Polaris AXYS switchback Pro-X 137" 2016->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Vonikka, 21/1/17.

  1. Loparis

    Loparis Member

    Muuten kyllä mutta ei kykene uutta laittamaan nyt.
     
  2. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    No sitten mut ei tuo oikein umpista jaksa kulkea. Itsekkin miettinyt et laitan tuon myyntiin kun ei oikein ole käyttöä kahdelle.
     
  3. Loparis

    Loparis Member

    Jeps, tulisi 144" assaultin tilalle tuo 137" axys. Joskus 136" dragonilla umpista ajanut ja eihän se herkkua ollut, mutta onhan tuo axys kuitenkin ihan eri peli.:confused:
     
  4. jms1601

    jms1601 Lynx Xterrain 850 RE -23

    Ei taho ummessa mennä, mutta reitillä peto kulkeen? Aika vähä tuli viime talvena ummella ajeltua, mutta sen minkä kokeilin niin aika nihkeää etenemistä. Tosin viime talvena ei kunnon umpihankia ollutkaan.
     
  5. Jamesi

    Jamesi Well-Known Member

    Minkäslainen laite tämmönen on käytettynä? Onko jotain tiettyä heikkoa kohtaa mikä pitäis tiedostaa?
     
  6. 4moped

    4moped Well-Known Member

    Takalinkun muovipuslat tahtoo kulua nopeasti, toki niihin saa metallisiakin. Itsellä nyt toista talvea uutena laitettu ja 5500km mennyt ilman ongelmia.
     
  7. Jamesi

    Jamesi Well-Known Member

    Juu, kelkka tuli ostettuu ja nyt ajettu 4700km. 8kpl telapyörän laakereita uusin samantien. Muuten ei suuria vikoja löytyny. (Vielä)
     
  8. Jamesi

    Jamesi Well-Known Member

    Mitä remmiä ootte näissä käyttäny? Orkkis näkyy olevan 275 €o_O
     
  9. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Gatesin vahvistettu tarvike remmi on hyvä. Ite olen indylla ajanu sillä remmillä
     
  10. Jamesi

    Jamesi Well-Known Member

    Etujouset näkyy olevan melko kuoleentuneet. Oottako kokeillu jäykempiä jousia keulaan?
     
  11. Matson^

    Matson^ Member

    Ostin tämmöisen uuden ylivuotisen ns ensikelkaksi. ~500km on nyt takana, ja koittanut haeskella säätöjä alustaan.. tietysti aika varaoen, etten hirveästi poikkeasi oletettavasti kohtuullisesti toimivista tehtaan säädöistä.. mutta suksea nostaa edelleen todella helposti, joka taas pitäisi päinvastaisesti olla yksi tämän kelkan vahvuuksista, käyttäytyä vakaasti mutkissa :D
    Millaisia säätöjä muilla on ?
     
  12. jms1601

    jms1601 Lynx Xterrain 850 RE -23

    Takana 3 napsua auki ja etupukki sekä keula 1 napsu auki. Hyvin mulla toimii tuolla asetuksella, mutta suksea nostaa myös jos ei kunnolla roiku sivulla. Siis nuo tehtaan asetuksista.
     
  13. KAJA

    KAJA New Member

    Minkälaista ongelmaa koit Vonikka, tuon Rovaniemen iskarisimmityksen jäljiltä? Missä on hyvä simmityshuolto?
    Mulla 0n ylivuotinen 2016 Pro-X Switsu menossa ensimmäiseen iskarihuoltoon ja itse kaipailen hieman lisää
    progressiivisuutta ainakin etupukin iskariin. Nyt kun hakee pintapehmeyttä, tulee pohjaamisia ja puristusvaimennusta
    lisäämällä tuo pintapehmeys tuppaa poistumaan.
     
  14. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Sori tähän on jäänyt totaalista vastaamatta enkä kyllä enään muista mite se jaksoi vikoa :(
     
  15. Datsukki

    Datsukki Member

    Pystyykö joku kertomaa että 800 switsusta löytyy välitykset 22/41? Ajatuksena lyhentää esim 20/42 koska nykyisille huipuille ei ole käyttöä. Tarviiko voimalinjaa päivittää?
     
  16. JJO

    JJO Polaris Axys PRO-X Switchback 600

    Onkos kukaan rakennellut takalinkkuun rasvanippoja? Tuohon valuun ei taida kannattaa porata reikää, joten rasva pitäs saada akselin kautta vissiin kohteeseen?

    Näistä on aika vähän kirjoitusta ylipäätään. Mistähän moinen? Eikö näitä ole kellään? :)
     
  17. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Pienen reiän olen porannu sinne holkkien silmukkaan. Piikillä sitten puristanut rasvaa prässillä.
     
  18. JJO

    JJO Polaris Axys PRO-X Switchback 600

    Tuohan on ihan hyvä idea. Ei se pieni reikä sitä osaa heikennä.

    Ostin juuri tuollaisen -16 vuoden SB:n. Täytyy kesän aikana sorvata taka linkkuun pronssihelat ja laittaa samalla sit rasvauksen.

    Onkos etupukissakin muovihelat? Ja rasvanippoja ei taida löytyä kelkasta ainuttakaan?

    Onko etu- tai takapukkia syytä vahvistaa?
    Mites liukurungot? Niihin ajattelin ainakin vahvikkeet laittaa. Taitaa onnistua ulkopuolelle helpoiten..
     
  19. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Tekase useampi sarja jos mahdollista,ainakin minä tarvisin uudet ja kestävämmät holkit. 9000 on mittarissa ja toinen satsi menossa takahäkin heloja sekä niitä muoviholkkeja jotka on etupukin päissä sekä takapukin alapäässä. Uudet kun olen laittanut niin reilusti vain rasvaa sinne pyyhkässyt,pysyy sen mitä pysyy. Sen takahäkki kannattaa simmata hiukan tiukemmatki niillä puslilla,ainakin minulla lonkkasi semmosen 3-4 milliä sivusuunnassa ennenkuin laitoin rikat sinne. Samoin etupukiniskari lonkkasee sivuittain ja sinne myös rikat ettei etupukiniskarin alapuslat hajoa niin helposti.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  20. JJO

    JJO Polaris Axys PRO-X Switchback 600

    Kyllähän niitä tulee tuossa useampi samalla, kun hommaan ryhtyy. Ainesta pitäs olla itsellä ainakin kahteen settiin olemassa.

    Täytyy käydä läpi nuo kaikki alustan puslat. Myös etupukki ja iskarit.

    Kiitos vinkeistä!
     

Suosittele tätä sivua