Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Just unohtu kertoa, sorry.
     
  2. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Miks noi astinlaudat piti vaihtaa?
    Eikös noista reiistä vaan mätä lunta+sohjoa
    jaloille?
     
  3. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Mun Nytro

    Eikö se Nytro jää herkästi kantamaan noista vakio laudoista
     
  4. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mun Nytro

    Ja poistuukin samaa kautta.
     
  5. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Hetken jo epäilinki.
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Täytyy sanoa että raha ei oo edes käynyt mielessä tätä tehdessä.. Ja en suinkaan mihin tahansa vähiä senttejäni laittais kiinni. Tästä oli kuitenkin niin tosi hyvä fiilis heti alusta alkaen että en epäröinyt vaan siinä on nyt lomarahat. Ainakin mulla tulee olemaan hauskaa.. ;) Tätä on purettu myös rälläkällä!

    Juu pari-kolme senttiä toki lisää jäykkyyttä ja kai ihan mukavasti varsinkin jos reunan pokkaus säilyy.. Tässä ei ollut sitä mahdollisuutta kun niitä nostetaan samalla ylöspäin, mutt kokonaisuuden pitäisi olla jämympi kuin vakion.. ne pellin lipareet siellä täällä on vähän eri kuin 3mm alumiini koko matkalla! Mistä hommasit reunalistat? Countrycatilta sain omat 123e kaikkinensa. Kuvat on sitten suuntaa-antavia :)

    Allekirjoitan tuon.

    Vakiot on aika hulppeat.. jos olis enemmän ilma-aikaa linnut pesisi laudoille.. Toistaiseksi tämä kampe on ollut painovoiman kiroissa niin ei siitä oo tarvinnut huolehtia ;D

    Ongelmia tallissa
    - Nuo lynen takapukin kiinnikkeet ei satu yksiin astinlautojen jaon kanssa. Voipi olla että väliin voisi laittaa jonkun levyn jolla edelleen saisi sitten kiinni astimiin.. Toki ne kestänee vähemmälläkin kun tulevat nyt kiinni milliä paksumpaan tavaraan + telatunnelin 1,5mm, mutt jos sais hyvin kiinni tuohon karhennusten väliinkin..
    - Rosteri on edelleen kovaa
    - Uusivuosi on tuloillaan ja tää jää nyt joksikin aikaa tauolle (+1vko)

    [​IMG]

    Kiitokset lukijoille tähän asti, ensi vuonna palataan!
     
  7. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mun Nytro

    Kiitos itselles mielenkiintoisesta rojektista.
     
  8. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Jotain edistystä.. tuosta takaosasta lähtee vielä sipale pois. Reunoja siistitty.

    [​IMG]

    Vahvikkeen veistelyä ja porausta, materiaalina 2mm rosteri, työkaluina rälläkkä, pistosaha ja iskuporakone. Taivutukset ruuvipenkissä/prässillä. Tarkoitus on tehdä jonkinlaiset kevennyksetkin mutta näyttäis että tuo pistosahan terä ei käänny tarpeeksi pienellä säteellä niin jäänee tekemättä? Jollain reikäporalla?

    [​IMG]

    Etupukin kiinnitystä siirretty 10mm ylös ja 2mm taakse.. Ja sehän muuten vaikuttaa takapukkiinkin tämä muutos: Takapukin liikkeestä tulee pinnasta kovempi kun liukurungot ovat hieman edempänä. Kun telasto painuu kasaan liukurungot liikkuu vastaavasti taaemmas jolloin se on jäykempi myös jouston loppupäästä??

    [​IMG]

    Takakiinnike hollilla.. alemmasta näkee hyvin miten kiinnityskohta muuttuu. Telasto tippuu 10mm tuolta kohdin ja tulee siten kokonaiset 30mm alemmas kuin vakio. Joustomatkaa kun on enemmän niin saadaan siihen negatiivistakin joustoa. Tällä muutoksella myös 325 mahtunee toimimaan ilman että ottaa tunnelin kattoon kii..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Seuraavaksi pitäis muokata takakiinnikkeet sopiviksi uusiin astinlautoihin ja sitten pääsis niittaamaan.. tietty porausta on kans luvassa! Niitit on vielä hakusessa.. jos jollain olis rungon niittaukseen sopivia ylimääräisiä tai muuten tietää mistä vois saada/mitkä on hyviä n. 100kpl olis tarvis.. vai monella ne vanhat nyt oli kiinni?

    Ns. jalkakoukut on tarkoitus jättää pois. Niitä joutuisi kanssa modaamaan sillä ne tulisi liian lähelle etupukin kiinnitystä.. kestänee ilmankin. Ylöspäin niitä ei voi siirtää ilman että menis uusiksi sillaikin..


    Pitemmälle ei sitten ehtinytkään.. loppuaika meni Xtrimin paineiden mittauksessa.. 58psi pitäis olla.. tuo on vielä ok mutt kun avasi kaasun tippui 35-40.. Viaksi paljastui pumpun sisällä olleet muovilastut+muu töhnä. Purettiin ja huuhdeltiin pumppu ja pelaa :)

    [​IMG]
     
  9. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Joko kohtä lähdetään testaamaan?
     
  10. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Menee min 2vko. Tässä on päällä uhkaava poskiontelontulehdus ja pari tenttiäkin olisi selvitettävänä.. Xtrimin päällä on nämä kaikki lumet mitä nyt on ehtinyt sataa.. Sietäisin hävetä ;D :-[
     
  11. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Toisaalta, x-trim on ollut kosketuksissa kaiken sen lumen kanssa joka on satanut. ;D
     
  12. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Mitäpä muuta näin perjantai-iltana tekisi kuin jotain tähdellistä. Vahvikkeet on valmistuneet ja saatu paikalleen!

    [​IMG]

    Yamaha kun on kyseessä niin pulttien tms vaihto on rajoitettu tiiuukasti telastoon ja siksipä käytimme tässäkin Yamaha-muttereita

    [​IMG]

    Astinlaudat nyt ihan oikealla paikalla. Näkyy ne pitää vielä ottaa irti kun jotkut telaston pultit sattuu ikävästi levyn reunaan.. ;D

    [​IMG]

    Tänään saapui kuin saapuikin loput osat ja sain reunalistat hitsautettua vaikka vein ne vasta iltapäivällä näytille.. Kuitenkin perjantai ja kaikki.. Mutt silti näkyi paljon hymyileviä naamoja? Hieno päivä :)

    Huomenna jatkuu

    [​IMG]
     
  13. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Paljonko tuohon pultin ja maton väliin jää tilaa?
     
  14. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Sellainen 6mm. Pultit on samat kuin vakionakin, tosin matto kulkee nyt hieman ylempänä mutt tottahan se toimii kun toimii ne muutkin yksilöt mitä maailmalla on? :)

    Kokeilin takoa vähän noita niittejä. 12mm pitkä lyöntiniitti voisi toimia ihan sellaisenaankin 6mm niittauspaksuudelle mutta takomista riittäisi naapurillekin.. Jos vähän lyhennän tulee nappi. Ne toimii se on pääasia, eli tän saa joskus nippuun ja reitille..

    Telatunnelit on erilevyisiä Lynxeissä ja Yamahoissa, siispä joutuu sovittamaan.. Tätä pitäisi kaventaa maagiset 6mm mutt miltä kohtaa..?

    [​IMG]
     
  15. Mike85

    Mike85 RM-Z 250 -10

    Vs: Mun Nytro

    Mää ottasin kummastakin reunasta sen 3mm pois
     
  16. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Ohan nuo pultin päät ihan vetopyörien vieressä, ja varsinki mu ne on läpivetävät ni luulis maton pysyvän linjassa vaikka olis vähän löysälläki.

    Miken kans samaa mieltä tosta kavennuksesta, mahd. läheltä päätyä ottasin materiaalia pois, tuohon palkkiin tulee kuitenki vääntöä ja se vääntövoima on kovimmillaan tossa keskellä.
     
  17. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Jeps aika päistä otetaan mutta mistä sieltä.. nuo päätylaipat on sen 3mm paksuja eli niitä ei saa ehjänä irti jos ottaa ihan päistä, joudun tekemään ne uudet.. niissähän nyt ei kyll kovin pitkään niissä menisi, mutta silti. Jos ottaisikin niiden ja telan "tukilenkin" välistä? Poikki vaan ja hitsaisi takas kasaan?

    Sipasin tuosta tunnelin takaosasta sen ylimääräisen heltan pois! Perä on nyt linjakkaampi ja kunhan telaston saa alle niin nousee hieman keulaa ylemmäs, tuskin maltan odottaa miltä sitten näyttää ;) Oli taasen niiteistä vähän pulaa eli ne mitä oli oli liian pitkiä reunalistojen sisään.. Kai se menee noinkin.

    [​IMG]

    Totesin että tuo varvaskoukku on pakko tuohon laittaa.. se on ainoa mikä jäykistää astinlautaa kannattelevan "kolmion" eli ilman sitä voipi lyssähtää. En tuon rei'itetyn alumiinin pitävään voimaan oikein luota.. Catin listat on suorat joten niihin pieni taitos ja hitsillä kiinni. Niitä sai lyhentää oliko 30cm. Nii joo ja ura oli 1,5mm sen levitin rälläkällä, tein pellistä simppelin ohjaimen ja kas siitä tuli 3mm.. Astinlautoihin kanttautin BF:n jälkeen lisäkulmaa 95 asteeseen ja olisi saanut taittaa pari astetta enemmänkin mikäli meinaa laittaa reunalistan sellaisenaan etupidikkeen päälle, se nimittäin nostaa reunaa ehkä 5mm entisestä.

    [​IMG]

    Takakiinnikkeet valmistui, harmi ettei tullut otettua kuvaa irrallaan. Niitä pitelee nyt 7kpl 6mm lyöntiniittejä /puoli ja jos laittaisi lisäksi ihan popniittejä.. On jo nytkin aika helvetillinen purettava! Kaikki osuu sovittelujen jälkeen todella hyvin kohdalleen, ihan kuin sarja olisi tähän tehty ;)

    [​IMG]

    Heps, löyty yks! Vanhat koneniitin reiät täytehitsasin umpeen uusien tieltä ja hieman jatkoa jne ;)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Katohan, se edistyy! Sitä voisi ihan kelkaksi luulla ellei Yamahaksi tunnistaisi ;)
     
  19. Mike85

    Mike85 RM-Z 250 -10

    Vs: Mun Nytro

    Mää meinasin että kannattas ottaa just ton laipan ja lenkin välistä kummaltakin puolelta.
    Vannesahalla onnistus varmaan nätisti palastella. ???
     
  20. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Mun Nytro

    Edistystä, sehän taitaa liikkua tälle talvelle. :)
     

Suosittele tätä sivua