Moottorikelkan rungon vaihto

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Zirbbi, 26/2/13.

  1. Zirbbi

    Zirbbi Well-Known Member

    Hei kaikki !

    Olen tässä miettinyt kelkan rrungon vaihtoa ja sitä mitä paperisotia se vaatii. Eli tarvitseeko luvan katsastusasemalta vaihtaakseen rungon. Mitä sitten kun on avk kelkka ?. Ajatuksena olisi rungon vaihto lynx enduro 600 H.O -03 vuosimalliin. Tosin uusi runko olisi -04 lynx enduro 500 special. Tuleeko tällöin jos vaihtaa 600 koneen tuohon 500 special runkoon niin moottori muutos katsastaa ? Olen kuullut sellaisiakin että stanssataan vanha edellisen kelkan runkonumero uuteen, mutta tämä ei taida ollla ihan laillinen menetelmä. miten tämä nyt menisi laillisesti ?
     
  2. Pasi75

    Pasi75 Phazer FX 07

    Vs: Moottorikelkan rungon vaihto

    kannattaa kysyy katsastuskonttorilta, itse vaihdoin osat toisesta kelkasta toiseen pitää viellä rekisteröidä mutta tuskin kyselevät mistä osat on vaihdettu. Sun tapauksessa kun toi uusi runkos on isompitehoisen niin vakuutusmaksut ovat suuremmat.
     
  3. znood

    znood Guest

    Vs: Moottorikelkan rungon vaihto

    Paat ne rikkinäisen rungon osat vaan siihen toiseen runkoon jos siihen on paperit ja on vaan tilapäisesti liikennekäytöstä poistettu ? Ei siihen mitää muutoskatastusta tarvitte.

    Asia on eri jos se on kokonaan poistettu rekisteröidä ja tarvii tehä rekisteröintikatsastus.
     

Suosittele tätä sivua