Kaks talvea mennyt -24 MXZ 850 137" ja kevätennakoisa tuli laitettua tilaukseen vastaava uusi kampe. Suurin muutos on tuo etujousitus mikä tuli 25-malleihin, onko täällä kokemuksia kuinka hyväksi uudistunut keula on muuttunut verrattuna vanhaan, mikä kieltämättä mutkissa meinas hieman suksea nostatella herkästi, mutta ei se kyllä mua juuri haitannu Mulla olis myynnissä tuo vanha kampe https://www.nettimoto.com/ski-doo/mx-z/3206924
Senverran löytyy omakohtaista kokemusta että jotain pystyn sanomaan. Ajoin tämänvuotisella Compilla reilun 300km ja keulahan on vakaa ja helppo varsinkin kun ottaa huomioon että kelkka oli pakasta vedetty ja vakiosäädöissä. Vakiosäätöiseen vanhaan keulaan kun vertaa niin kehitysaskel on iso. Toisaalta omassa -25 Ravessa on tämä niinsanottu vanha keula ja se on fiksattu jousi, shimmi ja suksimuutoksin omaan makuun niin pidän vielä reilusti vakio RX keulaa parempana. Kääntyy ja ottaa vastaan lähes mitä vaan ollen silti pintaherkkä ja kevyt. Mutta kuten sanoin vakiona kun noita keuloja vertaa niin eroa on huomattavasti uuden eduksi. Nämä oli minun näkemyksiä, saa olla vapaasti eri mieltäkin.
Edellinen kelkka oli 24 mxz comp ja keväällä nyt vaihdoin 25 mallin. Kehitystä keulan osalta tullut paljon positiiviseen suuntaan. n. 650 km ehdin keväällä ajaa ja vaikutti hyvältä vakio iskareilla, tosin säädöt hieman vielä kesken. 600r iskareissa on niitä säätöjä hieman enemmän. Kelkka muuttui käsiteltävyydeltään paljon edelliseen eikä vanhaa tule ikävä. Sattui vain ikävästi viikon loman toisena päivänä moottoririkko kelkalle. 260km ehdin ajaa käyden Hetassa mutkan ja Äkäslompolon pohjoispuolella moottori jumihin. Onneksi vain kilometrin kävelymatka. Puolimoottoria uusittu, mutta meiltä loppui lumet niin ei tullut enempää ajettua.