MK-Enduro&Sprint keskustelut

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä vanhapee, 12/2/07.

  1. A.P

    A.P Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Varmaa tietoa
    -SML:n hallitus nimittää uuden MK-enduron lajipäällikön kokouksessaan 7.6
    -lajipäällikkö muodostaa lajiryhmän ja sitä myötä palataan normaaliin toimintaan
     
  2. teropi

    teropi Joku pulkka

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Kaikki muu tuossa onkin ehkä varmaa, paitsi viisi viimeistä sanaa :eek:
     
  3. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Miten mulla on sellanen tuntuma et nyt mennään taas päin p.....ttä. Missä on näkyvillä että ketkä on ehdokkaat siihen hommaan ja mikä tärkeintä MITÄ MIELTÄ KULJETTAJAT on asiasta ja ko. henkilön kelpoisuudesta. Eikö sen lajipäällikön pitäis kuitenkin olla kuljettajien edustaja eikä liiton pompoteltava marionetti? Ja sen jälkeen se paluu normaaliin toimintaan tarkoittaa varmaankin sitä ettei liitolta saa kuin kilpanumerot ja helvetin huonon ja hitaan tilastoinnin.
     
  4. A.P

    A.P Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Kun ajattelee noita edellisiä lajipäälliköitä, niin en ole ollenkaan varma olisko parempia löytynyt jos kuljettajat olisi valinnan suorittanut. Tuskin on liitonkaan etu jos kyseinen henkilö olisi epäsopiva.
    Eiköhän luoteta siihen, että hakijoista paras tulee valittua.
     
  5. 123456789

    123456789 Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Toivottavasti saatte parhaan vaihtoehdon, mutta se luonnonlaki täytyy muistaa että kun päätöksiä tehdään niin melkeinpä aina käy niin että joku/jotku ovat tyytymättömiä ja jotku tyytyväisiä olipa asia/päätös melkein mikä tahansa :) tsemppiä.
     
  6. fox1

    fox1 Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    hakijoita on ymmärtääkseni vain yksi helppo valita ;D
     
  7. full trothle

    full trothle Ajamaton Cobra Snowcross

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    eli listaa hakijoista ei julkisteta?
     
  8. fox1

    fox1 Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    niinhän se on ruukannu mennä!!
     
  9. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Tätä juurikin tarkoitin. Kyseisen henkilön pitääkin olla kuljettajien etu eikä liiton etu. Itse en ainakaan antaisi jonkun toisen päättää edustajastani. Ja oikeesti; mistä kyseinen henkilö on putkahtanut. Onko jossain annettu julkisesti mahdollisuus ilmottautua ko paikalle ehdokkaaksi. Ja mitkä on valitsemis perusteet. Valitettavasti sinun kaltaisella asenteella ei mk enduro tule ainakaan kehittymään suuntaan tahi toiseen. Tietysti jos ei ole kuin yksi ehdokas niin asiahan on siltä osin taputeltu päätökseen. Itse olen kuitenkin sitä sukupolvea mikä on nähnyt myös Suhosta edeltäviä kausia ja puhtaalla omantunnolla voin sanoa ettei ne valinnat todellakaan ole olleet ihan parahasta päästä. Joku kuka minut tuntee ja tietää että olen kilpaurani päättänyt,voi sanoa että helppphan se on sivustä räksyttää,niin hän on täysin oikeassa.
     
  10. A.P

    A.P Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Siellähän se on ollut liiton sivuilla haku käynnissä.
    Itse en tiedä hakijoiden määrää, ei liene julkinen tieto. Edellisiä lajipäälliköitä olen kyllä seurannut yhden sukupolven kauemmin kuin Woody 8) 8). Ei ole kenestäkään pahaa sanottavaa, päinvastoin. Varsinkin kautensa alussa suorastaan loistavia.
    Myös kilpailijoiden joukossa on ollut tyhjä aukko nyt kun Woody ei ole voinut osallistua.
    Kaltaisellesi positiiviselle ja aina hymyilevälle persoonalle olisi kyllä tilausta.
    Itselleni lienee aika poistua takavasemmalle ja katsella uusia harrastuksia. Watercrossi näyttäs aika kivalta lajilta katsella. Ei tarvi ainakaan 30 asteen pakkasessa kytätä, että tuleeko se seuraava kilpailija kymmenen minuutin vai puolentunnin päästä.
     
  11. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Nyt lipsahtaa offtpoccii niinku mulla yleensäkkin, mutta en voi kun kiittää lämpimistä sanoistasi.Kiitos. Nyt kyllä vetelit sellasista naruista että hävis räksytykseltäkin pohja pois. Varmaankin siellä liiton sivuilla on se lajipäällikön virka hakusessa, mutta mullehan tilanne selvisi kuitenkin täällä valtakunnan parhaalla kelkka palstalla. Ja älä,älä poistu minnekkään. Aukkohan siitäkin tulisi, ja iso. Watercrossia itsekkin ajaneena voin suositella pidättäytymistä kelkka puolella. +6 astettakin eräässä vesikisassa tuntui kylmemmältä kuin lapissa ikinä. Ja onhan se hienoa nähdä miten tutut miehet selviytyy metsästä pois. En minä ainakaan voi hienoa lajia kokonaan hyljätä vaikken enää ajakkaan. Joten nähdään viimeistään ensi kauden kisoissa!
     
  12. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Öö - siis eikat lajipääliköksi voi hakea ???

    Minulla on ainakin se tietämys, että kerhot eli TE esitätte lajipääliköksi jotain henkilöä ja liiton hallitus valitsee sitten näistä ehdotetuista henkilöistä tehtävän parhaiten sopivan.
    Lajipäälikkö saa sitten itse valita jäsenet ympärilleen.

    Elkää urputtako vaan ehdottakaa sinne mieleistänne henkilöä!!!
     
  13. giant

    giant Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Uskaltaapi kö kysyä tai tietääkö kuka mitä vaatimuksia lajipäälliköltä vaaditaan.
     
  14. JJ ex cat

    JJ ex cat Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    varmaan peruskoulun opettajan paperit eduksi(lue: opettaa liiton herran(t) lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa kirjoitettua tekstiä...ja tietty pikku kertaus +/- laskuihikin ei olisi pahitteeksi).edellinen lajipäälikkö/ryhmä teki hienoa työtä lajin eteen,osasi lukea ja laskea mutta mitäs teet kun meidän kelkkailijoiden (enduro)asioista päätökset tehdään aivan muissa pikku piireissä...
     
  15. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Voe voe, minä kun luulin jo lopettaneeni tämän aiheen, mutta vielä piti sitte kuiteski. Ny lupaan että tämän enempää en enää sitten puutu tähän asiaan.
    Kyllähän se niin vaan taitaa olla ettei niitä ehdokkaita paljoa ole ja onhan se niinkin ettei vielä kaikki kerhot ole olleet valveutuneita tämän tilanteen suhteen. Tuskimpa sitä on liiton puolesta paljoa muuten sitten kyselty kuin internetissä, eikä ne liiton sivusokkelot aukea kaikille kuten ei allekirjoittaneellekkään. Nekin kerhot mitkä ovatkin olleet valveutuneita, niin varmaankin tietävät ettei virka ole ihan pelkkää vaniljaa. Siinä hommassa kun on kaksi osapuolta ja toisen kanssa on jo nytten edesmennyt lajiryhmä joutunut taistelemaan tuon tuostakin. Ja se toinenhan osapuoli on,kuten arvannetkin,kisa kuskit. Tietysti siinä hommassa voi sitte kääntää pyrstöä sillen helpommalle osapuolelle. Ja jos jutut pitänee yhtään paikkaansa ei tätä yhtäkään ehdokasta ole kuljettajat ehdottaneet. Ei ainakaan kukaan niistä ketä minä tunnen. En kuitenkaan halua millään tavoin lyödä ko. henkilöä lyttyyn, vaan peräänkuulutankin kuskien mielipitetä ja ääniä tässä asiassa.
    Ja sitte vielä yks juttu; jos sinua ZETA tämä enska puolen varsin asiallinen keskustelu häiritsee ja on mielestäsi urputtamistä niin oisko mitää jos oliskin avaamatta enduro keskustelu osiota. Jos yksikään enska kuski tulee crossipuolelle esittämään että asianomaiset on urputtajia niin pyydäkin heidän ja itseni puolesta etu- ja takakäteen anteeksi. Häpeämme syvästi. Ja turha tulla sitte kukaa väittämään että olisin herkkähipiäinen ja olisin vetänyt greipin siemenen käkättimeen kun urputtajaksi kutsutaan. Hyvää kevättä....
     
  16. Geronimo

    Geronimo Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Woody? Ei kait Teille vuosia taaksepäin myönnetty erikoisjärjestelyin kilpailunumeroa 60 ?
     
  17. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Nyt voi vastatakki kun aihe tavallaan muuttui. Tuota ööh.. olen yksinkertainen mies ja en ole ihan varma mitä tarkoitat? Tarkoitatko ertyisjärjestelyillä kenties sitä mitä mitä iskä ja äippä aikanaan järjesteli syntymä vuosi numeroksi? Kun en mielstäni ole kelkkakilpailuja kaksinumeroisella tarralapulla ole ajanu. Ai nii olihan niitä kelkkakunkuksi nimettyjä tapahtumia ajettu kaksinumeroisilla, mutta nehän olikin melkosen erikoisia erityisjärjestelyjä kaikille niihin tapahtumiin osallistuneilla.
     
  18. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Nöyrimmät pahoitteluni Woody, kun tulin hiekkalaatikollesi. Asiallinen ja asiatonkaan keskustelu ei minua juurikaan häiritse. Käsittääkseni tämä on kuitenkin vain keskustelupalsta, jossa sana on vapaa, riippumatta siitä harrastaako endurokelkkailua vai liitovarjoilua. Tarkoitukseni ei suinkaan ollut nostattaa vihreitä palloja asiallisiin sieraimiinne vaan kertoa, miten asia virallisesti hoidetaan.

    PS. Anteeksipyntönne on myös anteeksiannettu :-X
     
  19. ahma27

    ahma27 Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    Jotta asiassa päästään eteen päin olisi mielestäni hyvä, jos joku kuljetta ja tai kuljettajat tai muu asioista perillä oleva esittäisi nitä muutoksia tänne palstalle. Tällä lailla saataisiin asioihin asiaa. Mielestäni on nimille sama ketkä asioita hoitaa, kun on halu viedä kelkkaurheilua eteen päin. Tämän takia yhteistyötä eri lajiryhmien välillä tiivistetään ei sen takia, että oltaisiin jonkin lajin puolella tai muuta vaan koko kelkkaurheilua tulee saada paremmin näkyville. Mitä tulee liiton toimintaan ja sen säännöstöihin niin tulee muistaa, että on kaksi säännöstöä Urheilu- ja lajisäännöstö. Urheilusäännöstö ohjaa tiettyjä asioita joita täydennetään lajisäännöstöillä. Edellisellä lajiryhmällä jäi huomioimatta tämä bruttopiste uudistus ja tästä johtuen väärin käsitykset ja muu hässäkkä.

    Tomi ahmasalo
     
  20. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Vs: MK-Enduro keskustelu

    ottakaa malli crossipuolelta ja saman liitteen teko vaan ja homma hoituu
     

Suosittele tätä sivua