polaris IQ FST 750 turbo

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä criminal, 27/12/10.

  1. Juice

    Juice Well-Known Member

    Vs: polaris IQ FST 750 turbo

    kestää laittaa koukku kunnon takapuskurilla. jos ei kelkan rassaus kiinnosta yhtää niin ite ainaki välttelisin fst koneista kelkkaa kahden ja puolen vuoden kokemuksen jälkeen.
    jos tuo on alkuperäis kunnossa niin siihen pitää vaihtaa välitykset ensimmäisenä että viittii tarjota reen eteen maksaa jotain 120-130€ ja sitten ne ominaisuudet raskas ohjaus, chek engine valon vilkkuminen joka johtui mulla ainaki tankin alla olevan painekotelon anturin likaantumisesta.
    laturi tuosta hajoaa todennäköisesti ennen 8000km alkuperäinen maksaa 450€
    kerää jäätä helvetisti tunneliin.
    kovilla pakkasilla ei meinaa saada käyntiin.

    hyvillä reiteillä joutusa kulkemaan ja lysti ajaa.

    tässä minun mietteitä fst:stä ajelin juuri tuollaisella n.4000km
     
  2. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: polaris IQ FST 750 turbo

    Ajatuksena oli ihan satunnaisesti vetää ahkiota kerran-pari talvessa.
    Ei hirveesti kiinnosta raplata, mutta mikä on semmonen kelkka, jota ei tarvii raplata. Nelareihin ei sentään tarvii olla jatkuvaan niitä mäntiä vaihtamassa. :p

    Eikös tuohon laturiin ollut joku vaihtoehtoinen ratkaisukin ja toimiva sellainen?

    -P-
     
  3. Juice

    Juice Well-Known Member

    Vs: polaris IQ FST 750 turbo

    osta venture kone kestää eikä ole mitään lastentauteja.

    ei tarvi hommata mitään jakkaraa ja koukku valmiina.

    venturen saa myytyä joskus.
     
  4. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: polaris IQ FST 750 turbo

    Ei oo Venturesta minun kelkaksi, oon semmosella ajellu ihan riittämiin, kiikkerä ja ikävä vietävä kovavauhtisessa reittiajossa. Reitille kuitenkin suurin osa minun ajoista sattuu. Toki ajotyylihän pitää säätää kelkan ja ominaisuuksien mukaan.

    Tuossa FST:ssä(kin) vähän hirvittää mahollisten jatkoinvestointien määrä, työttömällä kun ei oo oikein sitä voimaa kukkarossa jatkuvaan remontteja tehä ja varsinkaan semmosia remontteja ei saisi helposti tulla, jotka jättää matkan varrelle. Aina pitäs päästä vähintään limppaamalla kotio.

    Ainut koskaan matkan varrelle jättänt kelkka on Lynen -12 mallinen dokkeri...

    -P-
     
  5. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: polaris IQ FST 750 turbo

    Tyrnävällä ollu viimemmä tuo FST...
    Pakin päällemeno ilmeisesti kangersi hivenen.

    Kyllä mulla jammukin mielessä on tosin ollut, ajanut Ventureilla( 500&1000cc), RX-Warrella ja Nytrolla. Venturesta en tykänt, muista kyllä.

    FST:llä en oo ikinä ajanut ja jos se on raskas keulaltaan, niin miten sitä voi verrata esim Nytroon ja Warreen?

    -P-
     
  6. KARPPU

    KARPPU Member

    Onko FST:t siis vikaherkkiä? Tartteeko ruveta kannentiivettä tai mäntiä vaihtaan? Tulee sellanen kuva keskustelusta, että niissä olis vikoja, mutta ei puhuta kuin likaisista antureista yms. Onko perusmoottori kuitenkin kestävä?


    Jos vertaillaan -07 Polaris IQ 750 Turboa ja -06 Yamaha RX-1 Apex GT:tä, kumpi on keveämpi ajaa ja kumpi näistä kannattais ottaa? Onko vielä joku kelkka joka ois hyvin lähellä näitä kahta tai keveämpi ajaa kuin kaksi edeltävää?
     
  7. tomi667

    tomi667 Well-Known Member

    Mitä moottoriöljyä olette näissä käyttäneet?
     
  8. jounik

    jounik New Member

    Moi, Kysymys tuohon FST 750 moottorin öljynvaihtoon. Manuaalin mukaan lisäjohtosarja kytketään ohjaustangon alla olevaan liittimeen ja toinen pää starttisolenoidiin. Ei ole kaksinen piuha kyseessä. Öljyt pitäisi vaihtaa eikä ole ko. johtoa. Jos löytyisi tietoa miten lisäjohtosarja on kytketty niin sais tehtyä itse tarvittavan piuhan. Onko ohjaustangon alla olevat piuhat ruskea ja Pun/valk yhdistetty toisiinsa ja lisäjohdon toinen pää kytketty starttisolenoidin VIH/VALK vapaseen naarasliittimeen?
    Kuvat liittimistä ohessa.
    Kiitokset etukäteen!
     

    Lisätyt liitteet:

  9. pakkasukko

    pakkasukko Well-Known Member

    Moi

    Löytyisikö joltain ketjukotelon kasausohjeita? Ei oikein meinaa mennä kasaan tuossa paikallaan, lienee jotain spesiaaleja työtapoja oltava, että saa kotelon läjään?
     
  10. pakkasukko

    pakkasukko Well-Known Member

    Moi

    Muistaako Juice moni lenkkinen ketju oli 21-44 väleillä tai tietääkö joku muu? Pähköilen, että selviäisikö pelkillä hammaspyörien vaihdolla ja hyödyntäisi tuon nykyisen 78 lenkkisen ketjun. Nykyiset värit 24-40, aika paljon saa kiristää ennen kuin on löysät pois, niin periaatteessa lähellä ollaan tuon 21-44 välityksen kanssa, että yltääkö.

     

Suosittele tätä sivua