Polaris AXYS Switchback Assault 144" (2017 -> )

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Stig, 20/3/16.

  1. Pollemies1969

    Pollemies1969 kyl se siitä viimex meni =P

    tuo SKS on tehty niiku ummelle, ei tolla reitillä paljoo tee, olen itse ajanut SKS.llä parin tunnin testi ajon jossa ajoin sekä reittiä että umpisii.
     
  2. Polman

    Polman Lynx Rave RE 850 2024


    Olen täysin samaa mieltä. Äärimmäisen hyvä yleiskelkka, voimaa riittää ja ummella menee jopa ihmeen hyvin kuhan jättää väliin pahimmat rinteet ja puunkierrot.
     
    Pollemies1969 tykkää tästä.
  3. samsungi

    samsungi Active Member

    Oottako näihin vaihtanu parempia iskareita walkereiden tilalle? Tekis mieli vaihtaa kun tuo pintakovuus jatkuu vaikka on simmailtu uusiksi. Paremmaksi toki muuttu mutta ei tuo oikeen vieläkään sykähdytä. Kuulemma tuo pintakovuus meinaa olla noiden ominaisuus...
     
  4. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Itellä hirveä assaultti kuume. Olen tässä useamman talven indylla ajellu varmaan aika paljon tulee reittiä ajettua vai kannattaako pysyä pätkä mallissa? Kai tuollaki reittiä ajaa mitä olen lukenu. Muutenki pitäisi siirtyä jo 800 aikaan aina ollut 600. Toki jonkun verran tulee leikittyä reitin ulkopuolella.
     
  5. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    On pikakiinnityksellä se kimpex. Runkoon ei jää ko semmoset sormenpään kokoset mutikat ko penkin ottaa pois.
     
  6. Lampivaara

    Lampivaara Well-Known Member

    Miten nämä uudet -18, nouseeko näissä reiteillä helposti lämmöt yli sallitun? Maanantaina reissuun lähdössä ja mietin, että alanko poraileen liukurunkoihin reikiä raapijoita varten.
     
  7. K.J.P

    K.J.P Xterrain 850 Re -23, Rave Re600r -19

    Itellä ummella lämmöt reilu 30astetta, kova reitti jossa pari senttiä irtolunta pyöri lämmöt 50-55 ja viikko sitten oli kova pakkaslumi reitillä joka ei pölissyt niin lämmöt pyörii siinä 80 asteen paikkeilla..vähän reilu. Xrs Skidoo piippaili vähän väliä lämpöjä joten ei se pollekaan kaukana ollu että menis ylilämmön puolelle.
    Eli jos ihan kivikova reitti niin raapijat ei ainakaan haitaksi oo..
    toki lämmöt tippuu heti tuonne 50 kun vähänkään pääsee käymään lumella, mutta oli itelläki aika hakusalla ne hangella käynnit kun reitti meni tiheässä metsässä.
    Ajattelin kyllä itelle raapat laittaa kevääksi ku aamuisin Oulun seudulla ainakin kivikovat reitit.
     
  8. Juhnis

    Juhnis New Member

    Täällä kanssa 2017 Assault 800:lla ajeltu hymy korvissa viime ja tämä talvi. Tälle talvee shimmattiin etuiskarit pehmeämmiksi Keljossa ja onnistu aivan nappiin. Oli alkuperäisellä setupilla omaan makuun liian kireä, vielä kun kuskikin on aika kevyt (~70kg). Nyt ollaan hyvin klikkerien säätöalueen puolivälissä eli pystyy niillä säädöillä hiukan pelaileen reitin ja kelien mukaan. Alkuperäisellä shimmityksellä oli ajettava klikkerit täysin auki. Telaston iskareille ei tehty muutoksia, itseasiassa niissä taitaa olla klikkerit napsun tai pari "ohjekirja-asetusta" kireämmällä. Kestää aika hyvin patikossa paukutella. Lisäksi tietty Totaltekin sprinttiraudat suksissa eli kääntyy! Ja silti se ajamisen ihana keveys on läsnä! :)
     
  9. Pollemies1969

    Pollemies1969 kyl se siitä viimex meni =P

    eipä ole ollut lämpöongelmia siinä 55 astetta reitillä, ja mulla tapana käydä välillä reittiajossa reitin ulkopuolella, ni ei ongelmia, aikä tarvi raapijoitakaan, tämä siis nyt ekaa 3000 kilsaan asti , mitä oon huomannu
     
  10. Pollemies1969

    Pollemies1969 kyl se siitä viimex meni =P

    on aivan hel....tin HYVÄ kelkka reitille ja umpiseen. ostin joulukuussa 2017, ajannu nyt 3000 km, reitillä ja umpisis, ei mitää ongelmia, paras menopeli mitä mulla on ollu koskaan! SUOSITTELEN
     
  11. Joni732

    Joni732 Lynx Rave Enduro 600cc -24

    Täältä löytyy -18vm 600 assaultti, paras kelkka millä ajanu reitillä ja ummessa. Suosittelen kaikille umpisen/reittikelkan hommaaville. itellä ainaki tarpeeksi liikkuu tuolla 600 koneella nyt vajaa tonni mittarissa ja ilman ongelmia saanu tykittää menemään. Ja ei lämpö ongelmia täälläkään ole ollut.
     
    Pollemies1969 tykkää tästä.
  12. Fatfinn

    Fatfinn Polaris 800 Assault Switchback 2018

    Tuo 51mm matto on paska. Reilut 2k ajettu ja harppujen ohuet päät taittunut. Eli pito heikkenee...
     
  13. 700sks

    700sks Well-Known Member

    Itellä kans 2017 800 assaultti,tela vaihdettiin heti kättelyssä camo challenger 51mm,on pitoja ja kelkkaan tulee luonnetta heti eri malliin,vakio on liian löysä harjanen,iskarit kans päivitetty. On huippu kelkka,pärjää umpisellaki tuolla telalla tosi hyvin,hienosti on toiminu,ei lämpöjen ongelmia. Seuraava kelkka onki varmaan 850 sikspäkki samoilla muutoksilla.
     
  14. Fatfinn

    Fatfinn Polaris 800 Assault Switchback 2018

    Tuo challengeri 51mm on vakio -18...
     
  15. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Se on se series 4 matto ollu jo monta vuotta tässä mitassa, ei ole challenger. Jottai pehmeämpää seosta se on ku antaa periksi
     
  16. Fatfinn

    Fatfinn Polaris 800 Assault Switchback 2018

    Niin näyttää olevan . Harkita maton vaihtoa ens talveksi...
     
  17. Fatfinn

    Fatfinn Polaris 800 Assault Switchback 2018

    Mitä mattoa laittais alle? Backcountry 51mm vai challenger 51mm?
     
  18. K.J.P

    K.J.P Xterrain 850 Re -23, Rave Re600r -19

    Mistä löytyy 144 bäkkäri 51mm
    Ite löytäny vaan 44mm harjalla sopivaa..
     
  19. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Riippuu mitä ajat? Challenger 51mm on jo kuites 800 euron luokkaa ja samalla harjalla mitä vakio. Umpisessa nousussa et huomaa todennäköisesti juuri mitään eroa vakioon. Challenger extremen laittaisin itelle testiin,jos ei ihan reitti painotteista ole.. Karkeammat kaikki vaatii yleensä pyörien vaihdon kanssa jakoon 2,86 muuttaessa, en tiiä miten näissä riittää kiristysvara suoraan 146 mittaan, ainakin proride-mallissa riitti. Oe comp mattoa voi löytää halvalla, mutta eipä se oo mistään kotoisin oikein sekään, ite en ainakaan tykänny yhtään.
     
  20. 700sks

    700sks Well-Known Member

    Kyllä on challengeri umpisellaki pitävämpi vakioon verrattuna,on kuin tehty sikspäkkiin.
     

Suosittele tätä sivua