Polaris Axys 800 H.O. SKS 146 ES 2018

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Arsi, 16/3/17.

  1. wille86

    wille86 Well-Known Member

    Mitä ootte penkistä tykännyt? itse kävin vähän kavennuttamassa sitä takaosan leveitä kohtaa n.10-15mm näin aluksi ja saa kuulemma samaan rahaan lisää kaventaa jos ei tullut mieleinen. Joensuussa joen verhoomolla käytin ja 40€ maksoi.
     
  2. HMK

    HMK Well-Known Member

    Tuo koko pulkka ois saanu tulla rmk penkki/tankkilla alunperinkin, sks mallinimikin jo sen sanos. Switchbakkiin vaan tuo reittimallin jakkara/tankki.
     
    A-J tykkää tästä.
  3. HAPPYHILL

    HAPPYHILL Well-Known Member

    Kelkki haettu.
    Minkäänlaisia ohjekirjoja yai huoltoaikatauluja ei tullut. Tulee jossain vaiheessa perästä.

    Onkos jollain havaintoa asiasta. Myyjä sanoi että ei kannata käyttää paljoa tyhjäkäynnillä muuten menee tulppia(siis sisään ajon ajan. Eikä siitä ajasta ollut ko.menttia).
     
  4. HMK

    HMK Well-Known Member

    Polttoaineseos rikkaammalla 2h ja öljynsyöttö isommalla 18h, näin ohjekirjassa. Kannattaa vaihtaa tuon 18h jälkeen ne tulpat, ne on ihan valmiit tuon öljymäärän vuoksi sillon jo. Todenäkösesti joudut aikasemmin jo vaihtaa.
     
  5. HAPPYHILL

    HAPPYHILL Well-Known Member

    Mitenkäs onko ohjekirjassa tai oletko saanut neuvoja lämpimäksi käytöstä. Itse olen aina kelkkani. Vanhat ja uudet käyttänyt lämpimäksi ja ihan ok ovat kestäneet sen jälkeen.
     
  6. Polman

    Polman Lynx Rave RE 850 2024

    Itse olen saanut sellaisen ohjeen liikkeessä aikanaan, että hyvä odotella tyhjäkäynnillä kunnes moottorin lämmöt n. 25-28 astetta. Näin olen jo vuosia toiminut ja ei ikinä ole Pollesta tulpat kosahtaneet.
     
    Kommein ja HAPPYHILL tykkäävät tästä.
  7. HMK

    HMK Well-Known Member

    Näin olen itekkin tehnyt aina. Tyhjäkäynnillä 25° ja sitten pukilla pyöritelly paikat notkeaksi. Silti sisäänajon aikana pari kynttilää meni, mustaa rapaa täynnä. Yksilöitä.
     
  8. HAPPYHILL

    HAPPYHILL Well-Known Member

    Tätä meinasin. Mulle sanoi että käytä vaan vähän aikaa ja sitten ajoon niin ei mee tulppia. ( voi voi. Tätä touhua.)
     
  9. julli

    julli rmk

    kait sitä omaa järkeäki saa käyttää eikä pidä olettaa että kaikki mahollinen pitää lukea kirjassa vaikka jenkkivehe onki. lukeeko auton ohjekirjassa tai antaako myyjä neuvon miten käytät länpimäksi? ite en ainakaan ressaa ko-aiheesta. joskus lähden suoraan kylmällä koneella ajamaan ja joskus se käy tyhjäjäyntiä niin kauan että sammuu. kylmänä ei kuitenkaan kaasu pohjassa
     
    Vonikka tykkää tästä.
  10. petes88

    petes88 Well-Known Member

    No näin sanottiin mullekki mutta käytän aina siihen 30 ennenkö alan etes telaa pyörittää, tällä tyylillä ei ole tulppia palanu. Kerran poltti tulpan kun lämmöt oli vasta reilu 20 ja erehyin kaasuun koskemaan ja silloin oli tuo ensimmäinen 2h sisäänajo menossa...
     
    HAPPYHILL tykkää tästä.
  11. päristelijä

    päristelijä Apex xtx

    Tätä topikin kelkkiä itelle miettinyt mut oliko näissä jotain häikkää ku on jo niin harvinaisen paljon käytettynä myynnissä. En jaksa koko topikkia lukea läpi. Ni jos sais plusst ja miinukset.
     
  12. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Varmaan moni vaihtanut 850:n tilalle.
     
  13. rts

    rts mitähän sitä sit keksis...

    Ja näitähän myytiin kuitenkin 102kpl viime vuonna, melkein yhtä paljon kuin joitakin merkkejä koko mallistoa, niin varmaan näkyy myös vaihdokeissa
     
  14. Juikee

    Juikee Member

    Tämmönen tuli reilu 1600km ajettuna hankittua, n. 150km itellä tullu ajettua. Eilen otin kelkan talliin sulamaan ja vähän tarkastelin paikkoja ja alustan säätöjä. Huomasin että takapukin iskari liikkuu alapäästä sivuttaissuunnassa ehkä 2mmo_O pultti on kiinni. Onko normaalia? Kelkka kun oli sulanut ja laitoin käyntiin niin tuo sielä tais kilistä ennenku istu päälle... myös tuo palikka mihin iskari kiinnittyy heilu. Torque arm? 20190112_112307.jpg
     
  15. päristelijä

    päristelijä Apex xtx

    Ainakin mulla aiemmissa jopa uusissakin on välystä nuissa osissa
     
  16. Juikee

    Juikee Member

    Tämä selvä, ajellaan ilmeisesti sitten tämä kausi ainakin koskematta kun takuuta vielä on... youtubesta löytyi videota korjaussarjasta, näkyy tosiaan olevan aivan perus settiä. Jos keväällä tilais nuo tiukemmat holkit. Mainway solutions myy 50e tuota sarjaa.
     
  17. japu123

    japu123 Täys hupiukko!

    Itsellä tuli myös laitettua tämmönen 146 sks 1400km ajettuna, takuuta joulukuulle saakka. Ensi ajot takana, 118km kertyi trippiin ja tankkiin lorahti tuon jälkeen 29,5litraa ysikasia. Ajo oli pääasiassa irtolumireittiä ja sinkki oli kyllä tiukalla pienienkin nyppylöiden päällä :). Eka polaris tämä itselleni. Aikaisemmin ollut pikkulohko e-tecejä. Pitemmällä reissulla polariksella ei kyllä kovin kovasti kannata eksyä, että riittää tavara seuraavalle asemalle:mad: ;). Hulppea laite kaikinpuolin, tähän oli valmiiksi tehty voimansiirto päivitys joten siltä osin myös kunnossa. Minulla on kans välystä tuolla iskarin alapään osissa, on ollut myös aikaisemmissa, se on tosiaan normaalia. Alustaan kyllä voi olla, että häätyy jotain jäykempää säätöä hakea, pohjaamaan saa melko herkästi. Eipä kyllä muuta moitetta :D

    Millaisia kulutuslukemia muilla käyttäjillä, onko tullut seurailtua? :rolleyes:
     
  18. wille86

    wille86 Well-Known Member

    Samaa 29L/100km oli mullakin kun jääpätkiä reilusti ja sohjoa 20+cm että joutu nauvuttamaan reippaasti.
     
  19. Pistin

    Pistin Well-Known Member

     
  20. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Ostikko tarvikekeskuksesta
     

Suosittele tätä sivua