Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä hiltunen, 5/8/09.

  1. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Moro! Tuli myytyä Polariksesta rungon jatke "cpcp3_" samille... (vai miten se meni) :D no pitkän aikaa on mielessä ollut joku "uusi" projekti, kun jotenki tuo kiilakopan runko alkoi olla niin kovia kokenut ja muutenki innostus oli jo viime talvena hiukan hakusalla :p No runko kauppoihin päästiin ja samilta tuli mulle ZX-koppaisen ski-doon kuomu, alakuomu, tankki, penkki! ja samaan syssyyn tuli ostettua vielä kolaroitu ZX:n runko joka oli saanu "pusua" vähän tunnelin kylkeen... no nyt oli Polaris miehellä läjä ski-doon osia :eek: tuossa tallin nurkilla on pyörinyt muutaman vuoden s2000-koppanen mxz:t turhan panttina niin päästiin siitä sitten kans kauppoihin siskon ukon kans :) pääseepähän sekin hyöty käyttöön! eli siitä tulee nyt tuohon 440 tekniikka ja mitä siitä nyt saa sovellettua... joo tiedän, että on "hiukan" ali tehoinen ,mutta näillä mennään nyt ens talvi! jos tuosta mieleisen saan niin täytyy sitten hommata kunnon kone joskus!

    No tässä ois muutama kuva mitä on tuloillaa... kuvat puhukoon puolestani!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. hartti

    hartti ockelbo poro

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Tuo on aivan älyttömän pitkän näkönen :eek:
     
  3. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Ei siitä tule kun 396!! tuosta mun edellisestä "projektista" tulee telasto ja matto! näyttää pitkältä ,koska tuosta pätkän tunnelista on perä päästä leikelty turhat alumiint pois! tarkasti kun katsoo niin tuossa telatunnelin päällä näkyy nuo penkin pultit! eli penkki tulee siitä taaksepäin vielä jonku matkaa ja loput on jatkoa! ei se välttämättä muutenkaan ihan nuin pitkäksi jää! semmoset noin 60cm pätkää pitempi tulee tuosta tunnelista! tuo hämää kans kun tuossa kyljessä on tuo alumiini latta vielä katkaisematta :)
     
  4. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Oisit ottanu metallimiehenä pikku askeleen eri suuntaan ja hitsannu alumiinista nuo astimet ja muut? :)
     
  5. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Kävi mielessä, mutta ei oikeen ole vehkeitä siihen hommaan kotona! eihän sitä tiedä vaikka senkin teen joskus :) vaikka sitten seuraavaan "projektiin" ;D tunnelinjatkosta kuitenki tulee nyt alumiininen... onhan sekin jotain :)
     
  6. Akem

    Akem Arctic-cat M8000 LTD -16

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Nuihin astinlautoihin ku iskee polven niin se on sen talven ajelut ajettu :D
     
  7. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    tulee aika häjyn näköinen laitos ja priimaa näyttää tulevan 8)
     
  8. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    laittaa polvisuojat ;D ;D
     
  9. Friman

    Friman Sks axys

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    alko itteäki innostamaan tuomosten astinlautojen teko, mutta kiinitystä olen alkanu miettiin. voisikko kertoa miten sulla on nuo astinlaudat kiinni tuossa rungossa? ::)
     
  10. cpcp_3pa3pa

    cpcp_3pa3pa Terhi

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    jaha ! teit sitte nyt ittelles noi jalkaosat kunnon karhennoksilla, hitto, kun tuommoset sais.. :-* koitan mittoa sen jatkon pituuden zx:n runkoa ite jatkoin 36cm taka-osasta ja tuo sun putkirunko oli hiukkasen pitempi, nostokahvaan varmaan n. 45cm?
    alumiinihän se ois värkkinä hyvä, mutta tuppaa ratkeilemaan varmaan herkemmin ja yllättävän kevyt on tuo putkirunkokin, ainakin se kiilan vanha.. :eek:
     
  11. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Joo ei tuossa varmasti voitolle painossa jää! ainakaan sitten kun saan siitä niin tukevan, että kestää "riuhtoa" ;D eikä tuossa oikeastaan se paino ollu päätekiänä, että tuollaiseen ratkaisuun päädyin! ei vaan yksinkertaisesti tullu mieleen, että miten tuon jatkon vois tehdä putkesta eritavalla mitä pollessa oli! eikä viitsi samanlaista enää tehä :) joo yllättävän kevythän se oli loppujen lopuksi se runko mikä sulle tulee ja ainakin kestää nostella ym. ainakin mulla kesti:)

    Ei me täällä etelässä niin rajusti ajeta, että polvillaan astinlaudoilla ollaan :) sitä paitsi oon niin "vilukissa", että mulla on niin paksut housut, että en mää mitään huomaa jos tuohon tipahdan ;D niin ja voiko nuin karheista astinlaudoista ylipäätänsä liukastua ;)

    nuo "astimet" on kohtuullisen helppo (tietysti kelkasta riippuen) laittaa kiinni! ainakin mun mielestä :) tässä lyhyesti... telatunnelin ja astilaudan pokkaukseen tulee kulmarauta! sitten leikataan ylimääräinen astinlaudasta pois (niin, että jää kulmaraudan paksuinen "viipale" astinlautaa. kulmarauta tulee pultailla telatunnelliin kiinni ja niittaamalla siihen mitä astinlaudasta on jäljellä (sen kulmaraudan alla) tuo ulompi putki/tanko... mistäsen nyt ikinä tahtoo valmistaa... sen oon "ujuttanut" siihen pitkittäis tukivarren kiinnitys tankoon, joka tulee rungosta... mikä lie sen oikea nimi... no kuitenki siihen oon hitsannu tuon ulomman putken kiinni... väliin vaan sitten lattaa tms. tuo on tärkeä tuo loppupään kulma/taitos ns. keulimis jutskat, että tulee tukevasti runkoon kiini! tukee nimittäin hyvin tuota rakennetta! en osaa tarkemmin selittää ;D
     
  12. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Hyvä vaan että mustasta raudasta tulee, on se köykämiini kuitenki semmosta.. väsyy, lommoilee, nitkuaa niitit läpi.. muutamanlaista akryylimassaa :p
     
  13. Friman

    Friman Sks axys

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    vielä kiinnostais että mistä olet hommannut tuota "reikälattaa" mistä olet tehnyt nuo karhennukset? ja veltostuttaako paljo runoka ko leikkaa astilaudat pois? ::)
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Oliskohan ihan tavallista lattaa johon on porattu reiät ja silpastu siivu pois?
     
  15. Friman

    Friman Sks axys

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    tallin seinälä näyttää nojailevan kolme pätkää lattaa joka on reijitetty. en usko että kukaan kehtais alkaa poraileen niihin reikiä.
     
  16. cpcp_3pa3pa

    cpcp_3pa3pa Terhi

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    miksi ei? eiköhän noi ole tehty justiinsa t-cattilan mainitsemalla tavalla ???
     
  17. Friman

    Friman Sks axys

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    no ei kai sitten auta ko alkaa poraileen tai keksiä jotain muuta. anteeksi idean varastamisesta :-[ :D
     
  18. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Elämä/Siperia opettanut ainakin minua että kaikkea ei saa valmiina eli jos on materiaalia ja tarvittavat työstölaitteet niin tekee sitten niistä ;)
     
  19. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    Jos ei satu olemaan samanlaista "työsuhde-etua" niinkö minulla niin marssi lähimmälle ammatti koululle ja käske niiden leikata plasmalla sulle tuommosta karhennosta! plasmalla tuo minunki karhennos on leikelty...
    Ja saa näitä ideoita varastaa! en varmastikkaan täällä tekemisiäni esittelis jos ois niin salaista ;D ja ei nuita nyt paha olis porallakaan tehdä! hommaa vaan kunnon poranterän niin "uppoaa ku kusi lumeen" ;D
     
  20. Jörejussi

    Jörejussi Well-Known Member

    Vs: Polaris miehen syrjä hyppy: sopivan pitkä, alitehoinen Ski-doo

    ookko muuten huomioinu kun on nuin reikäset nuot astin laudat niin saattaa ikävästi tartahella kannon tappeihin ja miten kun sose kelillä ajaa umpista niin tuleeko nuista astimista lanoja.
    vai ajetaanko tällä missä muuten?
     

Suosittele tätä sivua