Lynx rave 550f -08

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä Keranen, 21/1/14.

  1. Keranen

    Keranen Active Member

    Merkki ja malli:

    Lynx rave 550f -08

    Hyvät kokemukset:

    Ajettavuus. Kelkkaa on helppo ja kevyt käsitellä. Jousitus toimii hyvin reitillä, mutta isommassa patikossa jykevyyttä saisi olla enemmän. Vaikka kyseessä on fööni niin ei tehon puute jää vaivaamaan kuin suorilla ja umpisessa. Useita kertoja nesteporukan kanssa ajelleena voin sanoa että, porukassa pysyy. Vain niillä suorilla jää... Onhan nestekelkassa lähes 2x enemmän tehoa(600cc), mutta käsitteleminen on raskaampaa. Etenkin jyrkät mutkat ja isot patikot.

    Kelkalla on mittarissa 10tkm, josta itse ajanut 7,5tkm. Osa telaston pulteista(8,8) ei kestä rajumpaa ajoa, mutta vaihtamalla pultit lujuuteen 12,9 niin sitten kestää.
    Imukurkut kestää max 2 kautta, jonka jälkeen ne on vaihtokunnossa. Kuluvien osien lisäksi korjauslistalle joutui jännitteensäädin, joka posahti talviteloilta ottaessa. Koneella on huoletta saanut kaasutella koko omistamiseni ajan kunhan pitää paikat kunnossa. Kulutus on ollut max 25l/100km, mutta sillon mentiin niin lujaa kuin pääsee.
    Huippunopeutta todella kovalla lumella/jäällä sain mittariin 134km/h. Tavallisella kovalla lumella 120km/h. Tällä hetkellä on menossa iso huolto ja kone on nyt auki. Hoonijäljet näkyy vieläkin ja puristuksetkin oli tasaiset (8,3bar). Öljynä olen käyttänyt BRP osa-synteettistä.

    Rave on pirun hyvä kelkka sellaiselle joka arvostaa helppoa ja kevyttä ajettavuutta eikä tarvitse kauheita tehoja. Ehtii sitä tälläkin.

    Parannettavaa:

    Ohjauksen klappi. Nivelet ehjät, mutta jostakin se aina tulee. Nyt korjattu. Ohjaustangon akselin päässä oleva muovi väljä. Oli jo 2,5tkm ajettuna...

    Ostopaikka:

    Yksityinen. Kemi.

    Hinta:

    -

    Mitä kauppaan kuului:

    -

    Huollon toimivuus:

    Kaikki muut paitsi iskarit on huollettu itse. BRP:n tuotteet Kuusamossa hoitava yritys toimii omasta mielestäni mallikkaasti. Iskarit huollettiin parissa päivässä ja vara-osa tilaukset tulevat myöskin parissa päivässä jos ei hyllystä löydy.

    Piste arvo: (1-5)

    4
     

Suosittele tätä sivua