Nastamatto

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä o-p-k, 17/1/16.

  1. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Hommasin 41 cobran jossa nastanreijät valmiina, ja laitoin 9/15 mm kuorma-auton teräsnastoja täyteen. Nasta kyllä istuu siihen tosi hyvin ja varmasti toimiikin halutulla tavalla. Mutta sitten heräsi kysymys.. Kun se nasta siitä vaikka 150kmh vauhdissa irtoaa, niin meneekö se syyläristä läpi? Aika vauhtiahan se siitä lähtee.. Onko kellään kokemusta asiasta?
     
  2. fleec

    fleec Well-Known Member

    Vs: Nastamatto

    Mulla oli viime talven Apexin alla 41mm Cobran nastamatto(eli nastat oli valmiina).Ajoin n.3500km ja aika reipastakin vauhtia, yhtään nastaa ei irronnut vaikka itse matosta lappuja murtui ja palasia irtosi, ne nastakohdat on tosi hyvin vahvistettuja ja nastan runko on tosi pitkä. Noista laittamistasi kuorma-auton nastojen pysyvyydestä ei voi sanoa muuta kun, että keväällä varmaan tiedät enemmän.
     
  3. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Mitenkä kuorkin nastat on pelittäneet matossasi?
     
  4. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Vieläkö ajat nastoitetulla vai etkö enää muuta huoli?...kiinnostaa nastamaton hyvyyksiä normaaliin verrattuna
     
  5. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Mulla just sama kokeilu menossa kuhan ehdin nastoittaa. Kyllähän siel telatunnelissa pyörii kiviäkin ku sutii reitillä ja tien ylityksissä
     
  6. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Juurikin tuota mattoa katselin ja hämmästyksekseni huomasin että kaikki nastat ovat tallella.:eek: Ja mä kun luulin ettei ne pysy siellä.
    Eipä niitä muuten ajossa paljon huomaa, mutta jäisellä reitillä hiukan hillitsee jarrutuksissa poikittain kääntymistä. Eikä tankkipaikoille tarvi jäädä sutimaan ja repimään.
     
    vinotintto ja rupsu tykkäävät tästä.
  7. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    696AED50-FC3A-494F-81D9-0AE6DEA2D65A.jpeg Tuommoiset nastat laitoin omaan. Saa nähdä kuin iso apu on noista. Just se jäiselle tielle jääminen on ongelma ku puree kovapalat kiinni.
    T
     
  8. fleec

    fleec Well-Known Member

    Kolme kelkkaa vaihtunut tuon Apexin jälkeen ja tekis mieli ostaa takasin, kun rakensin sen aika huolella. Etenkin reittikäyttöön nastamatto aivan loistava ja tehokkaassa reittikelkassa sais olla vakiona. Huonoja puolia en keksi muuta kuin kelkkakärryn pohjavanerin kuluminen hetkessä, mutta suojaamalla siitäkin pääsi.
     

Suosittele tätä sivua