Raahen seutu

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä munkkimake, 5/2/10.

  1. VerQ

    VerQ Polaris Pro X 600 -02 Skidoo mxz xrs 600 sdi -07

    Vs: Raahen seutu

    Jos kaikilla raahen kelkkailijoilla on asenne että 8-tie on paras reitti niin ei ne siitä miksikään parane... tekemällähän ne vaa paranee eikä valittamalla ::)
     
  2. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Vs: Raahen seutu

    niinno minähän omalla pikku avantilla omilla bensoilla omalla ajalla tein reittiä viime kesänä ja siltojakin tehtiin kaupasta haettiin värkkiä omalla rahalla yms. ::) ::)
     
  3. VerQ

    VerQ Polaris Pro X 600 -02 Skidoo mxz xrs 600 sdi -07

    Vs: Raahen seutu

    Hyvä. Itekki omalla bobcatilla ja omilla rahoilla tein viimekesän reittejä. Myös tänä syksynä ollaan tehty reittejä. mm mikonkariin on vedetty reittiä menemään oikeasta paikasta.
     
  4. fastmxz

    fastmxz Polaris

    Vs: Raahen seutu

    No tuota. Tottahan tuo on. Samoin kuin se, että teot puhuvat enemmän kuin sanat. Itsekin olin vuosi sitten pari kertaa talkoilemassa siltoja ja risukkoja raivaamassa. Kun hommaan houkuteltiin, lähdin mukaan siinä uskossa että asiat etenevät kuten puhutaan. Koko hommassahan ei ole yhtään mitään järkeä jos yhtenä tai kahtena vuonna puskaradion kautta tulee tietoa siitä, että talkoita on. Sen jälkeen homma taas "unohtuu" kunnes reitit on taas pajukkoa ja puolet poistettu. Koko työn pitäisi olla pitkäjänteistä ja tiedon talkoista, homman vetovastuusta ja muista käytännön asioista olla saatavissa yhdestä luotettavasta lähteestä. Toisin sanoen alue tarvitsee kelkkakerhon, jonka kautta organisoidaan se vähäinen talkoohenki oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan tekemään asiat oikein. Kerhohan jo tavallaan on, tosin pöytälaatikossa. Lainataampas jälleen kerran vanhoja kirjoituksia:
    Siinä se on. Mutta mitä on tapahtunut? Tuskin mitään, ellei sitten toiminta ole muuttunut salaseuraksi?
    Ettei tule väärinkäsityksiä: Iso hatunnosto firmoille, jotka sponssaavat ja tekijöille, jotka luovuttavat vapaa-aikaansa ilmaiseksi yhteisen hyvän eteen. Mutta jos unelmana on koneellisesti hoidetut reitit, niin miksi siltojen rungot tehdään vanhasta kakkosnelosesta tai nelosnelosesta? Osa jo tehdyistä silloista on jo valmiiksi niin huteria, ettei uskalla ilman kannustavaa kaveria kävellä yli ja samaan aikaan puhutaan 4-20t painavasta latukoneesta jolla reittejä pitäisi hoitaa??? Täältä voi katsella noiden koneiden painoja, jotta voi miettiä kestääkö se omin käsin nelosnelosesta tehty 4metriä pitkä silta koneen painon. Tässäkin on menty perse edellä puuhun johtuen organisoinnin puutteesta. Se ei vaan kertakaikkiaan toimi tällä "jokainen voi käydä korjailemassa missä sattuu miten sattuu" ohjauksella! Ensin organisointi kuntoon ja sitten vasta talkoisiin jos tästä toimivaa halutaan!
    Niin, mutta kun edelleen puuttuu se organisointi.
    Joko mainitsin organisaation ja organisoinnin puutteen?
    Juhuu. Patsas reitin varteen ja kaikki kumartamaan. On noista asioista ollu aika moni tuonne kaupungin suuntaan yhteydessä monet kerrat, mutta kuten olen epäillyt, tällä pienen piirin omalla puuhastelulla halutaan vain sulka omaan hattuun. Ei se muuta ole. Vai väittääkö joku, että puskaradiolla ja muutamalla kaverille tehdyllä puhelinsoitolla saatiin kaikki asiasta kiinnostuneet harrastajat kasaan ja talkoisiin?
    Eli yksi yksittäinen harrastaja saa aikaan massiivisen reittioperaation paremmin kuin kokonainen kelkkakerho? Ensin kerho pystyyn jotta kaupunki näkee, ettei reittejä tehdä muutamalle kaverille vaan kerholle, jolla on jäseniä mukana toiminnassa. Ihan nurinkurinen tuo ajatus ensin reitit, siten kerho....se organisointi!
    Sitä voi miettiä, kumpi on tehokkaampi malli lähestyä kaupunkia:
    a) Terve, olen keijo kelkkailija ja tykkään kelkkailla. Saatasko me parin kaverin kans korjata noita siltoja, serkkuki lupas tulla.
    vai
    b) Terve, olen keijo kelkkailija ja edustan raahen moottorikelkkailjoita. Jäsenmäärä on 80 ja lajin suosion kasvamisen johdosta voimakkaassa kasvussa. Ollaan huolissaan siitä, että kaupunki on unohtanut kokonaan ison harrastajaporukan ja vienyt mahdollisuudet harrastaa....

    Näihin tunnelmiin nojaten, se kasitie....
     
  5. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Vs: Raahen seutu

    Tuon Fastmxz:n kirjoituksen jälkeen olen ,ihan sanaton! Juurikin ja tismalleen samaa mieltä ,joka ainoasta kohdasta ja asiasta! kaks-kolmekuukautta sitten kyselin täällä ,että onko niitä talkoita ym. tulossa?? pitkät on puhelin palaveeraamiset pojilla ;) no nyt taas lokakuu ,eikä kyllä mulle ole edelleenkään selvinny mitään...
    Ja tuohon 8-tie raahen paras reitti asiaan sen verran ,että asenne ei ole täysin se ,vaan edelleen se on valitettava FAKTA! mielellään näkisin sen päivän koittavan ,että vois jonakin kauniina talvipäivänä ,ihan täällä kotinurkillakin heittää jonkulaisen lenkin ja käydä makkaran paistossa jne. eikä aina tarvis lähteä ennen kukonlaulua kärryn kanssa työntämään johonki...
    tosiasia on se ,että jos asioitten halutaan parantuvan ,niin ainoa oikea keino on perustaa se kelkkakerho. Niinkö Fastmxz tuossa sanoikin.
     
  6. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Vs: Raahen seutu

    Nimenomaan tampparin mentävää reittiä tarvittaisiin tosi pitkästi ensisijassa ouluun, eikä metristä ränniä vaikka sitähän ne huoltsikkarällääjät tykkää ajella että pääsee lähinesteelle merkkilippis päässä kahville..
     
  7. VerQ

    VerQ Polaris Pro X 600 -02 Skidoo mxz xrs 600 sdi -07

    Vs: Raahen seutu

    Kyllä! Asiaa puhutte että tuo kerho pitää saada pystyyn... sitä kautta talkoot järjestää ja vaikka pienen reittimaksun kautta hankkia materiaalia ettei kaikkien tarvi omia rahoja käyttää...
     
  8. Makekoo

    Makekoo Member

    Vs: Raahen seutu

    Joo-o. Kuten aiemmin mainittua niin tekemällä on saatu huomattavasti enemmän aikaan kuin netissä itkemällä.
    Ja hyvin on tekemiset onnistuneet ilman organisaatiotakin, vaikkei siitä varmasti haittaakaan olisi.
    Tekijöille vielä kertaalleen iso hatunnosto :)
    Ps. toisin kuin eräät on näköjään luulleet, tekijät ei oo olleet vailla patsasta eikä sulkia hattuun, tekstien perusteella täällä ois enemmän tarvetta itkumuurille & hamekankaalle...
     
  9. fastmxz

    fastmxz Polaris

    Vs: Raahen seutu

    Kenellä?

    Ydinporukan mielestä homma toimii hyvin. Kuitenkin tällä palstalla tiedottamisen ja organisoinnin suhteen on yritetty esittää asiallisesti kritiikkiä ja parannuspyyntöjä/ehdotuksia/kysymyksiä menemättä henkilökohtaisuuksiin. Jo sen luulisi kertovan ydinporukalle, että harrastajia on muitakin ja kaikkien mielestä homma ei toimi hyvin. Ilmeisesti ydinporukka kokee kuitenkin homman toimivan paremmin näin ja patistaa kritiikin esittäjiä itkumuurille ja kangaskauppaan.

    Omalta osalta se tarkoittaa sitä, että oma aikaa säästyy muihin hommiin ja reittien valmistuttua tulen esittämään vilpittömät kiitokset valmiista reiteistä. Tasaisia baanoja odotellessa 8)
     
  10. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Vs: Raahen seutu

    HAA HAA :D vai ,että itkumuurille ja hamekaupoille tässä pitäis lähtä :D eihän se sitten auta...(lausahdus kertonee jotakin "kerhon" tämän hetkisestä tasosta)... joo ei mullakaan mitään valmiita reittejä vastaan oo ja passaa se näinkin ,että "ydinporukka" hoitaa hommat ,ihan keskenäänkin :D Ja hyvä on asenne "tekijä miehellä" jos rakentavan kritiikin kirjoittelemisesta ohjaillaan hamekangas kaupoille :D
     
  11. Makekoo

    Makekoo Member

    Vs: Raahen seutu

    Kun joka toisessa lauseessa näyttää tulevan esille tuo taikasana ydinporukka , nii kertokaa nyt toki "suurelle yleisöllekin" tuosta mystisestä ydinporukasta: ketä siihen kuuluu, onko se isokin ryhmittymä, mikä heidät erottaa meistä muista & onko joku heistä kussut teidän muroihin vai mistä tuo katkeruus tuota ydinporukkaa kohtaan juontaa juurensa?
    Vai tarkoitetaanko ydinporukalla sitä porukkaa, jolla on ollut sen verran oma-alotteisuutta että perse on saatu näppiksen äärestä ylös ja huonoille reiteille on oikeasti tehty jotain pelkän itkemisen sijaan.

    Ja kun ne talkootkaan eivät ole olleet minkään kerhon järjestämiä tai muutenkaan sen kummemmin organisoituja niin en ymmärrä miksi siitä menee herne nenään jos talkoista ei ole ollut ilmoitusta hesarin etusivulla tai juuri itselle ei ole henkilökohtaista kutsua tullut. Ja kun kyse ei ole kerhotoiminnasta, niin en täysin ymmärrä että kuka/mikä taho on velvoitettu sen kummempaan tiedottamiseen.
    Kuten aiemminkin olen maininnut, tämmösessä pikkupitäjässä ei vaadi kummoisiakaan salapoliisitaitoja saada tietoa asioista, se ei vaadi kuin puhelimen ja hieman oma-alotteisuutta ;) Puhelin on tässä asiassa varmasti nettiä parempi keino saada asioista selvää!! "Kun kukaan ei kerro (kirjoita netissä) mulle asioista mitään" on huono tekosyy rueta kritisoimaan ketään/mitään ydinporukkaa, asioista saa varmasti selvää jos on vähääkään viitseliäisyyttä.

    Se on tosi että vuosi sitten puheissa oli mahdollisuus herättää vanha kerho henkiin, mutta käytännössä olematon talvi oli varmasti yksi syy, että pelkiksi puheiksi se sitten jäikin.. Tän hetken tilanteesta kerhon suhteen ainakaan mulla ei ydinporukkaan kuulumattomana taviksena oo sen kummempaa tietoa, mutta taidampa joku ehtoo olla sen verran "sherlokki" että yritän jotain saada selville ::)

    Ps. Minä en kyllä TOSIAANKAAN ittiäni tekijämieheksi (joka on muuten yhdyssana) tituleeraa, kyllä ne on ihan eri ukot jotka sen arvonimen ansaitsee ;D
     
  12. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Vs: Raahen seutu

    nuihin muroihin kusemisiin tms. ilmanaikaisuuksiin esim. yhdyssana virheisiin ym. en ota sen enempää kantaa ,koska se ei edistä varmaankaan tätä asiaa ja keneltäkään tuskin jää ymmärtämättä... jopa sinä tajusit.
    sen voin kuitenki todeta ,että katkera en ole ja epävirallisesti olen esim. henkilökohtaisella tasolla ollut hyvinkin
    tietoinen ,että talkoita on ollut. Sattuneesta syystä niihin en yhtiinkään viime syksynä päässyt. Mutta väittäisin ,että kaikkia mahdollisesti aktiivisia tuskin tavoitettiin. Sen verran voin sanoa
    että ihan aktiivisesti kävin kyllä vapaa ajalla kävellemällä huvikseni reitit katsomassa ja hienoa jälkeähän sielä on saatu aikaan.
    Ja oonko jossain välissä antanut sellaisen kuvan ,ettei perse nousis penkistä? en nyt jaksa jokaista omaa kommenttiani täältä
    topicista lainata ,mutta jos joku on niin puusilmä ,ettei huomaa tms.niin mm. sivulla 12 "Missä mennään? vai hiipuiko innostus tämäkin "kerhoilun" suhteen yhtä nopeaan ,mitä alkoikin huono lumisen talven takia? ps. nyt ois aikaa talkoisiinkin"
    ja monta muuta kysymystä ym. että hirveän epäaktiivisena en itseäni pitäisi... ellen ,ihan väärin muista niin kyselin ,myös että kuka on esim. kaupungin puolelta yhteys henkilö? puh. numero? jne. niitä koskaan saamatta.
    ihmettelenkin edelleenkin suuresti tätä salamyhkäisyyttä asian tiimoilta varsinkin kun HUHUA siitä seuran perustamisesta myös oli ilmoilla. Teistä muista en tiedä ,mutta itse en jaksa ,enkä jouda harrastamaan mitään salapoliisi leikkejä
    vaan siksipä ihmettelen koko hommaa suuresti ja osittain myös hyvin skeptinen asian suhteen olen. Mulle on myös sama onko se "ydinporukka" , "puuhaporukka" , oli mikä oli ,mutta lukuisista kyselyistä huolimatta ,mihinkään ei ikinä mitään vastausta
    ole tullut. Ja hämmästyttää kyllä suuresti edelleenkin ,että millä tapaa tuo toiminta voi olla tehokkaampaa jos puuhastellaan sen kuuluisan puskaradion välityksellä vrt. että ois se järjestäytynyt kerho.

    edit. epä aktiivisesta muutettu varalta epäaktiivinen yhdyssana...
     
  13. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Vs: Raahen seutu

    Ja itse kyllä uskaltaisin väittää ,että kyllä se netti nykyaikana tehokkain keino on millä ihmiset tavoittaa. Viisastelee Markokoo asiasta ,mitä tahansa... Facebook, mahdollisen seuran nettisivut?? tuntuu uskomattomalta ,että nykyaikana ,joku väittää puskaradiota ja soitelemista ym. "sherlock" toimintaa tehokkaimmaksi :D jos oletettaisiin ,että kaikki kynnelle kykenevät harrastajat haluttais mukaan ,niinkö nyt ilmeisesti ei. Ja niinkö aikaisemminkin sanoin ,niin mun elämä tähän ei kaadu. 10 vuotta kelkkailua harrastaneena ,vaan hetkittäisesti jo ,jopa innostuin ,että Raahessakin jotaki merkkejä parempaan oli näkyvissä... mutta mun puolesta tämä on tässä.

    Iloisia ja antoisia hetkiä harrastuksen parissa kaikille ,missä ikinä ajelettakin. T: Juho Hiltunen :-*
     
  14. Makekoo

    Makekoo Member

    Vs: Raahen seutu

    No eikait kukaan oo väittänytkään että se toiminta ois tehokkaampaa ilman kerhoa mutta jos kerhon suhteen ei oo mitään tapahtunut nii eipä siinä paljoa tiedotettavaakaan ole.. Ja mitä salapoliisileikkeihin tulee, niin ainakaan mun arki ei oo niin kiireistä etteikö voisi uhrata viittä minuuttia siihen että saa haluamansa numerot... itseasiassa tää viestin kirjoittaminenkin kestää mulla kauemmin kun yhden sormen tekniikalla kirjoittaa ;D Mutta huomisen aikana voin hankkia pari puhelinnumeroa joihin soittamalla luulis saavan infoa mikäli uutta sellaista on (en viitti enää tähän aikaan alkaa soitteleen).
    Ja tietääkseni en ole väittänyt ettei netti olisi yleensä tehokkain keino saada yhteyttä, mutta tässä tapauksessa näin on!! Usko mun puolesta mihin haluat, mutta jos ne pari henkilöä jotka asiasta eniten tietävät eivät A: ole facebookissa, B: lue tätä foorumia & C: muutenkaan notku tietokoneella, niin silloin ainakin minun mielestä puhelin on nettiä tehokkampi!?!
    Myönnän puusilmäisyyteni ja että mulla on mennyt kysymyksesi täysin ohi ku en tällä foorumilla itsekään kovin usein käy, mutta syy siihen ettei vastauksia ole tullut on varmaan se, ettei yksinkertaisesti kukaan muukaan ole osannut niihin mitään vastata.
     
  15. VerQ

    VerQ Polaris Pro X 600 -02 Skidoo mxz xrs 600 sdi -07

    Vs: Raahen seutu

    Kyllä ite oon ainaki saanu aina kaikki tiedot mitä oon tarvinu puhelimen kautta kunhan vaan viitsiny ottaa vähän asioista selvää
     
  16. fastmxz

    fastmxz Polaris

    Vs: Raahen seutu

    No kerrotaan, vastaukset samassa järjestyksessä kuin kysymykset: en tiedä, en tiedä, heillä on tietoa missä/mitä/milloin tehdään, ei ole muroissa sivumakua ja en ole katkera vaan hämmentynyt.
    Hyvin päätelty, hra Sherlock! Samasta porukasta puhun. Ydinporukka/Tekijämiehet/Puuhaporukka/ihan_mikä_vaan_porukka ei ole millään tavalla tarkoitettu haukkumasanaksi tai vittuiluksi, itse tarkoitan tuolla ydinporukalla sitä ryhmää jolla jostain syystä on tietoa talkoista ja muista asioista jostain syystä muita enemmän.
    Ei olekaan. Mitäpä sitä turhia tiedottelemaan kun omalla pienellä kaveripiirillä voi tehdä just sellaista jälkeä kuin haluaa eikä tarvi kuunnella muiden mielipiteitä tai ehdotuksia. Hankalaksihan se menis jos organisoidusti joutus tekemään demokraattisia päätöksiä.
    Mutta kun tässä kovasti on koittanut ymmärtää mm. sinun vastauksia, niin kokeillaanko vuorostaan semmoista leikkiä, että sinä kokeilisit ymmärtää minua ilman että herne nenässä hamekangasta ja pissaa muroihin tarjoilet. Minua kiinnostaa tuo kelkkailu enemmän kuin salapoliisi-leikit niin vastaileppa vaikka alkajaisiksi seuraaviin kysymyksiin. Vastata voit ihan omana itsenäsi, omia mielipiteitäsi asioista eikä kenenkään muun. Vastata voit nimettömänä eikä tietoja käytetä suoramarkkinointiin. Kysymykset numeroitu vastaamisen helpottamiseksi: (noihin kysymyksiin saa toki vastata muutkin jos haluaa, ainakin kannattaisi jokaisen uhrata hetki omaa aikaansa ja edes miettiä noita kysymyksiä)
    1. Saako pieni vai iso talkooporukka enemmän aikaan?
    2. Olisiko järkevämpää, että jollain taholla olisi tieto mitä ja missä on tehty ja missä pitäisi vielä jotain tehdä, sen sijaan että "jokainen voi omalla ajallaan käydä korjailemassa" (missä sattuu, miten sattuu ja mitä sattuu)?
    3. Jos haaveena on saada tamppari reitin kunnossapitoon, kannattaisiko sillat tehdä semmoisiksi että niistä pääsee koneella yli?
    4. Jos puuhamiehet ei käytä nettiä, olisiko järkevää harkita sellaisesta? Jos ei itse osaa niin pyytää vaikka jotain sellaista joka osaa laittamaan tietoa esim. tänne? Samoin voisi olla netistä saatavilla se tieto, missä on jo valmista ja missä kannattaisi/pitäisi vielä touhuta. Ei menis puuhamiehilläkään se aika puhelimessa kun kaikille selittää saman asian monta kertaa päivässä kun se olisi kaikkien saatavilla helposti.
    5. Kumpi on omasta mielestäsi oikea järjestys; ensin reitti, sitten kerho vai ensin kerho, sitten reitti?
    6. Kumpi saa paremmin äänensä kuuluviin kaupungin suuntaan, yksityishenkilö Keijo Kelkkailija vai Keijo Kelkkailija, joka edustaa rekisteröityä yhdistystä Raahen Moottorikelkkailijat ry ?
    Sepä ois mukava jos ottaisit selvää! Tiedota toki meille muillekin missä mennään!

    Loppukevennykseksi vielä:
    Että mitenkä oli ;D :eek:
     
  17. Makekoo

    Makekoo Member

    Vs: Raahen seutu

    Jatketaampas taas ;D Ja heti alkuun VerQulle hatunnosto, noin se homma toimii :)

    Ja sitten vastauksiin, joihin vastaan omana itsenäni ja omilla mielipiteilläni.

    1. Iso tietenkin, sitä en tietääkseni ole kyseenalaistanut. Vaikka toistaiseksi on ollut pieni porukka tekemässä niin ei siellä kellään ole organisointia tai demokratiaa vastaan mitään ollut, mutta kun se on Raahen kaupunki joka ne ohjeet ja pelisäännöt on sanellut eli ei siellä ole tähänkään asti mikään "ydinporukka" sooloillut tai tehnyt ratkaisuja mielensä mukaan. Ne ohjeet muuten saa soittamalla (vaikka netissähän kaikki pitäis nykypäivänä olla, eikös vaan ;D ) Kyllä siellä ois useampikin puu ja pensas kaatunut, mutta ilman maanomistajan lupaa niin ei ole tehty.

    2. Olisi, mutta kun sellaista tahoa ei tällä hetkellä ole.

    3. Kannattaisi toki, mutta kun se reitti saattaa jäädä ihan muista syistä (mm. maanomistajat) sellaiseksi ettei sinne kuitenkaan tampparilla sovi niin ne sillat nyt eivät tällä hetkellä ole ongelma nro. 1. Ja kait se heikkokin silta on parempi kuin ei siltaa ollenkaan...

    4. Joo ja ei. Hyvähän se toki olisi, mutta jos ei kertakaikkiaan muutenkaan aikaansa netissä vietä nii ei kai ketään pakottaakaan voi? Ja varsinkaan ku toiminta ainakin toistaiseksi on organisoimatonta.

    5.Oikeastaan henk.koht. ihan sama, kunhan nyt edes jompikumpi asia edistyisi. Alempana asiasta lisää.

    6. Jälkimmäinen.


    Hassunhauskaan loppukevennykseen vastaan, että tarkoitin sitä että esim. jotkut konetöitä tehneet aktiiviset henkilöt eivät välttämättä ole asioista olleet sen kummemmin tietoisia, mutta ovat olleet oma-alotteisia että ovat soittamalla saaneet infoa siitä että missä saa mitäkin tehdä jne. Eli ovat soittaneet heille enemmän tietäville jotka osaavat neuvoa.

    Ja sitten itse asiaan, mää tosiaan leikin salapoliisia (eli soitin yhden puhelun) ja alla on sepustusta siitä mitä sain selville.

    Reittitilanne:
    Tässä vaiheessa tilanne on lievästikin sanoen sekava ollaan ns. odottavalla kannalla. Raahen kaupunki on luvannut selvittää reitteihin liittyvät asiat, mutta kesälomat, pitkät sairaslomat, virkavapaat & muutamat muut sekavahkot kuviot ovat tätä asiaa pitkittäneet vaikka kaupunkia on asian suhteen yritetty hoputtaakin. En ala tähän jokaista hidastavaa seikkaa sen yksityiskohtaisemmin selostamaan mutta kasvotusten tai soittamalla saa asiasta tarkempaa tietoa.. Myöskään tästä johtuen mitään reittitalkoita ei ole suunniteltu, ennenkuin saadaan "mustaa valkoiselle" eli selkeät & lainmukaiset ohjeet missä ja miten toimitaan.

    Kerhotilanne
    Myöskin tämän asian suhteen ollaan odottavalla kannalla. Eli kerhon nykyinen puheenjohtaja on luvannut hoitaa tarvittavat paperiasiat sun muut kuntoon sekä neuvoa asioiden eteenpäinviemisessä. Ja se hommahan menee tottakai tasantarkkaan siten kuin laki sanoo, koska kyseessä on virallinen yhdistys. Eli minun käsitykseni on, että jollain kokouksella aloitetaan jne. Ja kun tuon kokouksen aika on niin siitä kyllä tulee infoa! Ja sitä haluan painottaa ettei kellekään jäis epäselväksi, että mikään ydinporukka ei ole etukäteen mitään pj:n tai muitakaan titteleitä sopinut/jakanut eli kyseessä ei ole mikään sisäpiirijuttu vaan olisi enemmän kuin suotavaa että kaikki asiasta kiinnostuneet saapuisivat silloin paikalle!! :)

    Ylläoleva sepustus on siis sekoitus mun omia mielipiteitä sekä myös faktoja joita selvitin. Sanatarkasti en puhelua muista joten pieniä asia- ja sanamuotovirheitä voi tekstissä olla mutta ei kuitenkaan ihan täyttä p¤#kaa :)

    Terveisin: Marko Konola

    Ps. Vaikken tosiaankaan itseäni pidä puuhamiehenä/sisäpiiriläisenä/ydinporukkaan kuuluvana, niin sen verran voin luvata että jos/toivottavasti KUN jotain uutta infoa asioiden suhteen tulee niin kirjoittelen niistä hetimiten tänne!! Mutta kuten varmaan jokainen byrokratian kanssa tekemisissä ollut voi arvata, ei kannata pidättää hengitystä odotellessa ;)
     
  18. fastmxz

    fastmxz Polaris

    Vs: Raahen seutu

    No nyt tuli semmonen kompakti tietopaketti tilanteesta jota on kaipailtu! Tämmöinen määrä tietoa riittää jo vähän hälventämään epäilyksiä, että koko homma lässähti kasaan ennen kuin ehti kunnolla edes alkaa! Lienee paikallaan esittää kiitokset tilanteen selvittämisestä ja tiedottamisesta!
    Tulevan kerhon (tiedostus)sihteeri löytynyt? ;D ;D

    Jatkahan samalla tiedotuslinjalla! :)
     
  19. X-rene

    X-rene Skandic -13 ACE, GasGas 300EC -15, Suzuki KQ750

    Vs: Raahen seutu

    On se hyvä että siellä raahessa on edes yksi maalaisjärkinen kelkkahemmo. Toisien herjaaminen ja Baana palstalle maukuminen tuskin auttaa yhtään, kun ottaa huomioon tilanteen sekavuuden. Kun asioista kaupungin päästä alkaa saamaan tolkkua, suosittelen pitämään jonkinmoisen kokouksen nykyisellä/tulevalla/uudella kelkkakerholla. Minun mielestä tämä sivusto ei ole mikään talkooporukan haalimis & kelkkakerhon byrokratian selvityspöytäkirja.

    Tsemppiä Makekoo ja Verq! Toivotaan että asiaan saatte informaatiota ja kerhotoimintaan->lähialueen kelkkareitistöön päivänvaloa. 8)
    Muutama kylmähermoinen ja tolkun kaveri touhumieheksi, niin teillähän on jo hallitus kasassa. Mitään rääväsuisia purnaajia sellaiseen en suosittele, menee maan omistajat ja maine hyvin joutuin. :D
     
  20. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Vs: Raahen seutu

    Lupasin jo ,että tää on mun puolesta tässä. Mutta ,mutta kiitos Markolle selventävästä vastauksesta ja jotaki tuon tyylistä tiedottamista ois mukava saada jatkossakin ,niin ei tarvis täällä meidän "kaupunki järkisten" kelkkahemmojen epätietoisuudessa purnata ja maukua tai miksi kukanenki ,sitä haluaa kutsua. Ihan täysin en kyllä yhtyis hra."K.M" (niinkö oletan) alias X-renen mielipiteeseen siitä ,että onko tää oikea paikka...ja sen verran täytyy provosoitua ja lainata On se hyvä että siellä raahessa on edes yksi maalaisjärkinen kelkkahemmo. Toisien herjaaminen... hauskasti toruttu :-* apropoo paikkana tämä ei varmastikkaan oikea ole minkään kerhon (jos semmonen tulee) asioitten vatvomiseen ,mutta käsittääkseni tämä kuitenki on ,ihan keskustelu foorumi jossa topicci Raahen reiteille on ,niin en nää mitään väärää siinä ,että täällä aiheesta keskustellaan? varsinkaan kun ,sitä tietoa ei mistään tunnu saavan ,eikä tietoa ole ollut keltä kysyä jne. Ite ainakin esittäydyin ,ihan omalla nimellä ,että jos joku kokee ,että täällä on jotakuta herjannut kovinkin verisesti ,niin ihan rohkeasti vaan yhteyttä. Ja mitä tässä keskusteluihin oon osallistunut ja kantaakin ottanu ,niin kyllä mielestäni epäasiallisuutta on ollu puolin ja toisin...(myös omalla kohdalla) siitä kuitenki kaikki varmaan olemme yhtämieltä ,että kinastelemalla asiat ei ainakaan parane ,mutta rakentavaa kritiikkiäkään tuskin kannattaa aina ottaa ,ihan vittuuuuuuuuuuuiluna??,vaikkakin foorumilla kuin foorumilla se monesti semmoseksi helposti menee ja semmoiseksi koetaan... Lähtökohttaisesti kuitenkin kaikilla lienee päätavotteena se ,että niitä reittejä olisi, tulisi ja kehitettäisiin paremmiksi. Oma henk. koht. mielipide nyt vaan edelleenkin on se ,että kerho tms. järjestäytyminen pitäisi saada kiireesti jaloilleen ,niin asiat ja niiden eteneminen EHKÄ helpottuis ja nopeutuis. Ymmärrän oikeinkin hyvin sen ,että jos kaikki viivyttely jne. johtuu kaupungin taholta lomat, sairaslomat jne. mutta sitäkään kun ei voi tietää jos ei kukaan kerro. Ja jo käsitteeksikin nousseesta "sulkahatusta" sen verran ,että jos joku nyt jostain ihmeen syystä sellaista ajattelee ,että katkeruutta ois täältä suunnalla siitä ,etten olisin ns. pääpäsmäri tms. niin ei todellakaan. Henkilökohtaisella tasolla voin ,ihan rehellisesti sanoa ,että on yhdentekevää kuka sielä "presidenttinä" tai hallituksena on kunhan asiat saataisi rullaamaan ja kaikkien lajin harrastajien voimavarat valjastettua yhteisen hyvän puolelle oli ne sitten talkoita tms. vaikka niitten siltojen parantelua jne. koska nyt näin ei ole ja se ei ole kenenkään etu. tästä tuskin tarvii ainakaan alkaa kinaamaan?

    Sen verran täytyy vielä soppaa keittää ,että kaikki tämä kinastelu tms. alkoi ,ihan asiallisesta kysymyksestä ,että "missä mennään" ? nyt on kuitenki jo lokakuu ja täytyy muistaa, että siitä on kuitenkin kulunut jo yli vuosi kun tähän Raahen suoraan sanottuna kamalaan "reitti" tilanteeseen alkoi tulla valon pilkahduksia ja iloisia uutisia ,että jopa kerhoa heräteltäisiin henkiin. Vuosi on epätietoisuudessa oleville pitkä aika joten siitäkään tuskin kannattaa mieltään kenenkään pahoittaa jos kommentit välillä on hieman pessimistisiä ja varmasti kaikki oikeasti ymmärtää ,että jotakuta saattaa epäilyttää koko "sähäkästi" alkanut toiminta. henkilökohtaisella tasolla voi sanoa ,että hieman turhautuneisuuttakin on kyllä ollut ilmassa.Vaikka sitten niin ,että omasta syystä tai passiivisuudesta johtuen.... ja muutenkin kun koko kesä ja syksy olisi ollu tehokasta aikaa ,myös itellä panna korttakekoon. Varsinkin tuo Vihanti reitti kiinnostaa ,koska sattumoisin setäni omistaa romuperän suunnilta kohtuullisen paljon maata ,niin ois kiva tietää mennäänkö läheltäkään ,että rällätäänkö sielä porukalla vai rälläänkö edelleen yksin ....eli vois jopa mahdollisesti yrittää auttaa ,ehkä noissa maanomistaja asioissa. Kaivoksellekkaan en ole toistaiseksi onnistunut kovinkaan "tulen katkuisia" välejä loihtimaan ,vaikka rääväsuu olenkin ,niin uskoisin ,ettei kaivospiiriin kuuluvien alueiden käyttö kelkkareitteinä myöskään olisi ,ihan mahdotonta jos se vaan ei haittaa kaivosta tai vaaranna muuten ihmishenkiä jne. joskin se vaatinee "hieman" neuvotteluja ja verrattain tarkkoja pelisääntöjä.

    purnaavin terv. Juho Hiltunen :-*
     

Suosittele tätä sivua