Polaris edge, mahtuuko 44mm lapulla oleva mattopyöriin?

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä _jontte_, 23/10/18.

  1. _jontte_

    _jontte_ Member

    Elikkäs nyt olisi Polaris edge x 600 vm02, hakusessa isommalla räpylällä oleva matto. Kelkkaan on hommattu jo läpivetävätpyörät (7hampaiset).
    Elikkä kysymys kuuluu;
    Mahtuuko 44 harjalla oleva matto pyöriin? Kellään kokemuksia?
    Myös miettinyt jos ei 44 mahu niin entä 41mm? Jos ei mahdu niin onko pitänyt minkälaisia muutoksia tehdä?
    Vai onko vaan viisain laittaa 38mm?
    Minkälaisia mattoja porukka laittanut?
     
  2. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Hoi!
    Mulla sama kelekka, vakio vetopyörät ja 44 matto.
    Veistelin tunnelijäähyjen kohalta lovet, mutta eipä liene täysin tarpeellista sekään...
     
  3. _jontte_

    _jontte_ Member

    Joo, kun mietinnässä olisi ostaa 44 räpylällä oleva matto. Ootko tehny mtn muutoksia etu/takapukille? Laskenu niitä alemmas? Mietin että jos pitää tehdä lovet niin ehkä olisi helpoin sitten vaan jos ostaisi vaikka 41mm, niin mahtuisikohan sillo pyörimään ilman lovien tekoa. Toki eipä tuossakaan ole monen mm heittoa tuohon 44
     
  4. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Pukit vakiot. Ei niihin tarvi kajota. Liukurungot jatkettu ->345
    No 38mm menee ainakin heittämällä.
     
  5. arskak

    arskak tohelo

    itellä tais olla 8hampaiset läpivetävät ja etu ja takapukkia tipautettuna alaspäin niin mahtu 44 pyörimään ongelmitta.
     
  6. _jontte_

    _jontte_ Member

    Joo mulla itsellä on 7 hampaiset ja jatkettu kelkkaa 365 pitkäksi. Ja etu/takapukkia pudotettu alaspäin. Saa nyt nähdä miten kulkee kun pääsee lumille kokeileen. Pitää kuluttaa tuo nykyinen matto loppuun ja harkita sitten isommalla lapulla. Pitäisi vielä löytää tuohon omaan kelkkaan niin Pro x penkki... Eihän sattuis keltään löytyy?
     
  7. Bete

    Bete Well-Known Member

    Menee edgeen vaikka 51mm harjainen matto. Mulla oli edgex, jossa switchbackin 365 alusta ja 51mm camoplastin challenger. Läheltä vakio kennoja menee ja jarruttaissa osuu vähän ripoihin, mutta ei häiritsevästi.
     
  8. _jontte_

    _jontte_ Member

    Joo, ku harkinnassa oli ostaa 44mm oleva matto mutta ei nyt sitten tullut laitettua kun ei ollut varmaa mahtuuko pyörimään.
     

Suosittele tätä sivua