M7

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä HMK, 28/12/05.

  1. HMK

    HMK Well-Known Member

    Oisko kellään kyseisestä laitteesta kokemuksia.
    Alan lehdistö kyllä ylistää kampetta melkolailla mutta ois mukava kuulla käyttäjiltä mielipiteitä.
     
  2. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Onpa tuota ylistäneet muutkin kuin vain lehdistö. Ketterin ja kevein vuoristokelkka, mitä on.
     
  3. machz

    machz Guest

    Pari sataa kilometriä ko. vehkeellä ajaneena voin todeta sen olevan todella ketterä rinnekelkka. Kone on vaan turhan ylävireä, voimansiirron rukkausta tarvitsee!. Ja painotan, säätöjä en tehny.
     
  4. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Catteja tuntuu täällä Suomessa vaivaavan kaikkia tarve säätää voimansiirtoa. Aivan kuin tänne tilattaisiin jollakin vuoristosetillä osat, jotka toimii yli 2 km korkeudessa... Eikö maahantuoja itse ymmärrä tilata oikeilla osilla kelkkaa? Jokaiseen kokeilemaani kissaan on tullut keskialueelle lisää tehoa, mistä on voimansiirtoa säädetty. Joissakin vielä lisäksi reilusti lisää tehoa myös ylös, sekä pienempi kulutus...
     
  5. Kiertokanki

    Kiertokanki Evo 500

    Huomasin muuten kerran kun katselin katin varaosaluetteloa että mun '92 wildcatkin on varustettu vuoristokytkimellä ja -välityksillä (yli 3000ft). Luuleekohan jenkit että suomi on jossain ural-vuoristossa.
     
  6. frosty

    frosty Well-Known Member

    Maahantuoja se on joka tilaa kelkat ja tehdas lähettää mitä tilataan. Joskus tosin lähettävät väärilläkin palikoilla. Esim, -03 Firecattien iskarisäädöt.
     
  7. PeeJii

    PeeJii IQ RMK 600 H.O.

    Löytyykö M6 kokemuksia?
    Onkohan M6 konekin ylävireinen? Minkälaisilla kierroksilla lähtee liikkeelle vakiona?
    Tommonen ois makian olonen peli :eek:
     
  8. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    En ymmärrä tuota että kattilaa väitetään ylävireiseks. Tuo mun kutonen lähtee liikkeelle siinä ~4500rpm paikkeilla ja kaverin H.O. lyntsi samoilla kiekoilla ??? Eikö oo vaan pistetty merkille tuota lyntsinki suht korkeeta liikkeelle lähtöä vai onko tossa jotain eroa muihin lyntseihin ???
     
  9. frosty

    frosty Well-Known Member

    Korkeavireinen on eri asia kuin korkea kytkimen tartunta.
    Korkeavireinen on sitä kun tehoalue on lyhyt ja korkeilla kierroksilla.
     
  10. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    mulla enduro 400:kin lähtee liikkeelle siinä 4500 paikkeilla :-\
     
  11. Stained

    Stained Rattikelkka

    Onko niissä paljon vikoja? Mulla kans kiinnostaa noi catin M-kelkat ku niitä niin ylistetään ja kehutaan jokapaikassa, että onko ne sitten hintansa väärtejä vehkeitä?
     
  12. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Jos ajat paljon ummella, niin on. Ne on hyviä siellä.
     
  13. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Taitaa kaikki kattejen moottorit olla aika ylävireisiä. Sama moottorihan se on tuossa M6:ssa kuin F- ja CF-sarjalaisissa joten yhtä hegetön on alhaalta kuin muutkin.
    Ainakin mulla lähtee liikkeelle noin 4000rpm paikkeilla.
    Kyllä minä ainakin ihan tyytyväinen tuohon olen ...jos nyt ei lasketa et liukuja menee ku leipää(ekat tälle talvelle sököt) ja pikku ruokaseksi ei voi kehuskella.
    Olis vain lunta et pääsis tuo 153" oikeuksiinsa.  :(

    Ja viel noista kytkin/vari setupeista kun oli tuos juttua. Niin ite niistä kyselin kerran tulta paikalliselta dealerilta niin sano et myöskin -05 mallit tuli väärillää kytkin asetuksilla maahan ja jopa ajoon asti. Tovin myöhemmin oli tullu sit recall et koneet kiertää ihan liikaa näihin oloihin ja kaikki ainakin m-sarjalaiset kävi kytkin/vari muokkausessa.

    Lisää höpinöitähän ko. vehkeistä löytyy tuolta -> http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=615.0
     

Suosittele tätä sivua