Paras 2-T Öljy

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä RubaDuck, 14/11/07.

?

Mikä niistä monista paras ?

  1. Shell Advance

    16 vote(s)
    6.7%
  2. Teboil 2T Snow

    116 vote(s)
    48.3%
  3. Arctic Cat APV

    9 vote(s)
    3.8%
  4. Neste 2T Racing

    13 vote(s)
    5.4%
  5. Jokin muu, mikä ?

    86 vote(s)
    35.8%
  1. RubaDuck

    RubaDuck Arctic Cat F8 SnoPro

    Heipä hei kaikille !

    Tuossa hain uuden AC F8 SnoPron 2vko sitten ja lueskellut täältä nuita öljy juttuja, vuodelta 2005 oli tehty samanlainen kysely, mutta kun olen vasta uuden catin omistaja niin katsotaan auttaako äänestys päätöksen teossa ! Kiitoksia :)

    Unohdin laittaa loppuun: Lisätkää vastaus jokin muu mikä tämän viestin perään tack :)
     
  2. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Castrolin snow race :)
     
  3. RubaDuck

    RubaDuck Arctic Cat F8 SnoPro

    Varmaan sekin ihan hyvä, mutta eipä ole muita vielä vastaan tulleet. Katsotaan sanoi tohtori :)
     
  4. 700efi

    700efi joku lossi

    catin oma apv öljy on hyvä.
     
  5. RubaDuck

    RubaDuck Arctic Cat F8 SnoPro

    Muistaakseni täällä oli puhetta että karstottaa pahasti, en sitten tiedä onko toi Männynraikas APV öljy sit parempaa :eek:
     
  6. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Castrollin snow racea olen ite tuos ämmässä käyttäny.

    ZRrässä sitten nesteen litkuja.


    Tuosta castrollista sitten viel sen verran et huomasin tuos kun oli kesäksi jääny öljyt kelkan säiliöön niin öljy oli erottunut kahdeksi eri aineeksi. Pohjalla oli aika jäykän olosta vihreetä ja pinnalla lähes kirkasta vähän kuin tärpätille haisevaa nestettä.
    Tuo öljy tuolta pohjalta ei varmaan konetta hajota mut sitten ku menee tuolle kirkkaalle aineelle niin eipä taida voidella enää.  

    Joten älkää jättäkö säiliöön kovin kauaksi aikaa "seisomaan". Ite taidan porapumpulla letkutaa veks ja uudet tilalle.
     
  7. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Paremmuudesta en osaa sanoa mitään ja mikä on uudessa 800cc koneessa paras öljy mutta ite oon käyttäny TB:n ölppää. Hyvää ja halpaa. Toimii niinkuin pitääkin ja reilusti halvempaa ku APV...
     
  8. RubaDuck

    RubaDuck Arctic Cat F8 SnoPro

    Mitenköhän se takuu on, jos käyttää muita öljyjä, kaverilla meni polariksesta kone ja takuuseen ei menny, kun oli väärät öljyt !? Onko tämä oikeasti näin vaikeeta öljyjen kanssa....
     
  9. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    On se sen takuu ajan juurikin nuin että pitää käyttää merkki öljyjä.
     
  10. azii

    azii Mettäsukset...

    Joo liekkö nuilla niin suuria eroja on. isukin vanhassa ac panterissa on käytetty vaikka mitä ja minkä merkkisiä öljyjä kaikissa olosuhteissa jopa moottori öljyä ja hyvin vielä toimii. puut saadaan metsästä samanlailla kuin aina ennenkin. :D Ja kyllähän etiketissä lukee jos se ei käy moottorikelkkoihin tai johonkin tiettyyn merkkiin...Valmistajalla vastuu ilmoittaa. Ja tottakai merkkiliikkeessä sanotaan et "ei sille ole hyväksi laittaa muuta öljyä kun tätä meidän merkki öljyä" eikä maksa kuin 100e d

    Mut jokaisen oma asia mitä sinisen savun öljyä käyttää. Mut itse käytän tb:n öljyä autossa kelkassa ja vaimossa ;D
     
  11. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Ihanko faktaa? Muistini mukaan tätä on maahantuojalta kysyttykin (catin maahantuojalta) ja mikä tahansa vaatimukset täyttävä öljy kelpaa.

    Alkuun käytin nesteen öljyä, huono. Sitten teboil:n, ihan jees. Nyt on vuorossa penzoil, joka kohdalle sattuneista paras. Muista ei kokemusta.
     
  12. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Penzoilin täyssynteettiselle kelkkaöljylle minäkin annan ääneni.
     
  13. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    itse olen käyttänyt mobilin extra öljyä ja monesti muitakin öljyjä
     
  14. kole

    kole Mxz x-rs 850

    Mulla taitaa olla valvolinea.
     
  15. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    höpöhöpö.. kuten jossain muussaki topikissa oli juttua, niin ei ne öljypurkit tyhjästä saa niitä luokituksia kylkeensä.

    tietty jos jollain teräketjuöljyllä ajelee niin voihan se olla että takuu ei korvaa :D
     
  16. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Lepakkomies on asian ytimessä, Pållella ainakin kelpasi aikoinaan TB:n vastaavilla/paremmilla luokituksilla ollut öljy takuuaikanakin, varmistettu maahantuojalta. Meillä nuo Catit on saaneet Shellin Advancea (semi synth) 440 cc - 1 .... cc vuosikausia.
     
  17. Marzo

    Marzo Ac "The Beast" cf6@800cc 153"

    Joopa laitetaan lisää merkkejä kehiin...
    Itse olen käyttänyt Mobilin Extra 2t semi synteettistä öljyä monet vuodet ja ei ole ollu mitään ongelmaa! Valvolineakin on mennyt jokin litra taivaalle eikä sitäkään voi moittia! Ei karstoita konetta niinkuin jokin nimeltä mainitsematon öljy merkki! ::) osaavat kyllä huoltaa ihmisiä mut siihen se sitten jääkin ;D onhan tietysti öljyt parantuneet ja tullut lisää vaihtoehtoja.
    Joten taitaa olla niiin että jokainen käyttää sitä mikä hyvältä tuntuu!

    Mitä tulee AC:n takuu ajan öljyyn niin ihan sama mitä käytät kunhan täyttää laatu vaatimukset!
     
  18. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Itte ajoin viime talvena samalla öljyllä 1200 kilsaa ja olin aika yllättyny, miten karstaset oli ravet, ku aukasin ne. Aikasemmin ajanu xp-s:llä ja ei oo ollu läheskään noi karstaset.
     
  19. Jiiriviksi

    Jiiriviksi Well-Known Member

    Mie sauhutin tuolla Castrolin SnowRacella viime talvena 3000km, ei ollut mitään ongelmia edes kovilla pakkasilla. B-rapun giljotiinit oli aikas mönjäset, joka tosin voi johtua edellisen omistajan halusta ajaa Nesteen öljyllä.. Noh, nyt on ostettu Catin omaa APV öljyä, katsotaan mitä tulevana talvena tapahtuu..
     
  20. frosty

    frosty Well-Known Member

    Nesteen Racing on ollut viime talvet käytössä ja tuntuis pelaavan kivasti. Pakoaukon säätimetkin on ollu hiukan puhtaammat. Niin Catissa kuin Yamahan koneessakin.
     

Suosittele tätä sivua