: Lukkogripit

    itse käytän fillarissa tuollaisia, sopivan ohuetkin ovat
    http://tartybikes.co.uk/product.php?product_id=10158&category_id=133

    Odin tupit alkaa melko nopeasti klappaamaan. Itse olen myös 2 kertaa murtanut sen muovisen kynnen mikä tulee sen lukkorenkaan alle. Ei muuten ole mikään kovin kiva fiilis kun kahva yllättäen pyörii tangossa. Noihin try-alleihin olen kyllä ollut todella tyytyväinen.
     
  11. jmmm

    jmmm Lynx Rave sdi -08

    Vs: Lukkogripit

    semmonen tuli itelleni mieleen että mistä kahvan lämppärien johot menee jos nuilla pannoilla kiritään vasten tankoa???
     
  12. Grazy

    Grazy Guest

    Vs: Lukkogripit

    Sieltä mistä ennenki, nämä lukkorenkaat tulevat tangon päihin.
     
  13. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: Lukkogripit


    Toimivan näköset on tupet. Oletko suoraan tuolta tilaillu nuot vai?
     
  14. jmmm

    jmmm Lynx Rave sdi -08

    Vs: Lukkogripit

    OK! Eli nuita lukkoja ei ole kuin 1kpl/tuppi?
     
  15. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

  16. Grazy

    Grazy Guest

    Vs: Lukkogripit

    Ei kaikissa ole 2, nämä mitkä itellä niin on vain toisessa päässä
     
  17. znood

    znood Guest

    Vs: Lukkogripit

    maantiepyörässä käytetty tankoteippi on hyvää(sellain missä on liimanauha) saa kaartuviinkin tangonpäihin hyvin, eikä estä lämppärien toimintaa.
     
  18. rmm

    rmm IQRsdi ja IQRR

    Vs: Lukkogripit

    Tuolta on tullut usein tilattua.

    Ennen noita toi Suomeen Bestbrakes(.net), mutta en tiedä tuovatko enään noita fillaritriali kamoja.
     
  19. Grazy

    Grazy Guest

    Vs: Lukkogripit

    No niin, nyt on tehty n.50km kestotesti nuille tupeille.

    Näissä on roikuttu joka suunnasta ja hyvin on pysynyt paikoillaan vaikka ei ole kuin tangon päissä ne lukkorenkaat.
    Pito on todella hyvä ainakin vielä, tiä sitten kuinka nopeasti alkavat kulumaan :-\

    Lisää raporttia tulossa jossain vaiheessa..
     

Suosittele tätä sivua