Polaris Trail Touring kokemuksia?

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä YazkaH, 10/12/16.

  1. YazkaH

    YazkaH Member

    Eli hakusessa olis edullinen retki/pilkki kelkka ja nyt tarjolla olisi kyseinen kelkka vuosimallia 1996. Kilometrejä takana noin 12000, mutta siistin näköinen päältä päin ja toimiva. Kysyisinkin Polaris miehiltä kokemuksia kyseisestä mallista. Löytyykö heikkouksia/vahvuuksia ja onko kuinka luotettava? En tiedä onko kelkkaa tuona vuonna ollut tarjolla muilla koneilla, mutta tämä yksilö on varustettu 500 kuutioisella puhallinkoneella. Huollettu on säännöllisesti, mutta moottoria ei ole avattu ikinä.
     
  2. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Minulla on vuoden -91 Trail Touring Fuji 488 -puhallinkoneella. Taitaa tuo -96 olla jo uudempaa "korimallia", mutta kone on varmaan sama. Minun yksilöllä takana jotain 17 tuhatta kilometriä, konetta ei ole avattu ja mitenkään se ei vielä oireile. Puristuksiakin löytyy kuin uudesta. Eipä silti, männät kannattaisi varmaan vaihtaa joskus varalta. Nivelet ym. kelkassani on vielä aika jämäkässä kunnossa. Huippuja ottaa gps:n mukaan 116 km/h, mikä lienee puhallinkoneiselle aika hyvin. On minulla myös vielä enemmän ajettu nestekoneellinen versio, 500 SKS, siihen on vaihdettu ainakin männät joskus 18 tuhannen kohdalla, ihan hyvin pelaava kelkka on ollut sekin. Ainakin näissä vanhoissa tuppasi joskus ketjukopasta irtoamaan alarattaan mutteri, ja se aiheutti ketjurikkoja ja hajosipa joskus ketjukoppakin. Toisen kelkkani ostin viallisena, ketjukoppa piti vaihtaa.
     
  3. -rx-1-

    -rx-1- Lynx etec

    Aikoinaan oli -98 trail tourinki juurikin tuolla 500 föönillä. Muistaakseni 5 vuotta oli ihan pilkki/reitti käytössä ja ja kilometrejä tuli semmoset ~1500-2000km vuodessa. Koko tuona aikana ei tehty juuri muuta kun laitettiin bensaa tankkiin. Silloin kun siitä luovuin niin muistaakseni karvan alta 10 000km oli mittarissa. Luotettava ja varma toiminen peli oli kyllä, ei mitään moitittavaa...;)
     
  4. Penachkin

    Penachkin Member

    Itsellä oli vuoden ajan -01 550cc touringi ja tekniikka pelas hyvin ja pilkille oli hyvä mennä ja pääsi reitilläki ihan kohtuudella. Mutta jos sattu menemään reitin ulkopuolelle tai jäällä oli sohjoa niin jäi varmasti samantien kiinni ja oli myös lujassa koska tuo painaa tuplaten enemmän mitä nykyajan kelkat. Mutta nämähän kuuluu asiaan. Kelkalla oli ajettu n.6000mailia kun myin sen ja on edelleen kuulemma liikenteessä.:cool:
     
  5. YazkaH

    YazkaH Member

    Kiitokset tähän astisista asiallisista vastauksista. Paljonkohan tuo kelkka suunnilleen sitten painaa? Sitä asiaa aloin itsekkin miettimään, kun mökiltä reitille on puoli kilometriä ja jäällä lumessa pitäisi päästä ajamaan. Nyt tarjolle tuli 5v uudempi n.6000km ajettu lynx touring 377 rotaxilla. Pakkeja ja startteja
    ei ole ja hinta pari sataa kalliimpi. Kumpiko sitten fiksumpi vaihtoehto, en tiedä.
     
  6. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Ainakin nuo minun vanhat pollet on melko hyviä menemään umpisessa, olen vetänyt niillä rankakuormiakin. En tiedä sitten missä vaiheessa niistä on tehty painavampia. Lynx voi olla muuten parempikin, mutta 377 on aika laimea moottori 488 Fujiin verrattuna. Mutta kyllähän sekin tuplakaasuttimilla varustettuna riittävästi liikkuu, ettei umpiseen sen takia pysähdy. Ja 377 on kestävyydeltään hyvä kone myös. Koeajohan sen selvittäisi että kumpi kelkka tuntuu sopivammalta. Lynxissä varmaan ei keula ole niin raskas kuin pollessa
     
    Viimeksi muokattu: 13/12/16

Suosittele tätä sivua