Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Hemikoo, 4/1/10.

  1. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    On se hyvä että RX-1 on poissa laskuista ainakin vielä ;D (loppujen lopuksi alla on tietenkin mono alustainen rx-1 8) )
    Sanokaas minkä laitan noista tuon nykyisen lyntsin tilalle kun sydän sykkii yamahalle ;)

    Phazer
    -Alusta tälläiselle vajaa 95kg kaverille ajovarusteissa, saako vakioalustasta hyvän simmeillä vai etinkö suosiolla öhlins/wp setillä olevan, ovatko hintansa väärti?
    -Miten käypänen koneen/välitysten puolesta järviosuuksille ja vauhdikkaille reiteille?
    -Mitä päivityksiä näihin on tehty?

    Bad Boy
    -Alusta varauksin mutta luulen jotta kestävyys ei ole ongelma minun ajoilla.

    Mono-alustaiset
    -Ajoasento huonompi kuin Bad boyssä
    -Ragea puoltaisi puolipitkä tela
    -Onko alusta kestävämpi kuin bad boyssä



    Onko bad boyssä eri välitykset normi vectoriin? vaikuttaneeko kulutukseen miten?
     
  2. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Laita vaa se bad boy, ei lopu heti veto kesken. Ja luulen että enemmän tuon phazerin alustan kanssa on ongelmia jos on ollenkaa.
     
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Kannattaakohan katella 07-mallista vai onko siinä muuta eroa kuin foxit keulassa?
    Hitto nyt tuli vielä mukava tarjous RX-1 GT mallista ja onhan siinä jonkinsortin kelkkamaailman kunkku ulkonäöltään kieltämättä, taitaa olla vaan hiukka perso syömään löpöä verrattuan noihin BB:hin
     
  4. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Jos bb:ssä on saman kokonen tankki ku RX:ssä nii kyllä rx aikalailla samoilla menee, kuhan ei jatkuvasti sytytä sitä neljättä sylinteriä ;D
     
  5. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Eipä oo itellä kokemuksia ku 06 mallista, ja en kyllä niistäkää oikee halua huudella tai pelästyt vielä ;D

    ...ja kyllä se bb vie sen yli 30l/100km jos ajamaan rupiaa.
     
  6. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Mulla rx gt vei 17-22 l/100 km lyhennetyillä väleillä kovalla jäljellä. Vectori litran pari vähemmän?

    Luulisi teidän nopeilla reiteillä kulutuksen pysyvän aisoissa. Itse ainakin huomasin puunkierron syövän enemmin.
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Joo mitä olen kuullut niin tasakaasu ajotyylillä menee tollanen normi vectori täälläpäin todella pienellä (12-16l) kulutuksella, bb:ssä tais olla hiukan tiheämmät välitykset? Reitit on tosiaan todella vauhdikkaat täällä, en oikeastaan keksi yhtään puunkierto pätkää :D
    Saisin tollasen kohtuullisilla kilsoilla olevan RX-1 GT:n varmaan alle 6000€ jossa on Öhlinssit ympäriinsä, en pidä kovinkaan kovan hintana tuota... Toki bb:tä saa alta 5000€ hintaan välillä jo valita minkä ostaa.
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Kerro ihmeessä kaikki mitä mieleen juolahtaa...
     
  9. Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Mulla vähä samanlaisia onkelmia ku gizmolla, paitsi että tuo patseri on kyllä ulukona kuvioista.
    Tällä hetkellä bb polttelis kovin, saa nähä miten käy. ::)
     
  10. TaistoTurrikka

    TaistoTurrikka Lynx RE 800 -14

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    unppilla ei taida kestää ratakiskon pätkäkään ku kattelee tuolta sen topicista miten sillä RS skooda on palasina ;D

    Kyllä se nuo yamahan alustat kohtuudella ajamista kestää, mutta kauheeseen pommittamisen ja hyppimiseen nää ei oo mitään parhaimpia vehkeitä. Phazerin alusta on kyllä ihan lelu sen mitä seurannu ku isä semmosella KÖRÖTTELEE ja siinäki menee ihan p*llun päreiks(onneks takuu pelas), joten semmosta en suosittle.Toki phazeriristaki kestävän saapi ku tarpeeks tönkön alustasta tekee mutta mukavuus kärsii... :-X
     
  11. znood

    znood Guest

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Tuntuu että tällä foorumilla saadaan joka kelkasta alustasta pukit, telarungot tai runko solmuun/poikki "normaalissa reittiajossa"

    Totuushan näistä on, että jos haluaa ajaa reitillä niinkun kisoissa niin sitten kannattaa varmaan ostaa pps-alustalla varustettu lyne tai vastaava. Yamaha ei mikään pattihakkuri ole.
     
  12. TaistoTurrikka

    TaistoTurrikka Lynx RE 800 -14

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Jos Nytroa ei lasketa ni tosi ku vesi =)
     
  13. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Paskat se lynekään kaikkea kestä
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Älä vaan ostan niitä pelejä mitä oon kattellu ;D
    Näinhän se on! nyt on eräänlainen patikohakkuri ja en koe täällä ajaessa tarpeelliseksi kapistukseksi vaikka makia tuolla on loikkia.
    Ittelläkin on hajonnu tuo rcg-alusta 2krt oikein kunnolla joten se siitä... Kaiken saa rikki ja on valmistusvirheitä, huoltamattomia iskareita yms. ekassa vmaxissa ei hajonnut mitään alustasta vaikka sai kyllä koko talven kyytiä rahan edestä ja pohjasi pohjaamistaan ;D

    EIPÄ TINGATA pysytään asiassa ;)
     
  15. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    No varotuksen sana, kelkka sai melkosta kyytiä eikä metriäkää ollu säälitty, muutenki melko ronskilla käytöllä. Yamahan huoltomies taannoin sano ku kolmatta etupukkia hain että ei nää vehkeet oo patikkohakkuriks tehty.. ei voinu ku vaa todeta et patikkohakkurinaha tuota kelkkaa nimenomaa oli mainostettu!! ::)

    Niin, kolme etupukkia, pari niitä välilinkkuja, yks takapukki, runko pullistu takapukin kiinnityksien kohalta, penkin kiinnitykset repes irti, penkki tippu matkalla, penkin takana olevat muovihärdellit suli, eturunko repes ja tukivarsi irti ja solmuun ja samalla sit pohjaluukun niitti (vai olikohan se pultti?) läpite öljypohjasta

    mut oikeesti ei normiajossa oo noin paljon murheita, ainakaa yhelle talvelle ;D ei mulla vaan kestä mikää... perk..

    alustan hajoamiset oli osittain kyllä varmasti alustan säädöistä johtuvia, en iskareista hirveemmin sillo 17 vuotiaana ymmärtäny, eikä lompakko opiskelijana antanu periks simmailla hirveemmin. kerran ne oli jämymmäks simmattu, mutta onhan se raskas kelkka vaikka kuski painanukkaa ku 60kg.
     
  16. znood

    znood Guest

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    unppi, ajovinkki: silloin kun tulee oja jossa on vastapenkka niin ei kannata painaa kaasua vaan jarrua

    säilyy ne telaston osat ehjempänä ;D
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Joo itte ei jaksa enää vetää otsasuoni pullollaan mutta sellaista mukavan letkeää läpsytystä toki. Näiden mietteiden perusteella valinta taitaa kallistua siltikin tuonne bad boy linjalle kunhan unppi kertoo ex-kelkkansa rekisterinumeron jotta en koske siihen läjään ;D ;)
    Bad boyssä ei ole vissiin ollut liukurunkojen kanssa ongelmia niin kuin mono alustaisissa rx-1 gt:ssä? Yamahan hinnat tunnetusti liukurunkojenkin kohdalla on varsin kammottavia
     
  18. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    On niitä liukurunkojakin menny, murtumat tullu pohjaanlyöntikumien etupuolelle
    josta liukurunko madaltuu. Mulla on vahvikkeet niin ei oo ollu enää ongelmia.
    Ite oon ollu tyytyväinen badboyhin, etupukki on kyllä vahvasti vahvistettu
    ja on nyt kestäny. On mulla kyllä vaihettu kaikki muutkin alustan osat, mutta
    tulee tallissa tutkittua vehettä niin on ehtiny vaihtaa osia ennen täystuhoa.
    Kannattais varmaan ainakin vakioiskarilla korottaa pohjaanlyöntikumeja
    nimittäin JOS painuu pelkästään takapää, niin iskari pohjaa melkotarkasti samaan
    aikaan kun jouset osuu pohjaanlyöntikumeihin ja kai ne kumit antaa vielä periksikin
    jonkun verran. Tukivarsien puslat menee rungonpuolelta heti löysiksi jos ees uusina ovat
    tiukat, sorvarilla kantsii teettää nylonpuslat niin ei rungossa reiät kulu. Penkki alta ruuveilla
    tms kiinni niin kestää paikallaan. Ketjun vaihdoin just, ajettu 9tkm eikä ollu paljoakaan pitkittäin
    löystyny, sivuttain taipui vanha 2mm enemmän kun uusi. Koneelle ei oo tehty muuta kun
    vaihettu öljyt, pitäis kai vaihtaa ees tulpat. Pohjassa oleva öljynvaihtoluukkku kantsii tehdä
    jostain vahvemmasta kamasta niin ei anna periksi jos osuu vaikka kivi siihen kohdille.
    Orkkis sukset ei kanna pehmeellä yhtään, kovalla hyvät, mulla on catin touringin sukset mutta
    Powderproot ne kai ois parhaat.
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    Kiitos Rauta
    Kaiken saa tosiaan rikki ja nyt jos sais ostetua bad boyn niin kerkeisi vahvistaamaan alustaa ennen kunnon kelejä. Soittokierros pariin liikkeiseen josko ne tarjoais endurosta samaan malliin mitä täällä on tarjottu normi vectoriin niin pääsis vaihtamaan...
    Paljonko sulla on ollut kulutus?
    Onko sulla kuvia vahvistuksista? Laita tänne tai vaikka mailiin
     
  20. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Phazer, Bad boy, vai vector/rage monolla siinäpä vasta ongelma???

    ??? sujuvemminha ne kaasulla menee...

    eimut 170-SI oli sen yamahan rekkari, ja se kyllä lähti liikkeeseen TÄYSIN uuden verosena. uus etupukki, välilinkku, takapukki, eturunko ja tukivarret. Ja tietty penkki ja takamuovit oli vaihdettu. Samalla toi öljypohja, ja rempan jälkeen suoraa liikkeesee ennenku ykskää pultti poikii ;D
     

Suosittele tätä sivua