Lynx 250 Gl -88

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä latukone, 27/2/08.

  1. latukone

    latukone Member

    Alusta/kuori huollettu/uusittu/maalattu/tarroitettu. Peruskone Rotax 253, mäntä ja renkaat uusittu, hoonattu, kampiakselin laakerointi/tiivistys uusittu. Kytkin vaihdettu tasapainoitettu IBC ALT, matto uusittu/Camoplast orig. 19 mm, toisiovari huollettu, liukunastat vaihdettu, nokkakappale lukotus uusittu, nokkakappaleen holkki sorvattu.
    Perä pudotettu 5 cm. Leveimmät vuotsolaiset suksissa.
    - Plussat: Uppoo vauhdissa vitilumeen noin 5 cm. Menee mihin tahansa pehmeellä, kovalla alustalla heikko ohjautuvuus. Kevyt nostaa, jos tarvis, kohtalainen vetokyky kovalla jäljellä. Kapee, mahtuu hoitotöihin/taimikoihin nätisti, bensanuuka rauhallisessa ajossa, hiljainen, helppo huollettava.
    -Ei miinuksia käyttötarkoituksessa. Huoltopuolella osien saatavuus ( toisiovari).
    - Hauska laite umpihankiajoon, mutta mitä leveemmät sukset sen crossimaisempi ( Keula ei uppoa ja kanttaamiinen hankaloituu, vaatii hyvät hoksot ja ennakointia ajolinjaan tiheässä.)
     
  2. Jontu !

    Jontu ! 600 mxz, 250cc lyne!!

    Loistokampe!! meillä tollanen eikä jää mihinkään kiinni ;) laitettiin syncrolaatikko nii ny on pakit ja kaikki ;D ;D
     
  3. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Ite sanosin ettei siihen kannata leveitä muoveja laittaa,enemmän haittaa ku hyötyä ..tämä siis oma mielipide.
     
  4. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    millä perustelet tuon ^ ??? noh ehkä helpompi käsitellä mutta eihän se kanna sitä kelkkaa sitte ::)
     
  5. Jontu !

    Jontu ! 600 mxz, 250cc lyne!!

    omasta mielestä nuo muovit kannattaa ehottomasti laittaa!!! voi ajaa rauhallisemmin paksussa puuterilumessa eikä uppoa paljoa ::) Suosittelen kyseistä kelkkaa kaikille jotka haluaa mennä omia reittejä paksussa lumessa ;)
     
  6. latukone

    latukone Member

    Omasta kokemuksesta vähän samaa mieltä kuin HVS muoveista. Kelkkaa saa kallistaa muovien kanssa urakalla toisella astinlaudalla roikkumalla tiukemmissa mutkissa. Itse laitoin muovit niin, että ne on pikairrotettavissa ja asennettavissa eli kiinnitys vain ohjuriraudan reiistä ja kärjestä pulttaamalla. Ei poppareita tai muita läpikiinnityksiä suksen sivuille. Ilman muoveja kääntösäde on oleellisesti pienempi ja kovalla alustalla pieni Lyne on jopa ohjattavissa, jos raudat ovat kunnossa ja suksipaine kohdallaan. Lehtimäen levikkeet on niin paksuja, ettei kolmea kiinnityspistettä enempää tarvitse. Muovit on, muovit off -manööveriin menee noin 5 minuuttia ja ainoa työkalu on 13 millin lenkki.
     
  7. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Noku tuo 250 keula pysyy suksenlevysilläki muoveilla ihan hyvin pinnalla,kanttailu on huomattavasti helpompaa ja kääntyy paremmin mitä leveillä muoveilla.
     
  8. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    HvS on kyllä ihan oikeassa että tuo keula pysyy pinnalla ja tosiaan se kanttailu on helpompaa ja eihän nuo käänny nuilla muoveilla mitä itse olen muoveilla ajanut. ;)
     
  9. bede

    bede Active Member

    kröhöm tuota tuota siihen ei kannate laittaa leveimpiä vuotsolaisia koska kulkee paljossa lumessa pystyssä keula pinnalla perä pohjassa eli ei pääse mihinkään kapeat ei ole hyvät koska kulkee kokonaan pohjaa myöten puskee lunta raskas ajaa ja ei pääse no otetaanpa siltä väliltä ne vuotsolaiset kulkee tasasesti kääntyy kohtalaisesti kanttailu on helppoa tuolla kelkalla vaikka olis mikkä lätkät sielä keulassa ja minä puhun kokemuksesta vaikka oon 17W oon nuita porohommia hoitanu tuommosella ja 360gl syncrolla koko ikäni ;) ;D
     
  10. latukone

    latukone Member

    Oisko Bede nyt oikeilla jäljillä. Ilman levikkeitä tajuton kiikku kovemmalla hangella ja urilla. Muoveilla rauhallisempi, mutta leveimmillä nihkee pyöriteltävä ahtaissa paikoissa? Ja joo, miten ilman vuotsolaisia pitkäkärkisiä pystyy ajamaan penkat ja ojat rikkomatta etupäätä. No ei mitenkään.
     
  11. bede

    bede Active Member

    olen ;D joo ilman levikkeitä sillä ei tee mitään sillä ei pääse mihinkään joo todella paljon rauhallisempi levikkeillä leveimmät niillä ei tee mitään aivan liian leveät kevyeen kakpuokkiin kulkee keula pinnalla perä pohjassa. vakio telalla ei tee mitään liian liukas kaikista paras vaihtoehto on 2.5cm harjalla oleva challenger ja muuten on kestävä tela, kone jaksaa pyörittää hyvin ja on pitävä kelillä ku kelillä paitsi puuterilla jossa ei pidä mikään tela :D niin vakio koneella ei tee mitään pitää olla repullinen laakereita ja mäntiä matkassa kun lähtee metsään :mad: :D ;D
     
  12. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    minun mielipide on kans että 250 lyneksiin ei kannata laittaa levike muoveja ei voi kääntää sen jälkeen niin hyvin kallistamalla..
    ojien ylitys kyllä sujuu vuotsolaisilla paremmin
     
  13. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    Itellä on tollanen 250 lyne ja kylläpä täytyy sanoa että en ajais ilman leveempiä muoveja.. Omassa kelkassa  on ite tehyt muovit ja hyvä se on kulkemaan ja kääntymään ja kallisteluki onnistuu hyvin.. eikä se mitenkään perä maatamyöten kulje ainakaan minulla ::)
     
  14. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

    Vuotsot ehottomasti alle ;D Jos se ei käänny niin son massan puute ;) :D

    Edittinä lisäsin puuttuvan EI kirjain yhdistelmän
     
  15. Stick

    Stick Guest

    Jep, kannattaa ne vuotsolaiset laittaa alle, ojat menee ylite paremmin, ja ummellaki paremmat.
    Tuossa miun ET:ssäkin on Vuotsolaiset alla. :p
     
  16. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    Omat tekemät suksen muovit on paremmat ku vuotsolaiset ::)
     
  17. Stick

    Stick Guest

    Niistä ei ole kokemusta, mutta siltikin Vuotsolaiset on ainaki paremmat, verrattuna vakioihin.
     
    _sakke_ tykkää tästä.
  18. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    No vakiota paremmat ne kyllä on :D Mutta nuilla vuotsolaisilla oli vähän huonompi kanttailla ku nuilla omatekemillä mikkä mulla on nyt tuossa omassa..


    Ainaki mun mielestä ;D
     
  19. hifilux

    hifilux Well-Known Member

    Ei ole tästä 250 GL:stä kokemusta, mutta muistaakseni 230 GL oli se Lynxin malli jota kokeilin. Käsittääkseni se on samalla kakspuokki Rotaxilla ja täytyy kyllä sanoa että on kohtalaisen lusu moottori kuljettamaan kelkkaa ;D Eihän sen kokoiselta puhallinkoneelta tietysti voi mitään odottaakaan, mutta kun sattui jäällä olemaan pieni kohvakerros joka petti niin että tela putosi loskaan, niin kylläpä meinasi usko loppua kun ei koneessa voimaa ollut pyörittää telaa kunnolla. Noh, huippujakaan ei kyllä kelannut kuin vajaa 60 km/h mittarin mukaan, mutta kaipa sillä pilkille pari kertaa talvessa ajelee :)
     
  20. 230GL

    230GL Lynx ST600-03

    No se taas riippuu keneltä kysyy  ;) Oman pojan (10v) mielestä tuo 230 Lyne on tosi "äkänen". Piti laittaa jopa puupalikka kaasun alle kun meinas vauhdit nouseen ihan liikaa. Ja onhan tuolla tullu itsekkin ajeltua pidempiäkin reissuja, tosin kiire ei saa olla   ;D
     

Suosittele tätä sivua