Polaris AXYS RMK 800 ( RMK, PRO RMK, ASSAULT RMK) 2015 ->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 11/4/15.

  1. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Eikös 163":t tulleet matalalla tangolla? Onhan siinä varaa monta senttiä nostaa jos sulla se lowbar on..
     
  2. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    JMO anna vielä aikaa sille stongalle. Mieki oon aika hirvi, mutta kun vertailuna ajellu 155 korkealla stongalla niin oli se kyllä aika hirviä keksintö vrt tohon 163 matalempaan tankoon. Ite ainaki tykkään matalemmasta enemmän.

    Jos haluat tankoa nostaa, niin sinne laipan ja kiinitysten väliin vaan joku paksu alupalikka jossa pulteille porattu läpireijät.
     
    pezq^ tykkää tästä.
  3. juukesi

    juukesi Member

    Tärrääkö nämä pitemmat 155-> miten kovemmassa vauhdissa (80km/h->)? Tuossa kyselin yhtä pro rm:kta, joka ollu vakuutusyhtiöllä ja todettu että runko olis 3mm kierossa (entiiä mistäkohin). Myyjä väitti, että kuullu muilta vastaavan kelkan omistajilta että ois iha tyypillistä ongelmaa tuo tärinä pitemmissä kelkoissa. 144 ollu itellä ennen 51mm matolla eikä siinä kyllä mitään ollu.
     
  4. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Ei oo tärräny ykskään 155" axys millä oon ajanu.
     
  5. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Ei ole tärrännyt mullakaan 155 eikä 163.. Mikä sen pidemmän muka sais tärisemään enemmän kuin lyhyen? o_O
     
  6. Kommein

    Kommein Pro-RMK 850 -19 155" 2.6", Lynx Racing -96

    Meillä on porukassa 195cm pitkä ja ite 189cm ja ei ole kyllä koropalaa tarvinnu. Ajetaan kylläkin pelkästään vaarojen laioissa jossa kelkka on enemmän tai vähemmän pystyssä. Korkealla tangolla on surkea ajaa sivurinnettä ja se tulee syliin rinteessä. Tasasella se korkeampi vois olla parempi, toisaalta taas omasta mielestä ei vaikuta pitkää tasamaalle laittaa.
     
    Hemmo ja pezq^ tykkäävät tästä.
  7. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    No tuo tankohomma on ihan puhtaasti makuasia. Ite olen 190 cm ja oikein hyvä on just se korkea tanko. En huomannut mitään etuja siinä matalassa, selkä vaan kipeyty kun kumarassa ajeli..

    Tuo on vähän kun väittelis missä asennossa auton penkin pitää olla.. jos tuo matala tanko ois aivan jotenkin ehoton pitkillekin kuskeille niin millä tangolla lyhyen kuskin pitäis ajaa että pärjäis sivurinteessä? Mulla on lyhyitäkin kavereita jotka tykkää korkeasta tangosta ja ajavat niillä ongelmitta joka paikassa eli kyllä se on ihan mistä sattuu tykkäämään..
     
    Kommein tykkää tästä.
  8. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    No jos mie rikas olisin niin ajaisin pitkällä vastaseen, pätkällä reittejä, jollaki tasamaan ajeluja ja varmaan jollaki muulla pilikillä kulukisin... vaan ei, täytyy yhellä ajaa kaikki ajot.
     
  9. Kommein

    Kommein Pro-RMK 850 -19 155" 2.6", Lynx Racing -96


    Tuli tutkittua Catilla aikas paljonki sillä sääjettävällä tangolla. Aluksi ajelin tanko ylhäällä rinteissä ja kerran unohtu reitiltä tullessa se alas ja olihan se aika suuri ero kuinka vaivatonta se sivurinteessä meno oli. Mutta joo onhan tuo tanko liian alhaalla tasasella jos seisten ajaa. Itellä alkaa rinteet 200m tallista niin eipä kerkeä paljoa selkä momentissa ajella :)
     
  10. Kommein

    Kommein Pro-RMK 850 -19 155" 2.6", Lynx Racing -96

    Aattelin vain että jos rmk on ajossa niin oletettavasti sillä pyöritään rinteissä. Onhan nämä niin tautisen paskoja reitilä että ei ees vaikuta yrittää ajaa ripeää siirtymää.
     
  11. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

    Joo ehkä se mulla kelekka on enempi semmonen "kairassa kulkemis" laite ku vaaran/tunturin laijassa temppuilu vehe.. ja mitä esim reitillä ajamiseen tulee, niin mulla on varaa (ei varallisuutta) hilijentää vauhtia :D
    Ensimmäinen polaris mulle ja ettei aivan täysin ot:ksi mene, niin onpas aikasempiin polaris kokemuksiin ja edelliseen "pillariin" verrattuna mukavan kevyen tuntonen tämä axys :)
     
    Rautane tykkää tästä.
  12. IJN

    IJN Guest

    Osaisko joku kertoa, että käypikö axys kilpurin raidetangon suojakumet suoraan tuohon -16 sks:n?
     
  13. jussi 77

    jussi 77 Well-Known Member

    Tarkista varaosanumerolla esim babbitsonline
     
  14. juni87

    juni87 Member

    image.jpeg image.jpeg Millä kireydellä ootte pitäny mattoa? Onko joku perus sääntö tähän miten ois helppo tarkistaa?

    Kireys tuskin tähän vaikuttaa mutta onko muilla kulunu matto kuvan mukaisella tavalla? Kyseessä siis tuo kolmen tuuman lapulla oleva matto
     
    Viimeksi muokattu: 8/2/18
  15. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Jos tela hyppii yli niin kiristä, jos ei niin aja menemään. Ja suosittelen kiristämään sen telan heti jos alkaa hyppimään yli. Tuo telan kuluminen on normaalia näissä
     
  16. K.V

    K.V New Member

    Minä laitoin 2" korotuspalan . Enempää ei voinut korottaa kaasuvaijerista loppuu vara. Minulle ainakin tuo 2" riitti hyvin voi ajaa suorana. Korotuspaloja löytyy duellilta hinta muistaakseni noin 30€.
     
  17. _Metal_

    _Metal_ Well-Known Member

    Pitikö kytkimeen vaihtaa jotain shimmi prikkoja jos siirtyy 10 sarja painoista 11 sarjasiin? Miten vaikuttaako kytkentä kierroksiin nuo 11 sarjan painot? Itellä 163" 3" RMK nyt paikallaan muuten 18 mallin vakio hilut mutta 10-70 painoilla. Nyt tilasin gold jousen ja nuo 11-70 painot. Tämän hetkisellä setupilla kytkentä on jotain 3750rpm ja maksimi 8250-8300. Kaverilla särki remmin samanlainen kelkka 400km ajolla. Mahtoikohan tuo black jousi kytkimessä olla osa syypää tähän (kaverin kelkassa myös 10-70 painot)? Hajoaminen tapahtui Gautossa kunnon puutereissa. Miten muilla axys rmk hihnat on kestänyt?
     
  18. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Eipä ne painot maha vaikuttaa kytkentään millään tavalla ja ei kai sinne mitään prikkoja tullu, sinne ne tuli laitettua entisten tilalle. Tuolla gold jousella kytkennät laskee johonkin 3 pintaan, jos tarkoitat 100-275 arvoilla olevaa. Black jousia kytkimeen on aika monta, arvot lukee siinä jousessa. Että paha sanoa.. jos se ei mikään aivan älytön ole, niin ei se varmaan siihen rikkoutumiseen oo pää syy.
     
  19. _Metal_

    _Metal_ Well-Known Member

    Onkohan se vakio blacki joku 120-310
     
  20. jussi 77

    jussi 77 Well-Known Member

    Kyllä se tarttee jonkun sellaisen rakentaa joka niitä on tehnyt ennenkin...kannattaa vaihtaa kullan värisestä jousesta vielä yhtä jäykempi...
     

Suosittele tätä sivua