Mikä pokkari kelekkahommiin ?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 17/9/14.

  1. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Oispa soma kuvvailla kelekkahommia ja vaikka kesäsin käpyjä, mimmone pokkari se kannattaa ostaa että muljahtaa povitaskuun ja kestääki jotaki ja heleppo käyttää tämmösen mettäläisen ?
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    Jaa-a, en tiiä kestävyydestä. http://www.sony.fi/electronics/cyber-shot-kompaktikamerat/dsc-hx60-hx60v/specifications mutta tossa olis ominaisuuksia ihan hyvin. Wifillä pystyy jakaan kuvakki vaikka sieltä puun latvasta ku oot käpyjä kuvaamassa...

    Tai oha näitä... http://www.panasonic.com/fi/consumer/video-ja-digitaalikamerat/lumix-digitaalikamera-point-shoot/dmc-tz40ep.html Sillä sais kuvattua niitä käpyjä ylinopeudella videolle. Voi tehä hiastuksia kävyn kasvusta...
     
  3. ruiseri

    ruiseri Voiko kelkassa olla liikaa varusteita?

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    En kehu parhaaks, mutta itse ostin Olympus Tough TG-2:n kelkkareissupokkariksi ja olen tykännyt.

    Vesitiivis ja hyvin tuntuu kestävän myös kolhuja ja pakkasta. Sopivan kulmikas että pysyy lapasessa ja hyvin on pystynyt käyttämään neopreeniajohanskat kädessä.

    Valintapyörään voi tallentaa pariin kohtaan omat asetukset, joten esim. pilvinen ja aurinkoinen löytyy suoraan pikana jos ei tykkää pelkällä automaatilla räpsiä.

    Kuvat ja videot on varsin kelvollisia ja videosta kun tiputtaa resoa niin frameratekin kasvaa pikamalliksi.
    Tuosta taitaa olla jo uusi TG-3 malli tyrkyllä mutta siitä en tiedä mitään. Tätä kakkosta kehtaan kyllä suositella.

    Ainut miinus mitä tulee mieleen niin objektiivin ympärillä oleva vaihdettava värillinen koristerengas on pöljä, se kun tuppaa irtoamaan. Ei toki haittaa käyttöä.

    Edit: Niin joo, gepsikin siinä on niin saa paiskoa kuvat kartalle. Ihan kiva.
     
  4. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    Sattu tänään verkkokaupan lehdessä tuo TG-3 silmään. Alko itelläki kiinnostaan. Siinä mahtais olla kelkkailijalle melko optimi kamera.
     
  5. ruiseri

    ruiseri Voiko kelkassa olla liikaa varusteita?

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    No joo, näkyyhän ne kaikenlaista laittaneen lisää. Olennaisinpana mielestäni wifi ja kaukosäätö kännykällä. Niin ja satanen lisää hintalapussa... ::)

    Ostaisin jos ei olis jo tuo kakkonen.
     
  6. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    Tuli eilen tilattua Verkkokaupasta tuo TG-3, kohtahan sen näkkee tekeekö sillä mitään!
     
  7. herrasmies

    herrasmies Freeride 154 -18

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    http://www.verkkokauppa.com/fi/product/27790/dmtrs/Sony-RX100-II-digikamera#BVRRWidgetID

    Sony Rx100 II. Kuvanlaatu on mielettömän hyvä! Kamerassa on älykäs automatiikka joka tunnistaa hyvällä prosentilla tilanteet oikealla tavalla joten tavantallaaja kuten minä saa todella hyviä kuvia. Kamera tunnistaa myös jos kamera tärähtää jolloin automatiikka ottaakin "burstin" kuvia jotka sitten yhdistää yhdeksi onnistuneeksi kuvaksi. Ei voi kuin suositella!

    Videot tallentuu 1080p 25fps. Kesällä kuvasin lentonäytöksessä hävittäjiä pilvisellä kelillä tunnin verran ja ei voi olla kuin tyytyväinen kuvaan ja ääneen. Talven kelkkailuun olen ajatellut ottaa mukaan "käsikameraksi" gopron kaveriksi. Ei varmasti ole kyllä roiskeen kestävä enkä uskalla metristä tiputtaa, siinä sony häviää näille tougheille. Olin ajatellut itsekin ostaa toughin mutta päädyin sitten sonyyn kuvanlaatuvertailun ja suositusten takia.

    Vaikka on hieman tyyris niin yksikään euro ei ole mennyt hukkaan, sen sijaan ihmetyksiä kuvanlaadusta ja automatiikasta on tullut ääneen hihkastua jonkin kerran.

    Keväästä asti kamera ollut käytössä ja kokeilussa. Uusikin versio on tullut joten tuo hintakin on tällä kakkosella tullut jo satasen alaspäin. Vielä kun saisi roiskeen kestävänä!!
     
  8. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    Tämä kiinnostas itteäkin, joten laitappa kokemuksia kun saat kameran.
     
  9. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    Mulla on jonkun vuoden ollu rähinöissä mukana Olympuksen TG-810 ja ei oo pahaa sanottavaa. Samalla kameralla on kuvannu koko perhe mitä monenlaisimmissa tilanteissa ja hyvin on pelannut. Tuosta on nyt uusi malli 850 olemassa.

    TG3 on varmasti soppeli verrokki tuohon, eri ominaisuuksilla hivenen...

    -P-
     
  10. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    Joko on kamera saatu kokeiltua?
     
  11. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    Muutamia kuvia oon räpsiny mutta kelkkahommissa en oo vielä kokeillu.
    Kamerassa on valmiiksi jo ainaki tavis-käyttäjälle monipuoliset asetukset eri tilanteisiin, ettei tarvi ite alkaa mitään säätelemään sen kummemmin.
    Tosi jämerän olonen kädessä, niinku pätkä ratakiskoa. Ei luulis ensimmäisenä ottavan itteensä ku kolistelee pitkin lattioita..
    Wifi-ominaisuus on minusta tosi kätevä, kuvat saa äkkiä puhelimeen ja siitä vaikka naamakirjaan.
    Latasin sen Olympus ImageShare ohjelman tuohon samsungiin ja sillä hoituu tuo kuvien tuominen puhelimeen heleposti.
    Kuvanlaatu kai tuossa on ihan riittävä, ainaki minä oon nuista selevän saanu en osaa sen tarkemmin sanoa ;D

    Näppärä kampe kuskata taskussa ja akku tuntuu kestävän pitkään, elikkä voin suositella kelekka-maureille!
     
  12. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    Ootko kokeillu videonpätkää ottaa että minkälaista tulee?
     
  13. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Vs: Mikä pokkari kelekkahommiin ?

    En oo kyllä kokeillu.. Täytyy perehtyä muutenki paremmin tähän härveliin ku kelkkahommat alkaa kunnolla :)
     

Suosittele tätä sivua