Lynx RE 600 etec / 800 etec 2014 kokemuksia

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä FU, 10/11/13.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Kelkka pudasjärvellä. Iskarit on oikeinpäin :D Tuossa on tuo rs etupukin keppi niin joutunut laittaan simmit uusiksi. Ois kait tuo varmaan vakio säädöillä mulle kelvannut mutta sellaista en ole ajanut. Ostaessa tuo oli älyttömän pintakova. Parhailla säädöillä tuo nyt on mutta ihmetyttää kun joutuu nopea oleen melkein kiinni. Tuosta on jo yv:llä tullu viestiä että ei tarvi tässä enää selvitellä. Täytyy kokeilla paluuta hieman kiristää ja katsoa tuleeko nopeaan riittävästi vaimennusta ilman että tarvii olla melkein kiinni.
     
  2. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Mulla teki saman kun oltiin ajettu 500km reissu niin pimeässä illalla imasi langat kampuralle ja kone jumiin. Kyllä vitutti noin tyhmän syyn takia rueta hinailemaan.
     
  3. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Jos ei täällä selvitellä niin 4h:n kesäleirilläkö sitten.

    Se ei vain mahdu yhtälöön että pohjais. Iskarit on kuitenkin järeää kaliberia ja telasto ihan normi tavaraa. Mikäs näissä on normaalisti etupukin iskarina kun on vaihdettu rs:n osaa.
     
  4. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joku pilli ilman lisäsäiliötä on normaalisti. No selitä sinä miksi nopea vaimennus täysillä pystyy melko pehmeästi ajaan patikkoa eikä ala pompottaan mutta jos nopea on auki niin alkaa paukuttaan ja nakkeleen. Mitä kovempi reitti niin sitä enempi.
     
  5. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Näissä on samat iskarit telastossa ku rs, eri simmi vaan ja jouset vaan..
     
    Vanahanaama tykkää tästä.
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Niinkö meinaat? Kuulin kyllä että rs ainakin etupukin kepissä mäntä on erinlainen. Ilman jotain reikiä tai muuten erinlainen, mutta kun en näistä tiedä niin en osaa tarkemmin sanoa. Joku näitä on saattanut joskus huoltaa niin osaa varmaan sanoa? Simmi tietysti myös eri.
     
    Viimeksi muokattu: 19/4/17
  7. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Kevään viimeisiä ajeluita meinasin lähteä tekemään. pikainen tarkastus telastoon ja iskarin alapään akselilta pultti poikki. Oikealta puolelta menny ja katkennu syvältä. Maalikynällä olen merkannu pultit liukurunkoihin jotta näkee etteivät pyöri auki. Viime huollossa sanoi että oli telastosta pultteja löysällä ja he kirivät niitä. Oisko käyny niin että pultti venähtäny ja sen vuoksi katkennu. Näkyi takaiskarin etupään kiinnityspalkkikin olevan mutkalla.

    Akseli nyt ei onneksi maksa kuin n.20€ mutta miten välttää tuollainen vastaisuudessa
     
  8. Kitunen

    Kitunen Kotimainen laatutuote

    Lukkoliimaa, nordlokit, kovat pultit ja tussilla merkit. Ja jos on liimalla laitettu ja viiva on kohillaan niin ei passaa mennä "varmuuden vuoksi kirimään", menee lukkoliima vituiksi kierteissä.

    Rs:n ja etecin iskarit näyttää päällepäin identtisiltä, mutta on sisältä erilaiset. Kuulemma toleranssit on tarkemmat rs kepeissä--> paremmat.
     
  9. Veli Pirinen

    Veli Pirinen Well-Known Member

    Sen välttää sillä, että vaihtaa ne pultit joka iskarihuollon yhteydessä tai 1500km välein. Sehän taitaa uudemmissa ollakkin pitkällä läpipultilla, voi olla parempi. En tiedä kiriikö se alalinkku tiukan vaseliinin kanssa sitä akselia vai muuten vainko ne katkeaa.
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Muistelen vanhemmista viesteistä että @Jii.Pee llä on dokkeri muistanko väärin?
    Sinällään ei haittaisi vaikka kaikki laittaisi siguun millä ajaa.
     
  11. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Niin on. Bd re. Eihän tuo telasto juuri eroa re:stä ja iskaritkin samat paitsi tuo etupukin. Täällä ehkä enempi lukioita ja sellaisia jotka alustan säädöistä enempi tietää niin kyselin täältä.
    Kyllä kait tuo melko selvä homma jo on. Ei vaan pääse testaan annettuja vinkkejä kuin vasta reilu viikon päästä.
     
  12. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Kesällä ois tarkotus kytkin huoltaa ja samalla voisi jousen vaihtaa. Millä jousella sais kytkennät n. 4000rpm? Välityksiä vois myös lyhentää ja siihen tainnut suosittu muutos olla yläratas 21 piikkiseen? Saisko näillä muutoksilla koneen pysymään paremmin tehoalueella, kun nyt ei oikeen jaksa vakiona pitää?
     
  13. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    Paljonko kytkimen kiinnityspultin kiristysmomentti ja millä oletta pitäny kytkimestä kiinni jos ei ole sitä oikeaa työkalua?
     
  14. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eikö se ole jotain 120nm tai vähän yli. Olen vääntänyt tiukalle ja lyhyen ajon tai kaasuttelun jälkeen vielä vähän lisää. Se kupera prikka varmaan kuuluu välillä vaihtaa.
    Olen pitänyt siitä kiinni itse tehdyllä työkalulla..
     
    himotas tykkää tästä.
  15. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    Yksi kikka pitää kiinni on sitoa vaikka kuormaliina siihen, mutta tuo työkalu maksaa jonkun 25€ joten helpommalla mahtaa päästä, kun ostaa sen. 120nm oon itse laittanut ja kiristänyt uudestaan pukilla lämmittelyn jälkeen
     
  16. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    Pitääpä touhuta tuo työkalu ja heittää kytkin kiinni.Ei tuo kyllä monimutkanen ole tehdäkkään kun katsoin minkälainen tuo on.Tarpeetkin vois löytyä hyllystä.
     
  17. muumi prox

    muumi prox 600 rs

    Onko -13 ja -14 RE:n alustoissa mitä eroa toisiinsa nähden? Kyse 800 jos vaikuttaa asiaan.
     
  18. Kitunen

    Kitunen Kotimainen laatutuote

    Ei ole.
     
  19. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    vaihtaisin -14 malliin RS liukurungot nyt kun muutenkin ne joutuu uusimaan. Mistä vuosimallin RS mallista ne sopivat suoraan vai käykö kaikki 3300 pitkät ?
     
  20. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Tuohon JiiPeen ongelmaan ja pompottamiseen, kun nopea auki.
    Kybissä kaikki vaikuttaa kaikkeen, eli kun aukaiset nopeeta, niin samalla aukeaa myös paluuvaimennus ja hidas. Vaikutuksen määrää en nyt muista. Eli jos haluaa, että vain nopea vaimennus vähenee, pitää vastaavasti paluuta ja hidasta kiristää. Säätö on aika savottaa ja helpottaa, kun jokaisen ruuvauksen kirjaa ylös.
     
    Jii.Pee tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua