Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No nyt tais mennä oikein palkokaupalla niitä herneitä.... Lukaiseppa vaikka joutessas nuo mun kirjoitukset tästä ketjusta läpi, ennenkuin isosti alat syyttelemään agitoinnista vuoripelejä vastaan, sun muusta V-tuilusta.. Missään kohtaa en mielestäni ainakaan kovin kärkkäästi ole moittinut vuorikelkkoja tai niiden kuskeja.. Päin vastoin. Olen jopa myöntänyt, että etenee ne.. Mitä muuta sie haluaisit kuulla? Etenee etenee.. Mutta ennenkuin alat kovin minun ajotaitojani tai kokemuksiani, selvästikin minua tuntematta, vertaamaan keneenkään toiseen, niin suosittelen tutustumaan minuun enste. En ole isommin jaksanut alkaa porukoille vaahtoamaan, että montako vuotta kaikenkaikkiaan on kelkkaa tullut ajettua. Sen verran raotan kuitenkin, että 30000 kilsaa on tainnut tulla leveän kuskausta viiden viime vuoden aikana. Ja sitä ennenkin olen ajanut hieman.. Itseasiassa, kun laskee, että viisvuotiaasta lähtien olen vissiin enemmän ja vähemmän kuskaillut kelkkoja, niin ajoja kertyy helposti muutamille lumille.

    Mutta eiköhän tää ollunna mun puolesta tässä. Mie lähen kelkkailemaan, kun on kerta niin nätti kelikin.
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Hihih,
    täähän alkaa saamaan jo tragikoomisia piirteitä, täällä ammattimiehetki alkaa jo omia kilometrejään kertoilemaan. 8)
     
  3. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Meitilläkin kohta 40-vuotiskelkkailujuhlat(parin vuoden päässä)
     
  4. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    ok korjataan että en epäile teikäläisen ajotaitoja tai mitään tai kokemusta jne jne. Koitin vaan varovasti tuua esille että kun onhan pojat sitä toista vaihtoehtoakin kokeilleet?

    Pistää vaan vastaseen, itsehän syyttelet tossa irvimisestä muita kun keskustelua on oikeasti yritetty käydä siitä kaikkien kaipaamasta umpiskunkun tositestistä :)

    Herneitä ei oo ku sopassa meikäläisellä, ja laihasti siinäki opinotuella ;D ite ajan varmaan 500km vuodessa ja mulle on ihan yks lysti mikä siellä etenee parhaiten, ei ainakaan mun pailakka ja vikaa on sekä kelkassa että varsinki kuskissa. Hyviä kelejä Nallelle, ja pistähän lotto vetämään! Näyttää kato länksiltä tulevan pitkästä aikaa käypänen tolppakeula mitä olet kaipaillut osapuilleen niin kauan kuin olen tätä palstaa lukenut :)
     
  5. Summit-1000

    Summit-1000 AC M1000 153 SP juMi series. niin, ja GLS 3500 -90

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ohan tämä hauska topikki lukea ;D, tuntuu vaan pojat ja miksei tytötkin, menevän turhan totiseksi tämä homma. Kaikki ajaa sillä mistä tykkää, that's it! eiks jeah.
    Minusta nämä tällaiset topikit on ihan turhia, mutta kuluuhan se aika näitäkin lueskellessa. Kaikkien pitää kuiten olla sen verran herrasmiehiä, että kunnioitetaan toisten mielipiteitä ja suhtaudutaan niihin asiallisesti.

    ps. Hyviä kelkkakelejä kaikille tasapuolisesti, ajoi sitten millä vehkeellä tahansa 8)
     
  6. jounia

    jounia Skidoo summit 600 165" -22

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    30000 :) Potta päässä reiteillä ja valmiilla ajourilla? ;D
     
  7. miki

    miki Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Älä sää kiiskinen virnuile siellä yhtään, jammulla ikinä ollu sellasta tekelettä että vois edes osallistua tähän keskusteluun ;D...ai, niin tais se rs-venture jatkoperällä olla paras jammun ummenkulkija..pakki edellä kuulemma kulki parhaiten ;D

    Tämähän on pitkästä aikaa topikki, että viittii kirjotellakkin jotakin...asiallista vääntöähän tämä on ollu ja pidetäänki sellaisena.
     
  8. Roiala

    Roiala Active Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kun pysyy reitillä niin Ranger V1000 uskaltaa myös metsään, kunhan on lapio mukana.

    Yllättävän hyvin kulkee ummellakin, tosin kun jää kiinni niin tuntuu painavan jonkin verran, ei ole yhtä kevyt nostaa pinnalle kuin GL250 oli.
    Leveät vuotsolaiset auttaa melko hyvin sukelteluunkin, positiivisesti yllättynyt siitäkin.

    :p :p
     
  9. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Asiallinen keskustelu! Älkäähän ottako asiaa näin tosissaan. Pitäähän sitä kestää pientä "videlöintiä", sellaista ketjua on paljon mukavampi lukea kun silloin tällöin joku osuu "juhaa leukaan". Itse en ajele ammatikseni mutta kelkkamiehet kyllä minua pitää leivän syrjässä kiinni......Nallen kanssa samasta pitäjästä olen ja kelkkahommelit aloitettu 10 ikävuoden korvilla. Silloin ei noita reittilöitä juuri syrjäkylillä ollut joten umpistakin porattiin ja kaivettiin oikein porukalla. Sen ajan vehkeillä sitä kaivuhommelia olikin sitten riittävästi.
     
  10. 250

    250 Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    ilman mountaini vehkeitä väheksymättä ja muitaki, niin minkälaiset oli kuskien painot tuossa tilanteessa josssa oli summittie, foxie, ST, yetiä yms? nimittäin mahtaa se näkyä jo se kuskin painoki jo kulussa esim. 60kg vrt. 130kg ::)
     
  11. KMU

    KMU Watercross team lannistumattomat 93

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ainaki mejän reissulla tundra ja skandikki eteni 10 metristä puoleen kelekin mittaan,ilman kaivamista. Mutta ko hyppäsin poon sarviin nii ei ongelmia. Ei mahtunu minun järkeen, miksi se näin oli, mutta niin se oli. Mulla meni monta yötä nukkumatta ko piti tuota miettiä. Mutta kait se on turha miettiä ko joku viisaampi on sen näkyjään jo tehny ja toteuttanu.
     
  12. Summit-1000

    Summit-1000 AC M1000 153 SP juMi series. niin, ja GLS 3500 -90

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Eipä huuella vieraisiin pöytiin :) Heee..ei tapsa, on mulla tuommonenki linttaperä ollu mikä sulla tuossa avatarissa, kova oli seki umpisella meneen ;D jos uskalsi pitää kaasun pohjassa ja aukeata riitti näkymättömiin........harmi vain kun siihen tuli joku mystinen sähkövika ja jou'uin siitä luopuun kiihtyneessä mielentilassa yhtenä pääsisäisenä. Vaihossa tuli 500 SKS Polle jolla ajettiin sitten velipoijan uus viikinki rinkiin umpisella..uskoo ken tahtoo, mutta näin se vain oli...noh, mutta se on jo toinen tarina..
     
  13. jounia

    jounia Skidoo summit 600 165" -22

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    80-90kg kamppeineen, paitsi yksi n.125kg. Sillähän se raskaimmus äijä siihen summitin rattiin laitettiinki, että saahaan se ryvötettyä kiinni. Vaan eipä saatu, vierestä surffaili ohi ku näitä norsuja kaivettiin :eek: . Tais sillä hetkellä varmistua kevääksi aika monta ennakkokauppaa 163":sta summitista ;D Tai no, ans kattoo ny kuinka se "tsunami" vielä kevään pelittää... ::)
     
  14. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    ;)

    Joskus jopa valmiilla ajourilla... Ja pottaa mie pidän aina ajaessani.
     
  15. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Minusta hauskuus tulee harjakorkeudesta, moottorista ja sopivan lyhyestä telasta. Summitti on liian pitkä - minun mielestä. Noin 365cm pitkä ois maksimi minusta, sen jälkeen alkaa meneen liian helpoksi ;D Tietenki riippuu missä ajaa. Jos lunta on oikeasti kaulaan asti aina, niin ei se summitti sillon liian lyhyt oo. Mutta normi-suomi-talvi, eli +- munalumet niin tuollanen puolipitkä (noin kolme ja puolimetrinen) on kohtuu hauska vekotin.
     
  16. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    kyllä sitä noinkin vähäsillä kilsoillakin ymmärtää että 4m summitti ja vastaavat vuorikelkat on ne umpiskelkkojen kuninkaat
     
  17. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    ;D
    Vähäisillä ja vähäisillä.. Tosin, tuosta mun vastauksestani tais jäädä sellainen kuva, että vain viis vuotta ja noin 30Tkm olisin pelannut isojen kelkkojen kanssa... Onneksi asia ei ole ihan niinkään ;)

    Eli silti voin hyvällä mielellä pitää oman mielipiteeni ja ymmärrykseni 8)
     
  18. Sampza

    Sampza Summit 850 expert turbo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Jotku vaan väänsi tän umpisessa kulkemisjutun sille mallille et kyse oli pitkälti siitä millä vehkeellä mennään mäet ja nyppylät ylös suoraan kiertelemättä..

    Son niin pieni osa sitä etenemistä umpisella tuo suoraan rinnettä ylös sukset ilmassa -homma.

    Ja nyt on kelit ainakin Roi-Kemijärvi alueella sillä mallilla et melkeen millävaan voi lähteä kairaan.

    Itsehän pääsen testaamaan tulevana sunnuntaina tollasta pitkää summittia niin tottapa se mullekkin valkenee tekeekö sillä mitään tuolla maastossa, jää nähtäväksi..
     
  19. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    aikansa testaa niin löytyy mieleinen.oma ei ainakaan ole sellainen se on reitti mallia
     
  20. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No ei ainakkaan meilä ole semmoset kelit, tasaselle tuppaa kiini jäämään jos vähänkään pääsee matto tyhjää pyörähtään.. Mutta harvaa rinnettä pääsee suoraan ylös ja kairaan uskaltaa pitkämattosilla melkein kelillä ko kelillä, etenemisen nopeus ja tyyli on sitten tehosta, leveydestä ja telan lapusta kiini.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua