Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä FU, 10/11/13.

  1. Kitunen

    Kitunen Kotimainen laatutuote

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Liukujahan kannattaa tarkistella ihan muutenkin sillointällöin. Kuluu helposti liukurungotkin piloille jos pitkään jyrrää puhkiajetuilla muoveilla.... ;D Rapsuttimet on hyvät.

    [​IMG]
     
  2. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    No niin tietenni. Itellä nyt vaan alustaremppa tuli ihan muista syistä..
     
  3. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    [​IMG]

    Vähän vahvistusta.. Oli murtama toisen putken alapäässä, meinasin laittaa sisään toiset putket, mut päätettiin noiden riittävän.. Tuota yläpään lattaa piti hioda hieman että ohjausakseli mahtui kunnolla.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Alustaa rasvaillessa ja läpikäydessä kattelin etulinkun toimintaa ja liikeratoja rikkoutumisia mietiskellen. Mieleen tuli, että voiskohan ne johtua myös satunnaisesta rasvan puutteesta. Rasvanippa on toisella puolella ja vaikka kuin yritin, ei sieltä pitemmän matkan päästä olleelta kiinnitykseltä tullut rasvaa ulos ollenkaan. Meniköhän sitä edes sinne tarpeeksi ja jos ei mennyt, niin jumittaahan se voi.

    Jos siellä ei ole rasvaa enää, pelkästään jäätä vain, niin eipä ole voiteluakaan. Miten niillä, joilla linkku on mennyt, onko säilytys lämpimässä ja lämpimänä rasvaten?

    Ihan kokeilun vuoksi aion lämmittää sen toisen puolen puhaltimella ja sitten työntää rasvaa. Katotaan, mikä on lopputulema.
     
  5. 4moped

    4moped Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Itse olen käyttänyt Kalsiumpohjaisia rasvoja juurikin näissä alustan nivelissä. Esim Teboilin Solid 0, Nesteen OH Grase, kummatkin rasvat punaisia. Nuo nimenomaan pysyvät noissa nivelissä hyvin paikoillaan eivätkä vain turskahda välistä pois ja liimamaisen ominaisuuden ansiosta ei "välitä" vedestäkään. Prässiä pitänyt lämpimässä ja siten saa helposti painettua nipan kautta. Jos tuntuu ettei rasva mene "oikeaan" paikkaan, niin nosta esim. perä ilmaan niin rasva pääsee sinne nivelen enemmän voitelua tarvitsevalle puolelle.
     
  6. -JPV-

    -JPV- Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Näinhän siinä kävi.....reilu 5 tkm mittarissa. Ja riks raks ja poks. Miksiköhän noihin on kairattu pari reikää.....joku vi..n sulake tms tms?!
    Kai toi takuuseen menee......
    Rasvaa on nippoihin laitettu lähes viikoittain josku jopa useammin ja molemmista päistä on pursunnut läpi. Ei ollut silläkään mitään vaikutusta.
    Missäköhän asennossa telan pitää olla että repäsee tuon paskaksi.
    Kelkkii säilytetty lämpimässä tallissa.
    Levillä suli vanhat liukumuovit ja siellä vaihdettiin uudet ja taas n. 750 km jälkeen alkoi olemaan vaihto kunnossa. Siitä ensimmäisten telapyörien molemmilta puolilta kuluu pahiten. Muuten kuluu tasaisesti. Kulutus tavaraa ja helppo vaihtaa.
    Rapsuttimet pitäis homata.....mistä sit tuohon sopivat löytyis?

    [​IMG]
     
  7. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Minä kans huomannu tuon liukujen kulumisen ja samasta paikasta.
    Vaikka ilmassa roikkuu mulla kelkka, niin ei mee linkku siihen asentoon, että voisi murtaa. Enää ei tuu mieleen muu, kuin kova pohjaaminen tai nopee puristus niin tiukalla, että ottaa äkisti kiinni.

    Ilmassa mulla on aina rasvatessa ja rasvana Solid0. Ei muuten tullu lämmitettynäkään ulos toiselta puolelta. Paineilmaprässillä laitan, on helpompi juttu tehä :)

    Latukoneessa käytettiin tuota Solidia ja huomasin siellä hyvä tarttumis- ja voitelukyvyn. Käyttänyt siitä lähtien itekkin omissa prässeissä.
     
  8. -JPV-

    -JPV- Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Periaatteessa kiihdytyksessä se ei pääse repimään tota linkkua kun remmi ottaa sen vastaan.
    Pohjatessa taasen koiranluut joustaa niin paljon ettei sekään kuulosta järkeenkäyvältä.
    Mutta voisiko olla että jos koiranluun laakerit menee jumiin niin kuin mulla varmaan käynyt kun heiluu toisesta päästä hulluna. Niin silloin se repäsee noi lirpakkeet hajalle ?
    Lisäksi mulla oli koko alalinkku pyörähtänyt neljäsosa kierroksen eteenpäin (rungossa tussin jäljet ja mutterissa samainen merkki kääntynyt eteenpäin). .....oliko sitten pyörähtänyt katkeamisen jälkeen sitä ei tarina kerro.
    Jos kääntynyt ennen niin silloinhan koiranluun lirpakkeetkin on kääntynyt eteenpäin. Silloin kelkan pohjatessa se voisi repästä noi hajalle.
    Että tämmöistä tuumin. Ottakaa nyt tosta selvää ;D
     
  9. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Kun niiden rullien kanssa värkkäätte niin vaihtakaa ihmeessä ne tapit/pultit samalla jotka niitä rullia pitää kiinni. .
    Mulla meni se pultti poikki lukituksen reiän kohdalta ja se pultti pyöri hihnan sisäpuolella varmaan jonkin kilometrin niin siinähän oli sitten molempien varien lautaset selvät

    Mulle oli vaihdettu rullat jo ainakin 2 kertaa kun ei ne kauaa kerrallaan kestä
    T, Teemu
     
  10. Kitunen

    Kitunen Kotimainen laatutuote

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Samoin kävi itellä ja kaverilla. Irronnut pultti tekee hetkessä selvää kytkimen ja varin lautasista. Sorviin laitoin ite ne ja hiomapaperilla otin suurimmat orkoset pois.
     
  11. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    ei tarvi kuitenkaan huolestua jos lautasissa on pieniä koloja. Semmosilla lautasilla meni kaverin giantti ilman ongelmia. Kunhan ei oo mitään teräviä reunoja, eli kuten kitunen yllä..
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Mitenhän passais nuo ikuisella takuulla olevat duellin raapijat lyneen, ovat todella tehokkaat, listähinta 99€ takuukin on jo testattu vissiin joku valmistevirhe ???
     
  13. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Mulla taas on remmin venynyt, mutta ei tuo sentin venyminenkään näytä olevan paha.
    Hyviä pohdintoja, nyt kun se oikea vastaus löytyisi vielä ;)

    -P-

     
  14. Veli Pirinen

    Veli Pirinen Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Mistään mitään tiedä, mutta aika isoja vääntöjä kohdistuu nuihin linkkuihin, kun ne pitää ala-akselin putken tietyssä asennossa iskunvaimenninta vastaan. Onko se sitten sitä väsymistä. Epc mukaan -14 eri osanumero kuin -15 mallissa, ihan kuin -15 olisi nuo reiät.
     
  15. -JPV-

    -JPV- Well-Known Member

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Jäähdytetyt linkut ;D
     
  16. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Mulla on nyt nuo reiälliset linkut, vanhoissa ei ollut reikiä. Tehty reiät, että kestää paremmin :eek:

    Kyllähän tuo nyt ois semmosessa kuosissa, että kun laittaa vaan aivot narikkaan ja antaa palaa. Hitaassa vauhdissa alusta ei oikein toimi, mutta mitä kovemmin ajaa, niin sitä paremmin toimii.
    Mulla nyt tarraton yläkuomu, huomattavasti tyylikkäämpi näin ;D

    -P-





    [​IMG]
     
  17. -rx-1-

    -rx-1- Lynx etec

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Aattelin re:hen tilata tämmöset raapijat http://www.duell.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=101366
    Onko muilla kokemusta näistä, miten on toiminut? Ei varmaan ole sopivia reikiä nuille liukurungoissa, mutta helppohan niihin tehä.
     
  18. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Osta mieluummin ne vaijerimallit ikuisella takuulla.
     
  19. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Osta ne vaijerinpätkät joissa koukut päissä. Helppo kiinnittää kallistuksenvakaimen pultteihin. Toimii ja kestää pakitella.
     
  20. -rx-1-

    -rx-1- Lynx etec

    Vs: Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

    Okei, kiitti vinkistä. Näitä varmaan tarkoitit? http://www.duell.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=101362

    E:Vai niitä harakan varpaitako meinasit?
     

Suosittele tätä sivua