Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. pöykö

    pöykö rotaxin kuljetustelineitä,sekä muita paskoja

    Vs: Mun Nytro

    Se 3300 on muuten sama mutta liukurungot pitemmät takapukilta kääntöpyörien akselille. Varmasti hyvä päivitys pianoon. ::)
     
  2. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mun Nytro

    Mukavan erilainen yammu rojekti. Yleensä vain tehoja turboilla haetaan, tälläkertaa onneksi sitä tärkeämpää eli ajettavuutta. Toki voimaakaahan ei koskaan ole liikaa ;D
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Huomenna olen kotosalla, seuraavat kaksi iltaa menee muissa puuhissa, eli jos sorvausta tarvitset.
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Huominen olis ok! Saatan ajella Imatran suuntaan puolen päivän jälkeen niin kävis hyvin vaikka samalla mutt täähän ei oo matka eikä mikään niin toki mihin aikaan vaan passaa. Miut saa kiinni YV:llä tai 0407255358
     
  5. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Kiitoksia.. Puoliksi ite tehty!

    Varmasti!

    Näkyy piikit päässeen raapimaan etujäähyä. Noi on max millin syvyisiä naarmuja mitä on, mutta eipä olis paljon tarvinnut että olis matka päättynyt.. Joutunee pitämään telaa vähän kireämmällä. Yläreunan kiinnitys on alkanut pullistella.. Onkohan muilla samaa?

    [​IMG]

    Punnitsin alustat, vanha

    [​IMG]

    [​IMG]

    ja uus

    [​IMG]

    Punnituksessa oli mukana kaikki nippelit ja pylpyrät. Takkiin tulee suoraan 4,1kg mutta koska poikkipalkki vaatii runkoon vahvikkeen todellinen luku on isompi.. Pepsi on vm 2010.

    [​IMG]

    Rungon puolikas oikaistuna.. pitäis saada hyvät mitat

    [​IMG]

    Alustat kun oli "pöydällä" niin mittailin joustot. Mitat on otettu pukkien kiinnityksistä kohtisuorasti liukurunkojen alapintaan kummatkin alustat täysin kasaanpainettuina (pohjaanlyöntikumin pintaan).
    etu taka
    Nytron oma 18 19
    Pps 20 n. 26,5

    Takapukki vois tulla kiinni vaikka tuohon missä viivat kohtaa.. Tällöin sen kohdalla jää tasan sama tila kuin lynxin rungossa(mukaanlukien jäähy) on eli ei pitäisi olla sen kanssa ongelmia.. vain ajettuvuus on arvoitus ;D Telasto olisi silloin 2cm ulompana takapukin kohdalla ja etupukin 4,2cm. Jos etupukin remmiä kirii pari pykälää joustoa jää samat kuin originellissä ja korotus olisi kutakuinkin sama kummassakin päässä. Keulaan kokeillaan alkuun pp:tä ja esarin lisäystä.. jossain vehkeessä tais olla 460mm pitkät kepit ne vois olla vaihtoehto..

    [​IMG]

    Liukurungot lähtee nousemaan ylöspäin Pps:ssä 4-5cm myöhemmin kuin tuossa Nytron omassa alustassa niin tuo ei ihan niin ulos tule etupukin kohdalta kuin mitat näyttää, ne kertoo mihin asentoon alusta tulee vanhaan nähden.. Se olennainen asia tässä kai nyt on että tämä siirtää painoa enemmän suksille.. Toisaalta keulan taas pitäisi keventyä nyt herkemmin. Nyt huolettaa painopisteen nousu erityisesti keulassa, lisääkö se epävakautta.. Pitäiskö takapukille tehdä "droppi"?
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Nyt on killerimitat!! Takapukki tulee 25mm ulommas ja sitten teen sen mitä alkuun en olisi halunnut tehdä.. Eli etupukkia sisään 10mm ja rajoitinremmiä yks pykälä kireämmälle niin tadaa, etupukki jää saman 25mm ulommas. Etupukille löytyy oikea kiinnitys kun käytän kiintopisteenä takapukin linkun kiinnitystä liukurunkoihin, näin muutos ei vaikuta takapukkiin.. Tietty vaikuttaa pukkien keskinäiseen geometriaan. Kaikki muut kiinnityspisteet säilyy ennallaan. Näin säilyy varmasti myös se pinnan herkkyys mitä nyt haetaankin?

    Kun kattelin mahtuuko etupukkia siirtämään vertasin yammun telastoon jossa oli 7mm(uutena n. 10mm) telan liukupaloista iskarinkorvakkoon missä ei ollut jälkiä osumasta. Nyt jää tuo samainen välys. Pakko toimia, tässä on kuitenkin välissä poikkipalkki jossa tukipyörätkin..

    Palastelu jatkuu..

    [​IMG]

    Jonkin verran kepeni taasen ;D

    [​IMG]
     
  7. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mun Nytro

    Nonniin siinähän se jo laihtu sen pepsin tuoman lisän verran :)
     
  8. Antsa

    Antsa 900Ace expe LE & 600 AceT Rene 154"

    Vs: Mun Nytro

    joo ja saa samalla makiat astinlaudat...
     
  9. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mun Nytro

    8)
     
  10. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Tuollainen astinlautaremppa olisi itsellekin tarpeen. Tästä ja Puppen projektista on hyvä kerätä ideoita.
     
  11. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Siis mitä mittoja nämä on? Ite kävin mittaamassa alustasta, hakaneulan kierrosten alapinnasta kohtisuorasti alaspäin liukurungon yläreunaan on 21cm, kelkka ajokuntoinen ja telasto nostettu ilmaan.
     
  12. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Pitääpä tarkastaa kun pääsen kelkan luo. Rajoitinremmit pisimmillään alusta ulkona, takapukin akselin liikematka. Mittasitko liukurunkoon, miun mitat on pohjaamiskumiin..? Siinäpä muuten onkin heittoa verrattuna pps:ään joka tais tulla painettua iskarin varressa olevaa kumia vasten. Vertailukelpoinen mitta on siten vähän vähemmän, oisko 26,5-27cm vs mitä nyt nytrolle lopulta saadaan?
     
  13. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Liukurunkoon nimenomaan kun ymmärsin että olit itsekin mitannut siihen, alkoi vaan epäilyttää tuo mitta kun sanoit mitanneesi takapukin kiinnityspisteestä. Pohjari tulee about sentin vähän reilu yli liu´un.
     
  14. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mun Nytro

    Tuleeko pepsiin millaiset iskarit?
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Ainakin puntarikuvassa näky olevan normi Kybit.
     
  16. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mun Nytro

    Niin näytti olevan, nillähän pärjää normipaukuttelija hyvinkin kunhan kartat on kohdallaan.
     
  17. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Mun Nytro

    Esim. Jurveliini pärjäs rossissaki aika laadukkaasti KYBillä
     
  18. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mun Nytro

    Niinhän se teki. Muutenki nuo nykykelkkojen vakiokepit aika pitkälle riittää simmittämällä.
     
  19. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Ja esim. Hibbert ajaa kovaa vakio foxeilla...

    Erot taitaa olla enemmänkin huoltovälissä. Itse olen huomannut siinä olevan valtavat erot vakio Kybien ja Öhlinsien välillä. Muuten noista 46mm vakiokepeistä saa shimmattua ihan vastaavat kuin vaikka WP:n kepakoista. Pikkurunkoiset, 36mm vakioiskarit aiheuttaa sitten enemmän päänvaivaa, niissä tiukempi shimmaus saattaa aiheuttaa kavitaatiota ja se taas tekee isoja ongelmia vaimennuksen suhteen.

    No, tämä tältä erää turhan jauhamisesta.
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Liukurunko ihan vaan kiintopisteenä.. jotkut mittaa lattiaan tms. Tiiä sitten miten paljon tuo kumi antaa tositilanteessa periksi, mutt totuudenmukainen mitta kumin pintaan?

    Normikepeillä mennään. Riittää mun piknikeille vallan mainiosti ::)

    Nyt on saatu loputkin osat haalittua paria niittiä vaille.. Mikä niitti olisi PARAS noiden vahvikkeiden ja astinlautojen kasaukseen? Pääasialliset niittauspaksuudet on 4,5 ja 6,5mm. Sitten olis nuo lynxin takapukin kiinnikkeet jotka on ollut kiinni jollain koneniiteillä joiden jäljiltä on isot ja vinoseinäiset reiät, mitä niiden tilalle? Käykö joku lyöntiniitti, vasara nimittäin löytyy mutt ei paljon muita laitteita..

    edit: Samoja niittejä tässäkin tapauksessa
    [​IMG]

    Räjäytyskuvassa #39, yht 7 kpl, aattelin laittaa pari enemmän..

    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua