nytrosta reittipeli

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä m_yliaho, 6/10/14.

  1. jäppinen

    jäppinen Well-Known Member

    Vs: nytrosta reittipeli

    Slydogin 7" sukset itellä toiminu mainiosti nytron keulilla. :)
     
  2. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Monet näistä säätöasioista on vain hyvinkin kuljettajakohtaisia asioita. Riippuu missä ajaa, miten ajaa ja mistä tykkää. Erot voivat olla erittäin suuret suuntaan jos toiseen. Minä ainakin vain huoltaisin ensin ja kun olisin päässyt ajamaan sillä ensimmäisen kunnon lenkin, pohtisin vasta sen jälkeen mitä muutetaan.
     
  3. m_yliaho

    m_yliaho Well-Known Member

    Vs: nytrosta reittipeli

    Nyt laitan kyllä vähän vastaan. Ku näitä foorumia on selaillu nii varmaan 90% näistä kelkoista on muutettu aika samanlaisiksi, eiköhän tämäki sitte tehä niin. Esim iskarit laitan ouluun simmaukseen, porukka kehunu sitä paikkaa. Etupukki ongelmia varsinkin jos ei tee toimivaa alustaa, mutta pukki nyt kuiteskin vahvistetaan että sais eliminoitua maholliset viat. Sukset vaikkapa gripperit ku melkeen kukaan ei tykkä pp:stä nytron alla. Vakio sukset ihan paskat sen huomas jo sillä matkalla minkä ajoin. Huonoja reittejä ajetaan pääosissa, ja kerran talvessa käydään lapissa! Ja perus huolto kyllä tulee tehtyä ihan niinku ennen joka talvea. Eli kelkka ruuvataan siihen malliin mitä muut suosittelee ja minkä itse luulen toimivan.
     
  4. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: nytrosta reittipeli

    Aika nopiasti on ajettu erityyppiset ajoalustat läpi jos 100m matkalla jo tietää että sukset on paskat....Siihen suksen toimivuuteen kun vaikuttaa kovin moni asia, kuten keulan säädöt, alustan säädöt, erityisesti etupukki, tela ja ohjainrauta. Jos reitillä ajaa enimmäkseen niin se vakiosuksi hyvällä raudalla vie sinne mihin haluaa, umpinen on sitten toinen asia. Jos ajamatta muuttelee paljon niin miten kuiten sitä tietää meneekö se paremmaksi vai huonommaksi?

    Mutta toisaalta, joku voittaa lotossakin joka viikko. ;D ;D ;D
     
  5. m_yliaho

    m_yliaho Well-Known Member

    Vs: nytrosta reittipeli

    Ihme ku kaikki jotka on kelkat muuttanu on tehny suht samat asiat. Viisastelioita sitte löytyy kans joka lähtöön. Ne jotka on vakiosuksella ajannut missä on vähäkään lunta tietää miten ne toimii. Kumma ku kaikki vaihtaa niitä pois jos ne kerta niin hyvät on. Ite oon käyttäny 3 edellisessä kelkassani pp suksia, ja oli tarkotus laittaa tähänki, mutta jos melkein kaikki sanoo että ne on haukkaavat, liika rajut nytroon niin enköhän laita toiset alle. Ja multa saat ostaa nytron vakiosukset jos kerta tykkäät! Jonkuverran muutellut kelkkoja mutta tämä nyt on ensimmäinen 4-tahti norsu mikä mulla on.
     
  6. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: nytrosta reittipeli

    No, mulla on noita suksia tuolla puolenkymmentä paria ja on tullut ajettua vakiosuksella. Kovalla reitillä suksi toimii ihan ok hyvällä raudalla, samoin kuin Viperinkin suksi. Molemmat keksinnöt löytyy tallista. Viisastelemisesta en pysty sanomaan mitään mutta jonkinverran on tullut noita keksintöjä rassattua, taitaapa tulla neljännesvuosisata täyteen.
    Toki voit tehdä kaikki muutokset mitkä haluat mutta Catiskan ja Värjärin kanssa olen kyllä samoilla linjoilla, sokkona ampumalla on hankala saada saalista.
     
  7. m_yliaho

    m_yliaho Well-Known Member

    Vs: nytrosta reittipeli

    No tuskin siitä täydellistä saa ensräpellyksellä, mutta jos sais sinnepäin tomivan edes, ettei heti sitten vituta ku lähtee ajaan. Niinku jo aijjemmin kehuin, meillä ei paljoa lunta täällä päin ole, viime talvena ei yhtäkään ajopäivää joten sais toimia jollain tavalla kun kelkkaa lähtee useita satoja kilometrejä kerran pari talvessa viemään. Jos kelkan laittaa siihen tyyliin että valtaosalla toimii niin eiköhän sen jollain tapaa pitäis sillon toimia. Toivon mukaan enstalvi nyt olis vähän lumirikkaampi!
     
  8. m_yliaho

    m_yliaho Well-Known Member

    Vs: nytrosta reittipeli

    Eli lähinnä tällä aiheella millä infoa lähin hakeen oli tarkotettu että porukka kertois omaperäisiä kokemuksia kelkasta ja millaisista säädöitä/muutoksista on tykänny tai ei oo tykänny... Onko kukaan muuten laitellut näihin lithium akkuja, miten toimii talvella? Kesällä ainaki pelas hienosti rr pyörässä. Tällä säästäis painoa n.6-7kg
     
  9. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Vs: nytrosta reittipeli

    Mulla on kokemusta vain noista puolipitkistä mutta Pp:llä minä ajan ja höyläämättömillä, tykkään että kääntyy. Slydogeilla ei tehny mitään, ei kääntyny kuin kovalla vaikka korotti köliä.
     
  10. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: nytrosta reittipeli

    Mulla on Vectorissa mountaini nytron sukset totaltekin racing raudoilla ja omasta mielestä paras sivakka, mitä tuohon kököstykseen olen testannu.
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: nytrosta reittipeli

    Akkuna Shorai LFX24L3.. ensi talvena jos saisi pakkasiakin selviää tekeekö sillä mitään. Tuolla SAATTAA käynnistyä -15...-20C pakkasesta. Pienellä lämmittelyllä ainakin, toivon mukaan. Vakio muuten painaa 6,5kg eli noin paljoa ei säästä edes vetonarulla ::)

    Onko kelkka -08 keulan geometrialla? Yläpallomodi vaikuttaa ajettavuuteen jo hyvin paljon ja sitten ne muut päivitykset parantaa jonkin verran. Tämä on sitten niitä joka on kuljettajasta kiinni.. -09 geometria nimittäin on vakaampi mutta myös raskaampi ajettava. Kultainen keskitie voisi olla yläpallomodi jolla saa sitä vakautta mutta ei tule raskaammaksi..
     
  12. wangel436

    wangel436 Nytro R-TX SE med ÖHLINS

    Vs: nytrosta reittipeli

    Mulla omassa pätkä nytrossa,PP:t alla(höylätyt kylläkin) ja itse tykkään. Ei vetele ja kääntyy sinne minne haluaa vaikka kuskikin on ihan ripuliranne,eikä tunnu liian raskaalta ;).
    Umpista en harrasta ollenkaan,kun menee kaivamiseks tuolla pätkämatolla. Niin ja malli oli 09SE. Etupäähän tuossa on vähän erilaisella geometrialla kuin 08 vuosimallissa,mutta se tuskin kauheasti vaikuttaa suksen toimintaan.
     
  13. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Nuo yläpallomodit yms on hyviä ellei niitä tee kahteen kertaan. Kyse on kuitenkin jo vanhasta pelistä, eli ties kuka on jo ehkä tehnyt noita muutoksia. Minäkin tein ensimmäisten joukossa silloin kun Nytro oli tulen uusi malli. Osa muutoksista mitä täällä yhdessä puitiin oli hyviä meidön koville reiteille, osa taas ei toiminut huonostikaan, etelän ja pohjoisen säätöjen välillä kun on valtava ero, suksia unohtamatta.
     
  14. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: nytrosta reittipeli


    Jos on vielä koskematonta, niin ohjausakselin muutos.
    [​IMG]

    Näitä vois olla.
    [​IMG]

    Jees, kotimaisia
    [​IMG]

    Teettämällä saa mieleisensä penkin.
    [​IMG]

    Astinlaudat kerää lunta. PP:t oli jees.
    Motormanin shimmit ei mulla aikanaan miellyttänyt. Kivireki. (XTX:n alla eri kepit ja alusta ko pätkässä.)
    Ei tolla kuuhun mennä, mutta pystyy sillä ittensä väsyttämään ;D
     
  15. m_yliaho

    m_yliaho Well-Known Member

    Vs: nytrosta reittipeli

    Noniin... Nyt alkaa tuleen tekstiä taas... Irrotin akun tänään ja punnitsin, 8.1kg paino tuo mikä oli siinä. Shorain akku vajaat 1kg- 1.6kg riippuen mallista. Yläpallot näytti olevan sorvatut. Entisen omistajan mukaan keula päivitetty vastaamaan -09, ite en oo sitä tarkemmin tutkinut vielä. Alatukivarret oli näköjään vahvistettu. Vielä en oo myynyt noita pp suksia, ehkä niitä koittais nyt ensin kummiskin. Ohjausakseliin tilattu muutospalat, ja telastoon myös tilattu vahvistuspalat. nuo kupariset donitsit kuvassa on myös tarkoitus laitta, samoin tukivarsiihin uudet paremmat puslat ja uudet raidetangonpäät kun niissäkin vähän välystä näytti olevan. Taidan laittaa skinzin airframe astinlaudat ja pitää nyt kattoa jos korottaa orkkis penkkiä tai jos tilaa samalla uuden. ;)
     
  16. znood

    znood Guest

    Vs: nytrosta reittipeli

    Siinä on myös halpa "modi" uusia ne olkakennon/suksen kiinnikkeen puslat. koko on 16x18x20 ja niitä saa mistä tahansa laakeriliikkeestä parilla eurolla (tarve 4kpl).
     
  17. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: nytrosta reittipeli

    Jos kiinnostaa skinz airframe laudat. Lähetä yv, saat reilun 100 ainakin halvemnalla ;)
     
  18. m_yliaho

    m_yliaho Well-Known Member

    Vs: nytrosta reittipeli

    No prkl. tänään näytti sama vaaka 6.6kg akun painoks, eli vetonaruhommiks menee jos meinaa 6-7kg säästää! :) no jos 5kg oikeasti! ;)
     
  19. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: nytrosta reittipeli

    Se oliskin miehekästä nykäistä Nytro narusta käyntiin!
    Tai kytkimen päästä mikroautostartterilla. Startti painaa sen 2-3 kiloa ja akku 6, 9 kg helposti pois.
    Ei tarttis ainakaan lainata kelkkaa rimpuloille ;D

    Mutta vakavasti, siitä alustasta saa hyvän kun iskarit vie osaavalle säätäjälle. Reboundia ei kestä olla liikaa takapukissa, menee epämukavaksi. Itellä menossa 46 mm Öhlärit Nytron alle, saapa nähdä miten pelittää.
     
  20. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: nytrosta reittipeli

    Muutama vuosi tullut ajeltua PP:llä. Tosin molemmat kantit höylätty, ja pyöristetty sen mitä uskaltaa, ettei mene puhki.
    Kun kelkka vaan muuten on säädöissään, niin ei se raskas ole kääntää. Ja pääasia että se kääntyy... Toisin kuin jollain slydogeilla tms.
     

Suosittele tätä sivua