Polaris AXYS RMK 800 ( RMK, PRO RMK, ASSAULT RMK) 2015 ->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 11/4/15.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Mitä remmiä näissä kannattaa käyttää? Onko tuo pollen alkuperäinen yhtä liukas kuin brp:n? Ainakin näyttää aivan samalta. Pelaako näissä ultimax xs vai onko joku muu parempi?
     
  2. pagi

    pagi Arctic cat hardcore alpha

    Itse ajoin 2 talvea ultimaxilla ei ollut ongelmia
     
    Jii.Pee tykkää tästä.
  3. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Onko moni pudottanut etupukin alempaan reikään, muuttuuko paljon? Vai saako tätä hyppyytettyä ojien yli vakio asetuksilla? 155" pitkä rmk kyseessä. Minkälaiset läpivetävät näihin kannattaa laittaa?
     
  4. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Jos lasket sitä alempaan reikään niin telakulma mielestäni kärsii umpisessa ajossa. Kytkimen setuppi kuntoon niin menee sukset ilmassa aina kun tarve.
     
    Rautane ja A-J tykkäävät tästä.
  5. julli

    julli rmk

    taitaa alkaa liukurungon nokat penetroitumaan matosta läpi. keulii nokko ojien ylityksiin, ei silti rinteessä liikaa
     
    Rautane ja Viable tykkäävät tästä.
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo rullat sinne kärkiin olis pitänyt samalla laittaa. Yksi piti hyvänä muutoksena mutta itse en ole vielä päässyt testaamaan edes vakiona. Pitää vissiin eka laittaa säädöt kuntoon ja katsoa miten pelaa. Kumpi helixi olisi parempi: 46-42/48-44 vai sellainen missä 46-42.33/44-40.33? Luulen että tuo 46-42 pelaa mutta tuota jyrkempää kulmaa tuskin tarvii. Tuosta toisessa voisi varmaan käyttää molempia kulmia, mutta jälkimmäisessä ilmeisesti kulma muuttuu kerralla.
     
  7. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    56-42.36 suoriltaan vaan paikoilleen. 46-42/48-44 sitten kevään raskaille keleille.
    Ja 11-70 painot kytkimeen.
     
  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo pitää varmaan nuo painot ostaa, mutta oisko neki sama ostaa säädettävät kun saa lähes samaan hintaan kuin normaalit.

    Joku 54-42.36 tai 54.40 löytyis jo, mutta ei se tainnut erityisen kevyt olla edes 144 pitkässä pollessa. Pitääpä mietiskellä minkä laittaa. Oisko tuollaiselle 42 loppuiselle helixille joku 260 loppuinen jousi variin jos vakio välit?
     
  9. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Laittasin itte kyllä 44/40 helixsin ja 11/70 puntit 130/340 kytkin jousen ja variin vakio jousi tai musta purppura ei nuilla ole kovin kaukana mettässä
     
    Jii.Pee tykkää tästä.
  10. Mika Lokka

    Mika Lokka Well-Known Member

    Tämähä on makuasia...nuitten kahen heliksin välillä ei oo kauhiaa eroa...itte oon nyt kolmessa kelekassa viimesen 8 vuotta käyttäny tuota 46-42-äffää
     
  11. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Niin ne varmasti on. Olis tuo 46-42f melko varma valinta, mutta kiinnostais testata tuollaista missä kulma vaihtuu kerralla. Toisessa olis enempi varaa säätää kun on myös tuo 40 loppuinen. En ole välejä lyhentänyt ja vakiossa on suora 40 helix. Osa kyllä kuulostaa ajavan 44 loppuisillakin..
     
  12. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Niin mikä se on oikea polttoaineasetus jos 98:lla ajaa? Ohjekirjasta ei oikein selvinnyt. Monessa 98:ssa on näköjään hieman etanolia, mutta voiko silti käyttää sitä non ethanol asetusta vai mikä se paremman polttoaineen asetus olikaan..?
     
  13. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    11-70 painoilla ja 340 loppusella jousella kiertää kyllä liikaa vaikka ois 42.loppunenki helixi.
     
  14. julli

    julli rmk

    non ethanol
     
    Jii.Pee tykkää tästä.
  15. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Kevään raskaalla lumella ei jaksanu 46/42 mennä kun Viikusjärvessä oli 2m raskasta soselunta mutta tuo 44/40 on heliksi on sellanen millä vetelee läpi talven toki alkutalvesta kiertää hiukan yli muttei haittaa ja keväällä pelaa hyvin uudet 850:pit saa näköjään kiertää 8250 +/- 250rpm
     
  16. lynexi

    lynexi Well-Known Member

    Ei tainnu Jii.Peellä mennä kelkan vaihto ihan putkeen, ku aiko vaihtaa brp.n pois ettei tarttis säätää. Sama säätö jatkuu nyt pollen parissa.:D
     
  17. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Vai olikohan se sittenki 8250 +0/-250rpm.
    Saa sitä tietenki kierrättää, kukapa sitä kieltääkään.. ohjekirja vaan sanoo ihan toista. :)
     
  18. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ai säätö? o_O Ei kait tuossa ole oikeastaan mitään säädettävää. En ole edes ajamaan päässyt mutta veikkaan että tulee toimimaan jos laitan 120-320 (340) jousen, 11-70 painot, vakio välit, 46-42.33 helixin ja 160-240 jousen. Tuota on niin helppo hienosäätää että ei edes harmita säästäminen. Nyt kun purkanu ja tutkinut niin onhan tuota helppo rassata jos brp vertaa. Kytkin pyörii siististi eikä koko kelkka tärrää.
    Lynxiin piti etsiä säätöjä reilu talvi, valmiita ei tuntunut keltään löytyvän tai olivat huonoja. Petikumit pitää vaihtaa ettei kone väännä vinkkuun. Varituki varalta. Teamin vari kun qrs oli toivoton jos halusi voimalinjan missä hihna ei pala vaikka lämpimällä kelillä huudattaa rinteissä. Kytkin olis pitänyt tasapainottaa vaan oli menny jo niin paljon rahaa ettei raskinut. Kaikkia muita muutoksia piti myös tehdä. Olisi pitänyt ostaa freeride niin olisi päässyt hieman helpommalla mutta siinäkin sama voimalinjan hierominen. Ei ne ollut valmiita silloinkaan rex2/xm eivätkä ole vieläkään. Samat viat voimalinjassa mutta nyt laitettu hieman haastetta lisää kun koneessa enempi tehoja, mutta huonommin kiinni kuin vanha kone. Vanhassakin normi petikumet väsyi ja olivat veltot.

    Että kyllä minä ainakin vielä olen erittäin tyytyväinen mutta senhän näkee paremmin vasta kauden lopussa.
     
  19. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Kyllä mulla ohjekirja kertoo muuta
     

    Lisätyt liitteet:

  20. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.


    No on se uskottava. Ei oo mulla suomi versiota. Mitähän kirjaa täsä kannattaa uskoa. :D

    Pahoittelut tähän topikkiin ko liittyy eri kelkkaan.
     

    Lisätyt liitteet:

Suosittele tätä sivua